Αυτό το Σαββατοκύριακο δεν έχουμε αγωνιστική δράση στην Formula 1 οπότε είναι μία καλή ευκαιρία να ασχοληθούμε με παρεμφερή θέματα. Πολλές συζητήσεις έχει προκαλέσει το πλάνο της FIA για περιορισμό του budget των ομάδων. Πιο συγκεκριμένα, από την νέα σεζόν η FIA σκέπτεται να βάλει ένα ανώτατο όριο στα χρήματα που μπορεί η κάθε ομάδα να ξοδεύει. Από εκεί και πέρα, οι ομάδες θα έχουν δύο επιλογές: είτε διαλέγουν να τηρήσουν αυτό το ανώτατο όριο και να μην έχουν σχεδόν κανένα περιορισμό στα τεχνικά ζητήματα του μονοθέσιου (βλέπε λεπτομέρειες παρακάτω), είτε διαλέγουν να μην ακολουθήσουν το όριο αυτό με αποτέλεσμα να έχουν πάρα πολλούς και σημαντικούς περιορισμούς (οι οποίοι εν μέρη καταστούν άχρηστα τα περισσότερα χρήματα που θέλουν να ξοδέψουν).
Ο κανονισμός αυτό επινοήθηκε με το όραμα να μην αποχωρούν ομάδες από την Formula 1 (π.χ. Honda) λόγω οικονομικών δυσκολιών, αλλά και να γίνει προσιτό το πρωτάθλημα σε νέες ομάδες (τρεις καινούριες το 2010). Ωστόσο, η Ferrari (όπως και η BMW και η McLaren) έχουν δηλώσει επανειλημμένως ότι αν τελικά ισχύσει κάτι τέτοιο θα είναι καταστροφικό για την αξιοπιστία και την ανταγωνιστικότητα του πρωταθλήματος της Formula 1.
Αρχικά, είναι εντελώς άδικο να υπάρχουν δύο group ομάδων με διαφορετικούς κανονισμούς. Το πρωτάθλημα γίνεται κατευθείαν άδικο και μεροληπτικό. Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι θα ισχύει για αυτούς που θα ξοδέψουν λιγότερα από 40 εκατομμύρια λίρες (44,73 εκατομμύρια ευρώ):
Non-capped teams | Capped teams | |
Adjustable front wings | Maximum six-degree adjustment twice per lap | Maximum ten-degree adjustment any number of times per lap |
Adjustable rear element | Not permitted | Permitted |
Engine performance | 18,000rpm maximum | No rpm limit |
KERS power in | Max. 60kW | No limit |
KERS power out | Max. 60kW | Max. 120kW |
KERS energy release per lap | Max. 400kJ | Max. 800kJ |
Transmission | No more than two driven wheels | Any number of driven wheels |
KERS power delivery | May only power the rear wheels | May power any wheels |
Wind tunnel use | Limited | Unlimited |
Testing | Limited testing outside racing season | Unrestricted |
Engines and gearboxes | Limited number per season | No limit |
Να σημειωθεί πως στα 44,73 εκατομμύρια ευρώ δεν συμπεριλαμβάνονται τα κόστη των κινητήρων, οι μισθοί των οδηγών και τα έξοδα για το Marketing.
Πάντως, έχουν αρχίσει να εκφράζονται και άλλοι φόβοι από κάποιες ομάδες. Η FIA αύξησε το όριο των ομάδων που μπορούν να συμμετέχουν στην Formula 1 σε 13 και από ότι φαίνεται (αν το 2010 έχουμε 3 νέες ομάδες όπως λένε οι πληροφορίες μέχρι στιγμής) θα πιάσουμε το όριο αυτό. Πολλές ομάδες φοβούνται ότι αν την επόμενη χρονιά ή ακόμα και το 2010 ξαφνικά αιτηθούν 14 ομάδες, τότε θα είναι μία από αυτές που δεν ακολουθεί αυτό το χρηματικό όριο η οποία θα αποκλεισθεί από το πρωτάθλημα. Σκεφτείτε ποιες μπορεί να είναι οι αντιδράσεις αν η ομάδα αυτή είναι η Ferrari ή η BMW ή η McLaren.
Τέλος, ο Max Mosley ήταν πολύ καυστικός στην απαντητική επιστολή που έστειλε στον Di Montezemolo (επικεφαλής της Ferrari) λέγοντάς του ότι δεν μπορούν αν συνεχίσουν να ξοδεύουν χρήματα στην Formula 1 με αυτό το ρυθμό και πως ουσιαστικά η FIA αναγκάστηκε να πάρει αυτά τα μέτρα γιατί καμία ομάδα δεν δεχόταν να υπογράψει ότι δεν πρόκειται να αφήσει την Formula 1. Έτσι, υπό τον κίνδυνο της κατάρρευσης της Formula 1 αποφάσισαν να καταρρεύσουν την ισονομία και την ελευθερία των ομάδων.
One Comment
Pingback: Newsfilter » Θα έχουμε πρωταθλητή με βάση τις νίκες στην Formula 1 τελικά;