Το καινούριο πρωτάθλημα που ξεκινάει την επόμενη Κυριακή (18 Μαρτίου) συνοδεύετε από κάποιες αλλαγές στους κανόνες διεξαγωγής του.
Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές αυτές θα λειτουργήσουν προς όφελος του αθλήματος, καθώς θα το κάνουν περισσότερο ανταγωνιστικό ενώ ταυτόχρονα θα ρίξουν το κόστος για κάθε ομάδα, γεγονός που θα επιδράσει θετικά στην περαιτέρω ανάπτυξη των μικρότερων ομάδων.
Ας ρίξουμε μια ματιά στις αλλαγές που θα συνοδεύσουν το πρωτάθλημα του 2007:
- Οι μηχανές που χρησιμοποιήθηκαν στου 2 τελευταίους αγώνες το 2006, πρέπει να χρησιμοποιηθούν μέχρι το 2010. Προφανώς αναφερόμαστε στην τεχνολογία της μηχανής και όχι στον συγκεκριμένο κινητήρα. Με αυτό το τρόπο, θα μειωθεί το κόστος παραγωγής, αφού δεν θα πρέπει να ξοδεύουν οι ομάδες χρήματα για την κατασκευή νέου κινητήρα. Παρόλα αυτά, θα επιτρέπονται μικρές παρεμβάσεις στις μηχανές, πάντα όμως υπό την επιτήρηση της FIA.
- Πλέον οι οδηγοί δεν θα είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα για 2 συνεχόμενους αγώνες. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιούν άλλο κινητήρα την Παρασκευή, ώστε να προφυλάξουν τον κανονικό για τον αγώνα της Κυριακής.
- Οι 2 δοκιμαστικές την Παρασκευή, από 60 λεπτά θα διαρκούν 90.
- Πλέον η Bridgestone έγινε ο μοναδικός κατασκευαστής ελαστικών για την Formula 1. Αυτό το γεγονός έχει επιφέρει και άλλες αλλαγές. Κάθε ομάδα θα λαμβάνει 2 είδη ελαστικών ανά αγώνα, ωστόσο θα παίρνει περισσότερα σετ. Κάθε ομάδα θα λαμβάνει 4 σετ ελαστικών ανά οδηγό την Παρασκευή και 10 για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο. Επίσης, κάθε οδηγός θα είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει και τα 2 είδη στον αγώνα, ενώ έχουν εξασφαλισθεί τρόποι πιστοποίησης.
- Όσο είναι το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, απαγορεύετε η είσοδος στα πιτ.
- Απαγορεύετε η χρησιμοποίηση τρίτου οχήματος στις δοκιμαστικές την Παρασκευή. Ωστόσο, δίνετε η δυνατότητα στις ομάδες να χρησιμοποιήσουν έναν εναλλακτικό οδηγός στις δοκιμές της Παρασκευής, τον οποίο θα έχουν προηγουμένως δηλώσει και θα είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιήσει ένα από τα 2 αυτοκίνητα της ομάδας.
- Έχει εγκατασταθεί σύστημα GPS σε όλα τα οχήματα το οποίο δείχνει ανά πάσα στιγμή στον οδηγό σε ποιο σημείο της πίστας υπάρχει σημαία και τι δηλώνει η σημαία αυτή.
- Τα οχήματα θα έχουν ένα “ιατρικό φωτάκι” σε εμφανές σημείο, το οποίο θα χρησιμοποιείται από τους διασώστες σε περίπτωση ατυχήματος, για να προσδιορίσουν την σοβαρότητα του ατυχήματος.
- Τα crash test που θα πρέπει να περάσουν τα οχήματα, έχουν γίνει πιο αυστηρά. Η ταχύτητα δοκιμών έχει αυξηθεί από 14 μέτρα το δευτερόλεπτο σε 15, ενώ ταυτόχρονα έχει αυξηθεί και το ελάχιστο σημείο που δέχεται την πίεση της σύγκρουσης.
- Έχουν προστεθεί 5 κιλά, στο ελάχιστο βάρος του οχήματος (κυρίως για την προσθήκη των νέων οργάνων που προαναφέρθηκαν).
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την επίσημη σελίδα της Formula 1.
4 Comments
krap
Χμμ… Μάλλον είναι καιρός να αρχίσω να βλέπω και πάλι Formula 1 φανατικά!
panagiotis
Συγκεκριμένα για το κομμάτι που αφορά τον κινητήρα , θα παραμείνει αυτούσιο χωρίς την δυνατότητα επέμβασης ή θα μπορούν να εξελίξουν περιφερειακά συστήματα όπως σύστημα τροφοδοσίας , ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου κ.α.
Costas
Νομίζω υπάρχουν δύο παρανοήσεις στα παραπάνω. Ο κανονισμός για τη χρήση του ίδιου κινητήρα σε δύο αγώνες συνεχίζει να ισχύει, αλλά δεν περιλαμβάνει τα δοκιμαστικά της Παρασκευής, οπότε οι ομάδες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν διαφορετικό κινητήρα. Όσο για το αυτοκίνητο ασφαλείας, δεν επιτρέπεται η είσοδος στα pits αμέσως, αλλά αφού όλα τα αυτοκίνητα είναι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και δοθεί η εντολή από τον αλυτάρχη· αναμένονται σκηνές χάους…
Pingback: NewsFilter » Αλλαγές στην Formula 1 το 2008