Είναι να διαρυγνύει κανείς τα ιμάτιά του διαβάζοντας τα γραφόμενα του εν λόγω «κυρίου». Και δυο φορές περισσότερο νιώθει εξαγριωμένος όποιος έτυχε να φοιτήσει στην εν λόγω σχολή, οπότε αφενός γνωρίζει το πρόσωπο αυτό και αφετέρου μαστίζεται από την ανεργία.
Τι ορίζει ο «Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν κρατούσες» ως Παιδεία; Γνωστώτατες είναι σε όσους έτυχαν της διδασκαλίας του η αντιπαιδαγωγική του μέθοδος και η ανάρμοστη συμπεριφορά του. Με ποιό κριτήριο καταγγέλει ως αποχρωματισμό της διαπαιδαγώγησης την συγκεκριμένη κίνηση όταν οι παιδαγαγωγικές γνώσεις που προσφέρει ο ίδιος στους αυριανούς θεολόγους στηρίζονται στον στείρο παπαγαλισμό του εγχειριδίου του και στην στυγνή εξέτασή του με βάση τους τίτλους των περιεχομένων του; « Μόνο σαν ειρωνικό σχόλιο μπορεί να γίνει δεκτό πως όποιος απομνημόνευσε μια ντάνα βιβλία και τσέπωσε ένα χαρτί έγινε αυτομάτως επιστήμων»[1].Αυτή είναι η μέθοδος που οδηγεί στην ανάπτυξη της ελεύθερης προσωπικότητας που αναφέρετε στην επιστολή σας ως πρόταση για τους μαθητές κ. Κοσμήτορα;
Πως τολμά να ζητά Ελληνορθόδοξο προσανατολισμό όταν ακόμη και οι παραδόσεις του στο αμφιθέατρο, μέσα σε ένα χώρο ελεύθερης διακίνησης ιδεών όπως – εξ ορισμού τουλάχιστον ακόμα – αποτελεί ο πανεπιστημιακός, έχουν έντονο ομολογιακό χαρακτήρα; Κι αν η κατάσταση είναι αυτή στα αμφιθέατρα του Ελληνικού Πανεπστημίου ποιος θα μπορέσει να την ελέγξει σε επίπεδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης; Η κατοχυρωμένη ασυλία των σπουδαγμένων[2] βλακών δεν δικαιολογεί την κατήχηση αντί του μαθήματος των θρησκευτικών, όπως πολύ συχνά καταντά στα δημόσια σχολεία, πραγματικότητα που έχω γευτεί και η ίδια. Δεν μας φτάνουν τα χάλια της προσφερόμενης από το κράτος Παιδείας, προτείνει και επιπλέον κομφορμιστικά μέτρα και μάλιστα σε μαθητές δημοτικού, προφασιζόμενος εμμέσως πλην σαφώς την ανεργία των θεολόγων, την στιγμή που καταστέλονται κοινωνικά δικαιώματα και η πολιτική μας κατάσταση τείνει να επιστρέψει σε σενάρια της μεταπολίτευσης;
Ο έχων την ελάχιστη γνώση περί εκκλησιαστικού δικαίου αντιλαμβάνεται σαφώς ότι η έννοια της κοινής πίστης δεν υφίσταται για το κράτος , το οποίο δεν ασπάζεται καμία συγκεκριμένη ομολογία αφού λαμβάνει υπόψιν τους ανθρώπους που υπαγονται σε αυτό ως πολιτικά όντα και όχι ως πιστούς του οποιουδήποτε δογματος. Και η γνωστή καραμέλα που ορισμένοι συνηθίζουν να αναμασούν, αυτή του άρθρου 3 του Συντάγματος περί επικρατούσας θρησκείας, δεν επαρκεί για να πείσει τουλάχιστον εμένα για την αναγκαιότητα πρόσληψης καθηγητών θεολόγων στις συγκεκριμένες θέσεις που προτείνονται. Μόνο ένας αδαής θα τασσόταν υπέρ της ιδέας αυτής αφού όσοι έτυχαν της εξεταστικής εμπειρίας του Α.Σ.Ε.Π. γνωρίζουν πολύ καλά ποιοί προσλαμβάνονται στις θέσεις της εκάστοτε προκήρυξης και το διαβλητό της όλης διαδικασίας.
