Ο λόγος περί του Χάρτη Υποχρεώσεων Δημοσίων επιχειρήσεων προς τον Καταναλωτή. Λίγο ή πολύ όλοι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με το Δημόσιο… πόσο καλά όμως γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας; Και αντίστοιχα ποιες υποχρεώσεις έχουν οι δημόσιοι φορείς απέναντί μας;
Ευτυχώς ή δυστυχώς είμαστε καταναλωτές όλοι μας και το υπουργείο Ανάπτυξης αποφάσισε να μας ενημερώσει. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα βρείτε εδώ μπορεί κανείς να κατεβάσει τον Χάρτη.
Αλλά για να πάρετε μια γεύση, ας δώσω μερικά παραδείγματα…
- Δ.Ε.Η: Δικαιούστε 15 ευρώ αποζημίωση αν δεν σας συνδέσουν την παροχή ρεύματος αυθημερόν σε περίπτωση που σας είχε κοπεί προσωρινά λόγω χρέους και αφού έχετε τακτοποιήσει την οφειλή. Επίσης 15 ευρώ αποζημίωση μπορείτε να διεκδικήσετε σε περίπτωση που ενώ έχετε κλείσει ραντεβού με τεχνικό της υπηρεσίας στο σπίτι σας για επιδιόρθωση βλάβης και εκείνος καθυστερήσει περισσότερο από 3 ώρες.
- Ο.Τ.Ε: Οφείλει να αποκαθιστά βλάβες δικτύου μέσα σε 48 ώρες από την αναγγελία της βλάβης, διαφορετικά ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει επιστροφή του πάγιου τέλους ανάλογα με την περίοδο διακοπής.
- Ε.Υ.Α.Θ: Αποζημίωση ύψους 15 ευρώ δικαιούται κάθε καταναλωτής που έχει ζητήσει επέμβαση για φραγμένο αγωγό αποχέτευσης και αυτό δεν έχει γίνει μέσα στις επόμενες 4 ώρες εργάσιμου ωραρίου. Το ίδιο ισχύει και αν δεν αποκατασταθεί διαρροή σε αγωγό ύδρευσης εντός μιας εργάσιμης ημέρας.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει επίσης ΕΛ.ΤΑ, Ο.Σ.Ε., οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών, οργανισμούς λιμένων, ακόμη και πληροφορίες για αεροπορικά ταξίδια, όπως για παράδειγμα τι μπορεί να κάνει κανείς σε περίπτωση που χαθεί η αποσκευή του ή ακυρωθεί η πτήση του.
Όσο πιο καλά γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας, τόσο πιο πολύ κερδίζουμε!
One Comment
asynadak (asynadak)
New blog post: “Έχεις δικαιώματα – Έχουν υποχρεώσεις!” http://tinyurl.com/4fjndf