Η μεγαλύτερη απειλή για το iphone έρχεται από τον μεγαλύτερο κατασκευαστή κινητών τηλεφώνων στο κόσμος, την Nokia. Η Φιλανδική εταιρία, εξελίσσει το λειτουργικό S60 με τεχνολογίες αισθήσεων και αφής.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τους 5 κυριότερους λόγους για τους οποίους θα χάσει το iphone την μάχη με το S60.
-
Το λογισμικό του S60 επιτρέπει την ανάπτυξη συσκευών με χρήση πολλαπλών εισόδων, όπως οθόνες αφής με το παραδοσιακό πληκτρολόγιο (αυτό που έχουν όλα τα κινητά αυτή τη στιγμή), οθόνες αφής με πληκτρολόγιο qwerty ή απλές οθόνες αφής. Επίσης υποστηρίζεται η χρήση δύο δαχτύλων στην οθόνη αφής (2 ταυτόχρονα “κλικ” δηλαδή) και όλα αυτά σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες. Το iphone υποστηρίζει μόνο απλές οθόνες αφής ενός δαχτύλου.
-
Οι οθόνες αφής του S60 έχουν διαδραστικό feedback. Δηλαδή, σε οποιοδήποτε πάτημα που κάνει ο χρήστης υπάρχει αισθητό feedback. Αυτό δίνει μεγαλύτερη αίσθηση της πραγματικότητας στα παιχνίδια (σαν δόνηση ή οτιδήποτε παρόμοιο). Το iphone δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο.
-
Το λογισμικό του S60 θα είναι το πρώτο που θα έχει ενσωματωμένο browser με υποστήριξη flash. Το iphone δεν υποστηρίζει κάτι τέτοιο, ούτε έχει σκοπό να το κάνει στο μέλλον. Το μόνο που κάνει είναι να παίζει video από το Youtube μέσω εξωτερικής εφαρμογής του Safari.
-
Το S60, παρόλο που είναι της Nokia, το χρησιμοποιούν επίσης και η Samsung και η Panasonic και η Siemens. Αυτό δίνει στον χρήστη περισσότερες επιλογές.
-
Το S60 είναι το πιο ευρέως διαδεδομένο λειτουργικό σύστημα τηλεφώνων, με την Nokia να έχει πουλήσει πάνω από 100.000.000 (100 εκατομμύρια) τηλέφωνα (που τρέχουν το S60) μέχρι τον Απρίλιο του 2007. Ταυτόχρονα, υπάρχουν χιλιάδες ανεξάρτητοι developers και εκατοντάδες εταιρίες που παράγουν λογισμικό για το S60. Την ίδια στιγμή, η apple φρόντισε να κλειδώσει το iphone έτσι ώστε κανείς απολύτως να μην μπορεί (όσο και αν θέλει) να φτιάξει εφαρμογή που να τρέχει στο κινητό. Τέλος, η Nokia συνοδεύει το S60 λειτουργικό με πλήρη οδηγό για την κατασκευή εφαρμογών που θα εκμεταλλεύονται την οθόνη αφής, καθώς και τους αισθητήρες φωτός, εγγύτητας και απόστασης (με τους οποίους θα εφοδιάσει τα νέα κινητά). Το iphone δεν υποστηρίζει τίποτα από όλα αυτά.
[via]
7 Comments
krap
Για το 5 δεν ξέρω αν πρέπει να λάβουμε υπόψιν το Windows Mobile που φαίνεται να είναι αρκετά διαδεδομένο σε smart phones!
asynadak
Μπορεί το Windows Mobile να είναι αρκετά διαδεδομένο, αλλά απευθύνεται σε συγκεκριμένες μάρκες και συγκεκριμένα μοντέλα.
Όπως και να έχει, η μελέτη γίνεται μεταξύ S60 και iPhone, για αυτό δεν αναφέρονται πουθενά μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα του windows mobile ή άλλων λειτουργικών που υπάρχουν.
Pingback: NewsFilter » Nokia S60 Touch Technology
Pingback: NewsFilter » NewsCast: Επεισόδιο 18
dtsomp
Μου έστειλαν το link για αυτό το άρθρο μόλις σήμερα… οπότε έχουμε μια μικρή καθυστέρηση 3 ετών 🙂 Έχει ενδιαφέρον όμως πως εξελίχθηκαν τα πράγματα από τότε μέχρι σήμερα…
Είναι εκπληκτικό πως η Apple μέσα σε 1,5 χρόνο (μέχρι να γεμίσει εφαρμογές το App Store) ανέτρεψε όσα αναφέρει το άρθρο, εκτός φυσικά του Flash.
Από την άλλη, το YouTube app του iPhone παίζει HD videos. Την εμπειρία του HD σε Flash το αποφεύγω ακόμα και στο laptop μου… 😉
asynadak
Η αλήθεια είναι πως στα τρία χρόνια που μεσολάβησαν από την συγγραφή του άρθρου η Apple έχει κάνει πολλά βήματα και σίγουρα το τελευταίο της iPhone μπορεί να θεωρηθεί ένα από τα καλύτερα smartphones. Το άρθρο, από ότι φαίνεται, δεν βγήκε προφητικό. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση το iPhone δεν είναι η υπερσυσκευή που συνηθίζουν να περιγράφουν όλοι.
By the way, πολύ ενδιαφέρον που το συγκεκριμένο άρθρο κυκλοφορεί ακόμα μετά από τόσο καιρό 🙂
Vagelis
Μα για αυτό ήταν ιδιοφυΐα ο Στηβ Τζομπ.Γιατί όταν γράφτηκε το άρθρο σχεδόν όλοι συμφωνούσαμε με αυτο.Είχαμε τον ίδιο τροπο σκέψης .Ευτυχως ο Steve Job επέμενε στην δικιά του οπτική .