About the author

Απόστολος Κρητικός

Πληροφορικός (MSc) & Ερευνητής σε θέματα σχετικά με Τεχνολογία Λογισμικού Ανοικτου Κώδικα. Μ' αρέσουν geeky πράγματα, ο καφές, η μουσική και χορεύω lindy hop :) Το 2007 δημιουργήσαμε με τον Άγγελο το Newsfilter.gr ΚΑΙ είναι ακόμη εδώ :D

5 Comments

  1. 1

    asynadak

    Κάτι παρόμοιο έπαθα εγώ με την Πειραιώς. Ο κωδικός που θα βάλεις έχει τρελές απαιτήσεις. Πρέπει να είναι πάνω από ένα συγκεκριμένο αριθμό ψηφίων, να μην περιέχει το όνομα, το επίθετο, κάποια ημερομηνία, συνεχόμενα ψηφία και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Επίσης, πρέπει να έχει αριθμούς, μικρά γράμματα, κεφαλαία γράμματα, σύμβολα και να μην σχηματίζεται καμία πατέντα!

    Προφανώς όλο αυτό το ξεχνάς μετά από 2-3 μέρες (αν όχι ώρες), κάνεις 3 λάθος δοκιμές και παίρνεις τηλέφωνο στην εξυπηρέτηση πελατών.

    Η εξυπηρέτηση πελατών σου λέει ότι δεν ξέρεις τον κωδικό σου και θα σου στείλει καινούριο. Μόλις συμφωνήσεις, σου λέει ότι δεν μπορεί να το κάνει αυτή, αλλά πρέπει να απευθυνθείς στο κοντινότερο υποκατάστημα της τράπεζας.

    Εκεί, συμπληρώνεις μια αίτηση, αποδεικνύεις ότι είσαι εσύ και ξαναπάς μετά από 3-4 μέρες. Παίρνεις τον φάκελο με τον νέο κωδικό (τον οποίο θα πρέπει να αλλάξεις την πρώτη φορά που θα μπεις στο σύστημα), πληρώνεις και 2 ευρώ για τον κόπο τους και είσαι έτοιμος!

    Reply
  2. 2

    georgeadams

    Παλιότερα, στην Εθνική, αντί για το “μπρελόκ” που παράγει τυχαίους αριθμούς, σου έδιναν ένα φύλο χαρτί με τυπωμένους καμιά εικοσαριά “τυχαίους” αριθμούς. Σε κάθε συναλλαγή χρησιμοποιούσες έναν από αυτούς. Όταν “τελείωνε” η σελίδα με τους αριθμούς (κάθε ένας μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά), έπρεπε να ζητήσεις να σου στείλουν καινούρια. (ταχυδρομικώς φυσικά).

    Όταν τα είδα όλα αυτά (αφού είχα κάνει αίτηση για ενεργοποίηση e-banking) έβαλα τα χαρτιά, τους κωδικούς κλπ σ’ ένα συρτάρι και δεν ξανασχολήθηκα με την Εθνική…

    Reply
  3. 3

    krap

    Το θέμα ασφάλειας όντως είναι σημαντικό. Ωστόσο… eBanking! Το κάνει κάποιος για εύκολες συναλλαγές. Άμα πρέπει να κάνουμε ένα τέταρτο για επαλήθευση της συναλλαγής τότε πάμε και από την τράπεζα.

    Reply
    1. 3.1

      George

      Κύριοι, η εθνική όπως και η κάθε άλλη Τράπεζα, λαμβάνει αυτά τα μέτρα για να προστατέψει πρώτα την περιουσία που της έχεται εμπιστευθεί.

      Τα όσα γράφονται εδώ απλά δείχνουν ότι η γνώση σας για τις απειλές και τους κινδύνους του διαδικτύου είναι πενιχρές, διαφορετικά θα κατανούσατε τον λόγο και θα είχατε προσαρμοστεί στίς απαιτήσεις ασφαλούς χρήσης ενός, διαδικτυακού, μηχανογγραφικού συστήματος.

      Από την άλλη πλευρά είναι σίγουρο ότι και κάποιες από τις διαδικασίες των Τραπεζών θέλουν απλοποίηση.

      Τα “μπρελόκ” δεν ανοίκουν σε αυτές!

      Reply
      1. 3.1.1

        krap

        Από ό,τι καταλαβαίνω πρέπει να είστε ειδικός. Θα μπορούσατε λοιπόν να εξηγήσετε με «τεχνική λεπτομέρεια» πως το σύστημα με τα μπρελόκ διασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια από την απλή αποστολή ενός sms (μεθοδολογία που χρησιμοποιούν άλλες τράπεζες). Γιατί ο αφελής πελάτης (όπως εγώ) θεωρεί συνήθως ότι το μπρελόκ (που κοστίζει 7 ευρώ) είναι ακόμη μία μέθοδος κέρδους.

        Επίσης με προβληματίζει που την συγκεκριμένη μεθοδολογία την εφαρμόζει μόνον η εθνική τράπεζα. Θεωρείτε ότι οι υπόλοιπες τράπεζες εμφανίζουν μειωμένη ασφάλεια επειδή δε χρησιμοποιούν τον προαναφερθέντα τρόπο επικύρωσης συναλλαγών;

        Reply

Πείτε την γνώμη σας

Powered by Social Mind