Σύμφωνα με μία υπεραισιόδοξη πρόβλεψη του πανεπιστημίου του Michigan Transportation Research Institute, το 90% των οχημάτων σε Αμερική, Κίνα, Δυτική Ευρώπη, Βραζιλία και Ιαπωνία θα λειτουργεί με εναλλακτικά καύσιμα ως το… 2050!
Η μελέτη του πανεπιστημιακού ινστιτούτου έγινε σε τρία διαφορετικά μοντέλα. Στο λίγο επιθετικό μοντέλο η πρόβλεψη είναι 60%, στο μέτρια επιθετικό 80%, ενώ το 90% αναφέρεται στο πολύ επιθετικό μοντέλο.
Τα εναλλακτικά καύσιμα που θα χρησιμοποιούνται σύμφωνα με την έρευνα είναι το CNG, το LPG, οι ηλεκτρικές μπαταρίες, η αιθανόλη Ε85 και το υδρογόνο. Πάντως, επισημαίνεται πως η αντικατάσταση του στόλου θα είναι αρκετά δύσκολη και για την πλήρη εξάλειψη των υβριδικών οχημάτων θα απαιτηθούν περίπου 75 με 100 χρόνια.
Τέλος, σημειώνεται πως αν οι κυβερνήσεις των χωρών αυτών δεν λάβουν δραστικά μέτρα υπέρ της αντικατάστασης του στόλου, τότε η εξάρτιση από το πετρέλαιο θα συνεχιστεί και μετά το 2050!
[via]
One Comment
Kostas Kalevras
Κατ’ αρχήν η εξάρτηση απο το πετρέλαιο δε θα συνεχιστεί πολύ απλά γιατί θα έχει κορυφωθεί πολύ νωρίτερα η παραγωγή του. Σε ότι αφορά τους … αντικαταστάτες:
1) CNG/LPG. Ίσως η μοναδική ουσιαστική εναλλακτική αν και η δυνατότητα αύξησης της παραγωγής ώστε να καλύπτει και τις ανάγκες μετακινήσεων πέραν των ήδη υπάρχοντων χρήσεων είναι πολύ αμφισβητούμενη.
2) Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Αν μιλάμε για plug-in hybrid ή EREV (ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης για τη φόρτιση των συσσωρευτών) ίσως ναι, κάτι βέβαια που απλά θα μειώσει την κατανάλωση ανά αυτοκίνητο. Αν εννοούμε πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η διαθέσιμη τεχνολογία μπαταριών απλά δεν προσφέρει τέτοιες δυνατότητες (http://kkalev4economy.wordpress.com/2010/09/29/electric-cars-a-reality-check/).
3) Αιθανόλη. Η παραγωγή γίνεται απο ζαχαροκάλαμο ή καλαμπόκι, με χαμηλή περίσσεια ενέργειας ενώ λειτουργεί ανταγωνιστικά στην καλλιέργεια τροφίμων. Η μοναδική ίσως αρκετά υποσχόμενη εναλλακτική είναι η παραγωγή βιοκαυσίμων απο άλγη.
4) Υδρογόνο. Το υδρογόνο δεν είναι πηγή ενέργειας (όπως τα ορυκτά καύσιμα ή ο ήλιος/αέρας) αλλά απλά φορέας ενέργειας. Η παραγωγή του απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας (ή φυσικό αέριο), νέα υποδομή και ενέργεια για την αποθήκευση και μεταφορά του ενώ τα fuel cells εχουν απόδοση κοντά στο 50% (σε αντίθεση με έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει απόδοση 90%). Συνολικά θα είναι πάντα πιο ενεργειακά αποδοτικό ένα ηλεκτρικό αμάξι σε σχέση με ένα αμάξι υδρογόνου στον κύκλο Factory-to-wheel (απο την παραγωγή ενέργειας μέχρι τη ρόδα). Σε αυτό να προσθέσουμε ότι το υδρογόνο είναι το μικρότερο μόριο στη φύση και ιδιαίτερα εκρηκτικό, κάτι που κάνει την αποθήκευση και χρήση του επικίνδυνη ενώ οι διαρροές θα είναι μη ανιχνεύσιμες.