Θα έχεις πεί και εσύ μέσα σου, πως ο ηθοποιός πρέπει να παίζει εξίσου καλά τόσο την κωμωδία, όσο και το δράμα. Θα έχεις αναρωτηθεί πως γίνεται να παίζει κάποιος τόσο καλά; Το άρθρο λοιπόν αυτό είναι το πρώτο μέρος από αυτό το διχασμό ανάμεσα σε κωμωδία και δράμα καθώς θα δούμε πέντε γυναίκες ηθοποιούς που δοκιμάστηκαν και στα δύο και τα κατάφεραν, πέντε ερμηνείες που μας καθήλωσαν. Σαφώς και υπάρχουν ακόμα πιο πολλές, αλλά οι συγκεκριμένες είναι γνωστές σε όλους μας.
5. Τζένη Θεωνά
Το κορίτσι αυτό το γνωρίσαμε μέσα από τις ταινίες και σειρές κυρίως του Νίκου Περάκη (Λούφα και Παραλλαγή, Ψυχραιμία) όπου ενσάρκωνε ένα χαρούμενο ξανθό, κορίτσι το οποίο ζούσε την ξεγνοιασιά της ηλικίας της και συμβάδιζε η συμπεριφορά της με το ξανθό χρώμα των μαλλιών της (ο νοών, νοείτω). Πήραμε τη γεύση μας την περίοδο εκείνη από το πανέμορφο αυτό πλάσμα, μέχρι το 2010 να μας βάλει τα γυαλιά, πως δεν θα μείνουμε με αυτή την εικόνα. Έτσι το Μάρτιο αυτής της χρονιάς, στην πρεμιέρα της σειράς “Ο 3ος νόμος” και συγκεκριμένα στο επεισόδιο το “Το Κλουβί” ενσαρκώνει μια εσώκλειστη κόρη, η οποία μετά από μια νύχτα βιασμού της, δεν μπορεί να βγει έξω, καθώς είναι φυλακισμένη από την ίδια της τη μάνα. Η Τζένη Θεωνά με την ερμηνεία της, αφήνει άφωνο όποιον έχει την παραμικρή αμφιβολία για τον αν μπορεί να ενσαρκώσει δραματικό ρόλο και στο πρόσωπο της είναι αποτυπωμένη η απόγνωση, η θλίψη και η ανάγκη για διέξοδο από το μαρτυρικό σπίτι κλουβί.
4. Ελένη Ράντου
Τα λόγια είναι περιττά για την μοναδική αυτή ηθοποιό. Κάθε της ερμηνεία σε κολλάει σαν μαγνήτη, κάθε της κίνηση ταλέντο. Με ένα πλούσιο βιογραφικό στα χέρια της, η Ελένη Ράντου μας εντυπωσίασε ως Ελένη Βλαχάκη στο θρυλικό ¨Κωνσταντίνου και Ελένης¨ ως Ντομινίκ Σεζάρ στο επίσης θρυλικό “Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή” αλλά και ως πύραρχος Βερόνικα Δεσύλλα στις γλυκιές μας “Σαββατογενημμένες” χαρίζοντας μας ατάκες, γέλιο και σάτιρα για τις καθημερινές σειρές. Θα ξεχάσει όμως κανείς την αψεγάδιαστη ερμηνεία της στο επεισόδιο του “Κόκκινου Κύκλου- Στην τύχη”; Όχι! Γιατί εκείνη η ερμηνεία αποτύπωνε τη μέση Ελληνίδα γυναίκα, η οποία κακοποιείται από τον άνδρα της και αποφασίζει έστω και αργά να επαναστατήσει και να πάρει το παιδί της και να σωθεί. Θα ξεχάσεις, μήπως την τραγική της φιγούρα στο επεισόδιο του “Κόκκινου δωματίου- Το στοίχημα” στην τελευταία σκηνή; Όχι! Προδόθηκε από τον έρωτα της, άκουσε λόγια βαρυά χωρίς να το θέλει και πάνω που αφέθηκε στην αγκαλιά ενός μικρότερου μαθητή της, έμαθε πως όλο αυτό ήταν μια απάτη καθώς την είχε βάλει στοίχημα 1.500 ευρώ. Μια υπέροχη σκηνή με την μουσική υπόκρουση από πίσω της Ελευθερίας Αρβανιτάκη στο τραγούδι, Το Παράπονο.