Ειλικρινά αρνούμαι να δεχτώ την υποτιθέμενη «δυναμική μειοψηφία» που σημειώνεται μεταξύ των άλλων στα όσα μπορεί κανείς να διαβάσει στα γραφόμενα του Κοσμήτορα . Η μοναδική «δυναμική μειοψηφία» είναι εκείνη που ασπάζεται απόψεις σαν αυτές του γράφοντα της επιστολής.
Τέλος επειδή η αντιπαράθεσή μου δεν αποτελεί επίθεση σε προσωπικό επίπεδο αλλά τον εύλογο προβληματισμό περί των θέσεών του, δεν θα αναφερθώ στο ήθος του τωρινού Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής, απλά θα αρκεστώ στο να μην δέχτώ συστάσεις περί του πώς να διοχετεύεται η ηθική καλλιέργεια στους μαθητές από εκείνον.
Αυτά έχω να καταθέσω ως απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ, βλέπε συνώνυμο της ανεργίας.
Και επώνυμα,
Κυριλλίδου Βαρβάρα.
*Την επιστολή του Κοσμήτορα προς τον Υπουργό Πολιτισμού μπορείτε να την βρείτε εδώ.
3 Comments
Ανώνυμος
Το κακό εχει τις ρίζες του βαθιά, όπως μας έμαθαν οι δάσκαλοι που μας δίδασκαν και που όλοι ξέρουμε τελικά ποιο νόμο κρατούσαν! Και λαϊκιστι? Το ψάρι από το κεφάλι βρωμάει.
Ανώνυμος
Είναι θλιβερό ο Κοσμήτορας μιας πανεπιστημιακής σχολής να μιλά ως αγράμματος και φανατισμένος φονταμενταλιστής. Θεωρώ ότι η επιστολή είναι τουλάχιστον γελοία και εκτός πραγματικότητος.
-Το ότι “υπάρχουμε ως Γένος γιατί υπήρχε σωτήρας μας, η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία”, είναι στην καλύτερη περίπτωση αστείο. Κατ’αρχάς όλοι γνωρίζουν πόσο πολέμησε η Εκκλησία την απελευθέρωση των Ελλήνων…
-Το ότι “δεν υπάρχει ανθρωπιστική(ουμανιστική) παιδεία χωρίς συγκεκριμένους αξιακούς προσανατολισμούς, με βάση τους οποίους να αναπτύσσεται η ελεύθερη προσωπικότητα του μαθητή” είναι ορθότατο, αλλά και παντελώς άσχετο με τη συζήτηση, εκτός και αν ο κ. Κογκούλης θεωρεί ότι δεν υπάρχουν αξίες έξω από την Ορθοδοξία, δηλαδή στον υπόλοιπο πλανήτη…
-Παρακάτω γίνεται προφανές ότι όντως αυτό εννοεί ο εν λόγω κύριος, που θεωρεί ότι “είναι άχρηστα τα σχολεία που δεν διακονούν την Παιδεία με την Τρισυπόστατη διάσταση”. Τα σχολεία όλου του πλανήτη δηλαδή, πλην ελάχιστων Ορθοδόξων χωρών, είναι άχρηστα!!!
Αυτά και άλλα ευτράπελα περιλαμβάνει η επιστολή του κ. Κογκούλη, ο οποίος θυμίζει μάλλον μουλά της Σαουδικής Αραβίας παρά ακαδημαϊκό διδάσκαλο. Και όλα αυτά από έναν καθηγητή (ο Θεός να τον κάνει) που εξετάζει τους φοιτητές του έχοντας το δάχτυλο στο βιβλίο (που φυσικά ο ίδιος έχει γράψει) για να δει αν παπαγαλίζουν κατά λέξη το κείμενο…
Barbie
Των ίδιων απόψεων είμαι κι εγώ και ειλικρινά απορώ που τόσο οι φοιτητές της Σχολής όσο και οι απόφοιτοι συνεχίζουν να τηρούν σιγή ιχθύος. Τι άλλο περιμένουν να συμβει; Τί φοβούνται;Η μήπως στερούνται προβληματισμού;Η αδράνεια εξυπηρετεί μόνο τα λιμνάζοντα νερά.
Ευχαριστώ όσους στηρίζουν αυτή μου την κατάθεση άποψης.