Έχουν περάσει σχεδόν δύο εβδομάδες από την λήξη του πρώτου ελληνικού RSS διαγωνισμού και ήδη έχω δεχθεί αρκετά e-mails για τις κινήσεις που κάναμε ώστε να αυξήσουμε τους RSS readers. Πριν τον διαγωνισμό, το feedburner μετρούσε 80 readers, μετά τον διαγωνισμό έδειχνε 142, ενώ τώρα δείχνει 164 (η ανοδική πορεία συνεχίζεται και μετά τον διαγωνισμό)! Να σημειωθεί ότι χθες είχαμε ρεκόρ όλων των εποχών με 169 readers, ρεκόρ το οποίο αναμένεται να ξανασπάσει τις επόμενες μέρες (αν συνεχιστούν οι ρυθμοί των τελευταίων ημερών).
Κατά συνέπεια, αποφάσισα να εκπληρώσω σήμερα την υπόσχεσή μου και να γράψω αναφορικά με τους τρόπους που χρησιμοποιήσαμε για να αυξήσουμε τους readers.
Με μία πρόχειρη μελέτη – σκέψη που έκανα, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η αύξηση των readers είναι σε μεγάλο βαθμό πραγματική και όχι εικονική. Με αυτό εννοώ ότι γράφτηκαν όντως περισσότεροι επισκέπτες στο feed μας και δεν ανέβηκε ο αριθμός πλασματικά (π.χ. διαβάζοντας κάποιος χρήστης το feed από περισσότερες από μία πηγές). Βέβαια, σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που έχουν μετρηθεί παραπάνω από μία φορά στο νούμερο αυτό, με πρώτο και καλύτερο εμένα που διαβάζω το feed και μέσω google reader και μέσω του Firefox (με βολεύουν και τα δύο!). Ωστόσο, ο αριθμός αυτός δεν είναι μεγάλος.
Ας πάρουμε τις κινήσεις που κάναμε με την σειρά:
Με το που ξεκίνησε ο διαγωνισμός έριξα μια ματιά στο google analytics! Σύμφωνα με τα στατιστικά που μου έδειξε, είχαμε καθημερινά περίπου 400 unique visitors, ενώ το 25% αυτών είχαν ξαναέρθει στο newsfilter παλιότερα, δεν ήταν καινούριοι δηλαδή. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχουν πάνω κάτω 100 άτομα που έρχονταν συνέχεια στο newsfilter. Ωστόσο, οι readers ήταν 80 και όχι 100! Άρα, πρώτο μας μέλημα ήταν να κάνουμε αυτούς που έτσι κι αλλιώς μας διαβάζουν, readers!
Οι κινήσεις που ακολουθήσαμε ήταν απλές! Αρχικά έκανα μία έρευνα στον άμεσο περίγυρό μου (φίλοι, οικογένεια) για το αν χρησιμοποιούν το feed μας. Οι περισσότεροι απάντησαν όχι και αυτό γιατί πολλοί δεν ήξεραν τι είναι το Feed ή δεν ήξεραν πως να το χρησιμοποιήσουν ή δεν ήξεραν που να το βρουν! Τέλεια! Τώρα ήξερα τι μπορώ να βελτιώσω!
Η πρώτη κίνηση ήταν να δημοσιοποιήσουμε τους εναλλακτικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να γραφτεί στο feed του newsfilter! Στην συνέχεια, ενεργοποίησα την επιλογή του feedburner για εγγραφή στο feed μέσω e-mail! Πραγματικά ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δεν το είχα κάνει από την πρώτη μέρα που άρχισε να λειτουργεί το newsfilter. Τρομερή επιλογή, την συνιστώ ανεπιφύλαχτα (θα εξηγήσω παρακάτω γιατί). Τέλος, έβγαλα ένα άρθρο για το τι είναι το RSS (δεν βοήθησε και πάρα πολύ, αλλά είχε πλάκα) και έπειτα από προτροπή του someone, εγκατέστησα στο wordpress ένα Plugin που μετατρέπει το partial feed σε full feed ακόμα και αν έχει χρησιμοποιηθεί η επιλογή “Συνέχεια…”. Το τελευταίο ήταν ένα κίνητρο παραπάνω για να γραφτεί κανείς στο feed!
Οι κινήσεις αυτές απέδωσαν καρπούς, αυξάνοντας τους readers από 80 σε σχεδόν 120! Θα κάνω μία παρένθεση στην ιστορία, για να επαινέσω λίγο το RSS Via E-mail. Η δυνατότητα αυτή μου έλυσε τα χέρια, καθώς δεν χρειάζεται να ξέρεις τι είναι το RSS, δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς κάποιον Reader, δεν χρειάζεται να ξέρεις πως να εγγραφείς, δεν χρειάζεται τίποτα!!! Απλά γράφεις την διεύθυνσή σου και το βράδυ έχεις όλα τα θέματα του newsfilter σε ένα e-mail. Ένα επιπλέον καλό είναι ότι οι άνθρωποι βαριούνται πάρα πολύ στις μέρες μας! Τι εννοώ? Όποιος γράφετε, πολύ δύσκολα ξεγράφετε. Ενώ με το google reader ή με άλλους readers είναι σχετικά πιο εύκολο (δεξί κλικ -> διαγραφή), την στιγμή που στο e-mail θέλει ένα απλό κλικ (αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)! RSS via E-mail for ever!!!
