Όπως είναι γνωστό, ο αγώνας της Μαλαισίας διεκόπη εξαιτίας της καταρρακτώδους βροχής που έπληξε την πίστα της Σεπάνγκ. Αυτός ήταν ο 13ος αγώνας στην ιστορία της Formula 1 που διακόπτονταν! Ας ρίξουμε μία ματιά και στις προηγούμενες διακοπές.
1950 – Indy 500: Αυτός ήταν ο τρίτος αγώνας στην ιστορία της F1 και σταμάτησε στον 138ο από τους 200 (!) προγραμματισμένους γύρους στην Ιντιανάπολις λόγω βροχής. Νικητής αναδείχτηκε ο Τζόνι Πάρσονς.
1971 – Καναδάς: Ο αγώνας διακόπτεται λόγω βροχόπτωσης και ο Τζάκι Στιούαρτ παίρνει τη νίκη σε έναν αγώνα που διήρκησε 64 γύρους.
1974 – Βραζιλία: Η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνισή της στον 32ο γύρο λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και ο Εμερσον Φιτιπάλντι πανηγύρισε τη νίκη. Οι βαθμοί απονεμήθηκαν κανονικά.
1975 – GP Ισπανίας: Στον 25ο γύρο ο Ρολφ Στόμελεν χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και φεύγει πάνω από τις μπαριέρες (!). Στην συνέχεια, στην προσπάθειά του να αποφύγει τον Στόμελεν, ατύχημα είχε και ο Κάρλος Πάκε. Τέσσερις άνθρωποι (ένας πυροσβέστης, ένας φωτογράφος και δύο θεατές) σκοτώθηκαν επί τόπου με αποτέλεσμα τέσσερις γύρους μετά η κούρσα ολοκληρώθηκε πρόωρα.
1975 – GP Μ. Βρετανίας: Μια δυνατή καταιγίδα στον 53ο γύρο προκάλεσε τη διακοπή τρεις γύρους αργότερα, κι αφού στο μεσοδιάστημα είχαν γίνει επτά ατυχήματα. Η νίκη πήγε στον Εμερσον Φιτιπάλντι.
1975 – GP Αυστρίας: Το πρωτάθλημα του 1975 είχε και άλλη μία διακοπή όταν το Gran Prix της Αυστρία διεκόπη στον 29ο γύρο λόγω βροχής και ο Βιτόριο Μπραμπίλα πανηγύρισε μια ιστορική νίκη για την March, που έμελλε να ήταν η μοναδική της καριέρας του. Στους πιλότους απονεμήθηκαν μισοί βαθμοί.
1981 – GP Βελγίου: Ο αγώνας διακόπηκε λόγω βροχής στον 54ο γύρο. Οι οδηγοί πήραν κανονικά τους βαθμούς ανάλογα με την κατάταξή τους, ενώ νικητής αναδείχτηκε ο Κάρλος Ρόιτερμαν.
1984 – GP Μονακό: Αυτή η διακοπή έμελε να είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες στην ιστορία της Formula 1. Ο αλυτάρχης και πρώην πιλότος GP, Τζάκι Ικξ, αποφάσισε να διακόψη το αγώνα στον 32ο γύρο επειδή έκρινε πως η βροχή δεν επέτρεπε την ασφαλή συνέχιση της κούρσας. Σε εκείνον τον γύρο, ο τότε rookie Αϊρτον Σένα, οδηγώντας την μη ανταγωνιστική Toleman, είχε προσπεράσει τον Αλέν Προστ της McLaren, αλλά από για την διαμόρφωση της τελικής κατάταξης μετρούσε ο προηγούμενος γύρος και έτσι η νίκη πήγε στον Γάλλο. Αν είχε συνεχιστεί η κούρσα και συμπληρωνόταν το 75% της απόστασης, τότε ο Προστ θα μπορούσε να είχε πάρει τους 6 βαθμούς της δεύτερης θέσης αντί για τους 4,5 της πρώτης. Στο τέλος της σεζόν, έχασε το πρωτάθλημα με μισό βαθμό διαφορά από τον team mate του, Νίκι Λάουντα.
1990 – GP Πορτογαλίας: Στον 61ο από τους 71 γύρους εμφανίστηκε η κόκκινη σημαία λόγω ατυχήματος του Αλεξ Καφί. Νικητής αναδείχτηκε ο Νάιτζελ Μάνσελ.
1991 – GP Αυστραλίας: Τα πολλά ατυχήματα εξαιτίας της καταρρακτώδους βροχής ανάγκασαν τους αγωνοδίκες να διακόψουν τον αγώνα μόλις στον 14ο γύρο. Μέχρι και σήμερα παραμένει ο μικρότερος σε διάρκεια αγώνας στην ιστορία. Απονεμήθηκαν μισοί βαθμοί, με νικητή τον Αϊρτον Σένα.
1997 – GP Καναδά: Η κούρσα σταμάτησε στον 56ο από τους 69 προγραμματισμένους γύρους, ύστερα από σοβαρό ατύχημα του Ολιβιέ Πανίς, ο οποίος έσπασε και τα δύο του πόδια. Οι 10 βαθμοί της νίκης πήγαν στον Μίκαελ Σουμάχερ.
2003 – GP Βραζιλίας: Ο αγώνας διακόπηκε στον 56ο γύρο, ύστερα από ατυχήματα που είχαν οι Μαρκ Ουέμπερ και Φερνάντο Αλόνσο. Στους οδηγούς απονεμήθηκαν κανονικά οι βαθμοί, καθώς είχε συμπληρωθεί το 76% του αγώνα. Νικητής ανακηρύχθηκε ο Κίμι Ράικκονεν, ωστόσο λίγες μέρες αργότερα η νίκη άλλαξε χέρια και πήγε στον Τζιανκάρλο Φιζικέλα, καθώς διαπιστώθηκε μέσω video ότι ήταν ο Ιταλός αυτός που οδηγούσε την κούρσα όταν βγήκε η κόκκινη σημαία.
4 Comments
kimi
to gp opou skotothike o pateras tou vilnev den ixe diakopi??
asynadak
Χμμμ… Για να μην το αναφέρει, μάλλον δεν θα είχε διακοπή. Θυμάσαι πότε ήταν?
kimi
grapse lathos…sta dokimastika itan…
velgio 8 maiou 1982..
Ανώνυμος
otan skotw8hke o ayrton senna dn eixe diakoph???