Ο πρώτος εκ των δύο μετροπόντικων έχει ξεκινήσει το υπόγειο ταξίδι του εδώ και δύο μήνες σχεδόν. Καθημερινά σκάβει περίπου δέκα μέτρα με κλίση προς τα κάτω ώστε να φτάσει σε βάθος 31 μέτρων από όπου και θα το πάρει όλο ευθεία. Η αρχή έγινε από τον σιδηροδρομικό σταθμό με κατεύθυνση ανατολικά και πλέον ο μετροπόντικας έχει φτάσει κάτω από την οδό Λαγκαδά (360 μέτρα μακριά από την αφετηρία).
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, ο δεύτερος μετροπόντικας θα είναι έτοιμος εντός του Μαρτίου και θα ξεκινήσει την διάνοιξη της δεύτερη παράλληλης σήραγγας μέσα στον Απρίλιο. Οι μετροπόντικες θα σκάψουν μία διαδρομή 7,7 χιλιομέτρων και μετά, αν όλα πάνε καλά, θα κάνουν στροφή και θα αρχίσουν να σκάβουν την επέκταση προς Καλαμαριά. Μετά τα 7,7 χιλιόμετρα η διάνοιξη θα γίνει με ανοιχτό όρυγμα, οπότε δεν είναι απαραίτητη η χρήση των μετροπόντικων.
Πάντως, οι καθυστερήσεις μέχρι στιγμής στο χρονοδιάγραμμα του έργου είναι αρκετά σημαντικές. Πλέον, αναμένεται η βασική γραμμή να είναι έτοιμη τον Οκτώβριο του 2013 (αντί για τα τέλη του 2012). Στην αρχή θα υπάρχει ένα διάστημα δοκιμαστικών διαδρομών (όχι για το κοινό), οπότε οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα μπούνε σε συρμό του Μετρό στις αρχές του 2014.
Μέχρι το τέλος του 2009 θα αρχίσουν οι εργασίες και στα πέντε τελευταία εργοτάξια στην Αναλήψεως, στην Πατρικίου, στην Βούλγαρη, στην Νέα Ελβετία και στην Πυλαία. Αποτέλεσμα αυτών των εργασιών θα είναι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και περισσότερη αναστάτωση στις γύρω περιοχές.
Τέλος, αναφορικά με τις επεκτάσεις, πρόθεση όλων είναι να ξεκινήσουν αμφότερες παράλληλα με την κατασκευή της βασικής γραμμής. Ήδη έχει βρεθεί μέρος της χρηματοδότησης για την επέκταση προς Καλαμαριά και αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες ίσως και εντός του τρέχοντος έτους. Οι διαδικασίες για την επέκταση προς Σταυρούπολης δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα.
[via]
3 Comments
roberto
Μακάρι να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις, αν και θα είναι πολύ δύσκολο. Τώρα που θα σκάβουν οι μετροπόντικες όλο και κάτι αρχαίο θα βρίσκουν και θα σταματάνε για να το μελετήσουν. Οπότε πολύ αμφιβάλω αν θα είναι έτοιμο το μετρό και το 2014. Το καλό πάντως είναι ότι τα έργα προχωράνε έστω και με αυτούς τους ρυθμούς. Θα πρέπει πάντως να δημοπρατηθεί γρήγορα και η επέκταση για αεροδρόμιο αλλά και η επέκταση για δυτικά όπου είναι και οι πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές με τη μεγαλύτερη ανάγκη για μετρό.
Pingback: Newsfilter » Κυκλοφοριακές αλλαγές εξαιτίας του Μετρό
metrothess
poly ton gkazwnoun
o metropontikas twra!!! eftase sto vardari
oi apoluseis anti gia proslipseis den mou dinoun tin aisthisi oti pane kala ta pragmata
metro-thessalonikis.blogspot.com/