3. Ελένη Καστάνη.
Ένα όνομα, μια ατάκα “Ιίιλα δεν το πιστεύω” ακόμα και το “Συγγνώμη μου ‘πεσε” στην αδικοχαμένη σειρά ” Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή”. Πραγματικά κεντούσε από την αρχή μέχρι και το τελευταίο επεισόδιο, έγινε διάσημη μέσα από το ρόλο αυτό και οι ατάκες της στο σίριαλ έδιναν και έπαιρναν. Βέβαια τη γνωρίσαμε και ως Ελένη Γιούλμπαση στη σειρά-μύθος ” DOLCE VITA” αλλά και πιο πριν ως Βαλεντίνη στη σειρά “Το δις εξαρματείν”.
2002 και στη μεγάλη οθόνη κάνει πρεμιέρα η ταινία “Δεκαπενταύγουστος”. Στην ταινία ουσιαστικά, μερικώς σπονδυλωτή,σε κάθε ηθοποιό γίνεται και μια Αποκάλυψη. Σε κάποιο σημείο της ταινίας, η κόρης της Ελένης Καστάνη αποκαλύπτει στο δρόμο για το πανηγύρι της Παναγίας Σουμελά, πως άκουσε το γιατρό της να λέει πως πάσχει από καρκίνο του αίματος και λίγο αργότερα η μικρή βωμολοχεί και η η μητέρα της την χτυπά στο πρόσωπο και έπειτα το βάζει στα πόδια. Έντρομη η Ελένη Καστάνη ψάχνει την κόρη της σε όλο το πανηγύρι και καθώς χάνει της ελπίδες της, ζητά βοήθεια απο την Παναγία. Μέσα σε ένα σκηνικό θλίψης, βροχής και αγωνίας η μικρή εμφανίζεται. Η σκηνή σου κόβει την ανάσα. Η Ελένη Καστάνη, τρέχει προς το μέρος της και ουρλιάζει ” Παιδί μου”, μια σπαρακτική κραυγή κάθε μάνας μου παίρνει τέλος η αγωνία της όταν εξαφανίζεται το παιδί της και τελικά εμφανίζεται μετά από ώρες απόγνωσης.
2. Κατερίνα Λέχου
Εντυπωσιακή, ταλαντούχα και κορμοστασία. Όχι δεν περιγράφω μοντέλο, αν και θα μπορούσε, αφού κυριολεκτικά είναι πανέμορφη και γιατί ενσάρκωσε το μοντέλο στη σειρά “Είσαι το ταίρι μου”, δείχνοντας πως δεν χρειάζεται να είσαι αψεγάδιαστος για να βρεις το μεγάλο και αληθινό έρωτα. Την απολαύσαμε ως Βίκυ στα θρυλικά “Εγκλήματα”, ως ” Ελένη” στη σειρά “Ευτυχισμένοι Μαζί” αλλά η καριέρα της απογειώθηκε στη σειρά που άξιζε όσο μια ταινία της Streep Oscar, ” Το Νησί”. Η μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος , απεικόνιζε τη κατάσταση που επικρατούσε στην Κρήτη όταν οι κάτοικοι του νησιού βλάπτονταν από την νόσο του Hansen και μεταφέρονταν στο λεπροκομείο στη Σπιναλόγκα. Εκεί μεταφέρθηκε η ” Ελένη”, η δασκάλα που άφησε τα παιδιά της και τον άντρα της για να μην αποτελεί κίνδυνο για αυτούς καθώς έπασχε από την ασθένεια. Εκεί ανέπτυξε πολιτική δράση, συνέχισε το επάγγελμα της ως δασκάλα και έγινε αγαπητή από όλους, ώσπου μια μέρα κυριεύθηκε από την ασθένεια και άφησε την τελευταία της πνοή στο νησί. Η Λέχου δήλωσε πως ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχε σε μία τόσο καλά οργανωμένη σειρά.αλλά έπεισε πολλούς πως δεν έμεινε μόνο στην ωραία της εμφάνιση αλλά κατάφερε να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες που απαιτούσε ένας τόσο σημαντικός ρόλος.