Επόμενο βήμα ήταν αυτοί που φτάνουν στο newsfilter κατά λάθος, είτε μέσω google, είτε μέσω κάποιου link σε άλλη σελίδα, είτε πατώντας τυχαία γράμματα στην address bar και καταλήγουν να έχουν γράψει www.newsfilter.gr (ή και χωρίς το www)… Είναι αρκετά πιθανό, να τους αρέσει κάποιο (ή κάποια) από τα θέματα που θα διαβάσουν τυχαία και να θέλουν να γραφτούν στο feed. Έτσι, αποφάσισα να κάνω πιο προφανή την επιλογή του feed, προσθέτοντας το εικονίδιο του RSS στο τέλος κάθε άρθρου. Αυτό το έκανα με την χρήση ενός plugin, ωστόσο το plugin γενικά απέτυχε από άποψη αισθητικής και έτσι αναγκάστηκα να αλλάξω σχεδόν όλο τον κώδικά του για να φαίνεται όπως φαίνεται τώρα (αν θέλετε τον αλλαγμένο κώδικα, αφήστε ένα σχόλιο).
Γενικά και αυτή η κίνηση βόλεψε αρκετά και πλέον ήμασταν έτοιμοι για το τελικό στάδιο! Να προσεγγίσουμε άτομα που δεν διάβαζαν το newsfilter επειδή δεν ήξεραν ότι υπήρχε. Ξεκίνησα στέλνοντας ένα e-mail στο μεγαλύτερο μέρος των επαφών μου. Στο e-mail αυτό, εξηγούσα τι ήταν το Newsfilter και τους παρότρυνα να διαβάσουν 5-6 θέματα και αν τους αρέσουν να γραφτούν στο feed. Μετά εξηγούσα τι είναι το feed και στο τέλος του e-mail ζητούσα να το προωθήσουν σε όσους πιστεύουν ότι μπορεί να τους ενδιαφέρει. Η κίνηση αυτή απέτυχε παταγωδώς! Κανείς δεν το προώθησε, ενώ από τα 70 άτομα, μόνο 2 γράφτηκα τελικώς στο feed. Τρελή αποτυχία!
Ωστόσο, η μεγαλύτερη κίνηση όλων των εποχών έγινε κυριολεκτικά πάνω στο νήμα! Την τελευταία μέρα του διαγωνισμού (Δευτέρα 12 Νοεμβρίου) το πρωί, άναψαν τρελά λαμπάκια στο μυαλό μου και μου ήρθε η μεγαλύτερη και καλύτερη ιδέα όλων των εποχών. Βέβαια, έφαγα αρκετή ώρα να αναρωτιέμαι γιατί έπρεπε να φτάσει η τελευταία στιγμή για να το σκεφτώ, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ. Η κίνηση αυτή ήταν καταλυτική και συνεχίζει να φέρνει αποτελέσματα ακόμα και τώρα. Και αυτή η λύση δεν είναι άλλη από το … Facebook!!! Ναι ναι, Facebook saved our lives!
Πήγα κατευθείαν στην σύνθεση νέους μηνύματος, έβαλα ως παραλήπτες όσους από τους friends πίστευα ότι θα τους ενδιαφέρει και δεν ήταν ήδη readers και τους έστειλα ένα μήνυμα! Στο μήνυμα εξηγούσα για τον διαγωνισμό και ζητούσα να διαβάσουν 2-3 θέματα από το newsfilter. Αν δεν έβρισκαν τίποτα ενδιαφέρον, έχει καλώς (ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας, ελπίζουμε να σας ξαναδούμε). Αν όμως τους άρεζε κάποιο θέμα, έδινα στο τέλος του μηνύματος κατευθείαν το link για εγγραφή στο RSS μέσω e-mail (έπρεπε να κάνουν μόλις 1 κλικ, τίποτα παραπάνω), εξηγώντας την διαδικασία και τις συνέπειές της (ένα παραπάνω e-mail την μέρα). Ποιο ήταν το αποτέλεσμα? Το πρωί της Δευτέρας είχαμε 17 εγγραφές μέσω e-mail, μία ώρα μετά την αποστολή του μηνύματος είχαν 29, το βράδυ είχαμε 36, ενώ τώρα έχουμε 42! Το Facebook διπλασίασε τους RSS Readers μέσω e-mail.
Βέβαια, σε όλη αυτή τη διαδικασία υπήρχε κάτι ακόμα πιο θετικό. Πολλοί απάντησαν στο μήνυμα (στο Facebook), λέγοντας ευχαριστώ πολύ που με πληροφόρησες για την σελίδα αυτή, έχει πολλά πράγματα ενδιαφέροντα και θα μπαίνω κάθε μέρα γιατί μου άρεσε πάρα πολύ (και θα το πω και σε όλους τους φίλους μου). Πως ξέρουμε ότι αυτό δεν ήταν ψέμα? Πολύ απλό… χωρίς να κάνουμε τίποτα απολύτως παραπάνω, οι readers από 142 έχουν φτάσει ως 169 μέσα σε μιάμιση βδομάδα. Impressive?