1. Μαρία Καβογιάννη
Δεν θα μπορούσε να λείπει από την κορυφή. Ό,τι και να πούμε για τη γυναίκα αυτή δεν αρκεί, είναι φτωχό το λεξιλόγιο για να περιγράψουμε το ταλέντο της και για το τι θησαυρό κρύβει μέσα της. Μας χάρισε απίστευτες, αλλά κυριολεκτικά απίστευτες στιγμές γέλιου ως ” Ασπασία” στη σειρά “Dolce Vita” αλλά μας αποτελείωσε ως “Κορίνα” στα ” Έγκλήματα”. Την έβλεπες , την απολάμβανες, έλεγες η γυναίκα αυτή είναι γεννημένη ηθοποιός, τη θέλουμε αποκλειστικά σε κωμωδίες και άλλα πολλά θετικά σχόλια μέχρι που έκανε μετά από λίγα χρόνια τη διαφορά.
Η “10η Εντολή” προβάλλεται στη μικρή οθόνη και πλήθος ηθοποιών περνούν μέσα από τη σειρά αυτή. Δεν θα μπορούσε να λείπει η Μαρία Καβογιάννη, η οποία καθήλωσε το κοινό στο επεισόδιο “Μάνα”. Η υπόθεση, ο γιος που κάνει χρήση ουσιών και αποφασίζει να ξεμπλέξει με τη βοήθεια των γονιών του, οι οποίοι είναι δίπλα του στο βήμα του αυτό. Όλη προσπάθεια δεν κρατά πολύ και αφού ξανά κυλά, χάνει τον έλεγχο και γίνεται επιθετικός και δε διστάζει να χειροδικήσει στον πατέρα του. Πάνω σε μια σκηνή πάλης, η μητέρα που την υποδύεται η Καβογιάννη, χωρίς να έχει συνείδηση το τι κάνει, αρπάζει ένα κουζινομάχαιρο και χτυπά το γιό της στην πλάτη. Τα τελευταία του λόγια ” Τι έκανες ρε μάνα;” Και η σκηνή που η Καβογιάννη τραβάει το μαχαίρι, είναι βγαλμένη απο ένα άλλο σύμπαν. Η μάνα σκότωσε το γιό της και η Μαρία Καβογιάννη μπήκε πολύ βαθυά μέσα στο ρόλο, θαρρείς πως ήταν αλήθεια.
2009 και η σειρά ” Χαρά αγνοείται” από το πρώτο κιόλας επεισόδιο τραβά το ενδιαφέρον του κοινού. Γονείς και παιδιά, παραδειγματίζονται με την οικογένεια που ψάχνει την αγνοούμενη κόρη τους και ταυτίζονται με τους ηθοποιούς που τους ενσαρκώνουν. Στο ρόλο της μάνας ξανά, η Μαρία Καβογιάννη, μια μητέρα και στην πραγματικότητα,που αποτύπωσε τον πόνο χιλιάδων γονέων και κυρίως μανάδων που δεν θα ξανα δει ποτέ ξανά το παιδί της καθώς βρίσκεται η νεαρή Χαρά δολοφονημένη. Η σκήνη που περιμέναμε να δούμε και να εκτονωθούμε ήταν αυτή που η μάνα σπαράζει στην κηδεία του σπλάχνου της και φωνάζει ” Παιδί μου, αγάπη μου που πας”;, μια σκηνή τόσο ρεαλιστική που την αποτύπωσε η μοναδική προαναφερθείσα, σκορπίζοντας στιγμές θλίψης στο πανελλήνιο.