Ο λόγος που το μήνυμα μέσω facebook πέτυχε, ενώ το e-mail όχι είναι απλός. Κανείς δεν διαβάζει μακροσκελή e-mail, αλλά όλοι διαβάζουμε την κάθε βλακεία που στέλνουμε στο facebook. Πολλές φορές πρέπει να πηγαίνεις με τα νερά της εποχής! Συν το ότι όλοι θα πάτησαν στο ένα και μοναδικό Link που έδιναν, έστω και από περιέργεια.
Αυτές ήταν οι βασικές κινήσεις που κάναμε για να αυξήσουμε τους RSS Readers μας. Αν θέλετε, προσθέστε και την από στόμα σε στόμα διαφήμιση, αλλά αυτή υπήρχε έτσι κι αλλιώς. Οι κινήσεις αυτές είχαν επίδραση και στην επισκεψιμότητα του site η οποία αυξήθηκε κατά 18,19%.
Ελπίζω να βρήκατε κάτι ενδιαφέρον στο κείμενο αυτό για να εφαρμόσετε και στο δικό σας blog. Αν έχετε κάποια απορία, περιμένω να την συζητήσουμε… Ευχαριστώ πολύ.
5 Comments
kbee
Καταρχάς συγχαρητήρια για την νίκη στον διαγωνισμό (και πάλι…)
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου, και τώρα εξηγούνται πολλά και διάφορα :Ρ
Καταρχάς να πω κι εγώ ότι η αύξηση σε εμάς ήταν πραγματική, ήδη από 51 readers φτάσαμε τους 69!
Επίσης σε συγχαρώ για τις έξυπνες κινήσεις σου.
Εγώ από την πλευρά μου προώθησα το blog μόνο μέσω επαφών στο MSN, δεν έκανα δηλαδή τις έξυπνες κινήσεις που έκανες εσύ!
Ειδικότερα αυτό με το FB ήταν αυτό που έκρινε και τον διαφωνισμό, καθώς μια μέρα πριν σας περνούσαμε με μικρή διαφορά!
Βλακεία μου γιατί προσπάθησα να βάλω και το Feed bia Email αλλά τελικά δεν ασχολήθηκα όσο έπρεπε.
Να πω ότι εγώ ακολούθησα όμως μια άλλη στρατηγική:
Προσπάθησα να γράψω μερικά “πιασάρικα” posts που να προσελκύσουν κάποιες αναφορές στο blog μας!
Χαρακτηριστικό είναι το post για τις άδειες CC στην Ελλάδα που πήρε απίστευτο πολλά trackbacks, και βοήθησε πολύ στην αύξηση των readers!
http://www.akyro.net/2007/10/13/ekdilosi-creative-commons-i-omilia-tou-kathigiti-lessig/
Έτσι εξηγείται και η διαφορά μας με το newsfilter στο tecnhorati, εμείς έχουμε authority κάπου ~45 ενώ το news ~24!
Τέλος να πω ότι σημαντικό ρόλο παίζει ότι και τα 2 blogs είναι διαφορετικής θεματολογίας, δηλαδή το newsfilter ανανεώνεται συνέχεια με νέα για τον κόσμο κτλ, ενώ εμάς είναι πιο “καθαρό” blog, δηλαδή υποκειμενικά posts, για επικαιρότητα, πολιτική, τεχνολογία κτλ…
Αυτά 🙂
kbee
Κάτι που ξέχασα να αναφέρω είναι ότι λόγω των πολλών links από άλλα ιστολόγια μπήκαμε και στην 100αδα του sync.gr, πράγμα που έφερε όσο να’ναι λίγο κόσμο! Πλέον πέσαμε βέβαια, σε θέση:
Κατάταξη: (#101) 34 posts σε 24 blogs
Επίσης είμαστε ανοιχτοί για προτάσεις/ιδεές/συνεργασίες με τα παιδιά από newsfilter!
George Chatzimanolis
Συγχαρητήρια για το post αυτό. Μπορώ να πω ότι είναι πολύ όμορφο και ότι με κέρδισε (σας RSS Subscriber). Την δυνατότητα του RSS From Email δεν την ήξερα αλλά θα προσπαθήσω να την εφαρμόσω μπας και δω και εγώ αποτελέσματα. 🙂
asynadak
Χαίρομαι που βρήκες ενδιαφέρον το άρθρο!!! Η επιλογή του rss via e-mail είναι ότι καλύτερο υπάρχει, δοκίμασέ την οπωσδήποτε…
Ελπίζω να βρεις και άλλα ενδιαφέροντα άρθρα στο newsfilter.
Pingback: NewsFilter » Τα καλύτερα του newsfilter για το 2007!