Λίγο πριν την εκκίνηση του πρωταθλήματος, άλλη μία αλλαγή κανονισμού έρχεται να ταράξει τα νερά της Formula 1. Από το 2009 (φέτος δηλαδή) ο πρωταθλητής θα κρίνεται από το πλήθος των κερδισμένων αγώνων και όχι από τους συγκεντρωμένους βαθμούς. Οι ομάδες είχαν προτείνει αντί αυτού του κανονισμού να εφαρμοστεί απλά διαφορετική βαθμολογία, όπου ο νικητής του αγώνα θα έπαιρνε 12 αντί για 10 βαθμούς, έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερο κίνητρο για να κυνηγήσει την πρωτιά.
Η πρόταση αυτή όμως δεν έγινε αποδεκτή και έτσι πρωταθλητής θα στέφεται ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες, ενώ οι βαθμοί θα μετράνε σε περίπτωση ισοβαθμίας καθώς και για την υπόλοιπη κατάταξη. Με αυτό το τρόπο είναι φανερό, ότι πρωταθλητής μπορεί να στεφθεί και ο δεύτερος ή τρίτος και τα λοιπά οδηγός στην κατάταξη της βαθμολογίας, ενώ υπάρχει κίνδυνος να χαθεί το ενδιαφέρον από έναν αγώνα και μετά, αν εξασφαλιστεί νωρίς το πρωτάθλημα (μιας και τελευταίος να βγει δεν αλλάζει κάτι). Το μόνο θετικό είναι ότι θα δούμε περισσότερες μονομαχίες για τις πρώτες θέσει των Grand Prix.
Τέλος, να σημειωθεί ότι το πρωτάθλημα των κατασκευαστών δεν θα επιρρεαστεί από αυτές τις αλλαγές, ενώ δεν θα υπάρχει απονομή μεταλλίων στους τρεις πρώτους, όπως είχε αρχικά προταθεί.
11 Comments
kimi
k ayto iper mou ine…
dn me stamataei tipota fetos
ps: megaliteri mlkia dn mporousan n skeftoun??????????
asynadak
Καθόλου δεν μου άρεσε αυτός ο κανονισμός. Βέβαια, η ιδέα είναι ότι οι οδηγοί δεν θα επαναπαύονται με την δεύτερη ή την τρίτη θέση, αλλά θα παλεύουν για την πρώτη, ωστόσο δεν θεωρώ το μέτρο αυτό αξιοκρατικό.
Σκεφτείτε ότι αν ένας κερδίσει σε έναν αγώνα και βγει σε όλους τους άλλους τελευταίος, υπερτερεί έναντι ενός που βγήκε σε όλους τους αγώνες δεύτερος.
Τουλάχιστον, θα μπορούσε να εφαρμοστεί κάτι παρόμοια, αλλά με τετραγωνική βαρύτητα!
kimi
fantasou omos o protos(kimi)na ine poli mprosta… o 2, o 3, o 4 ktl…dn tha exoun k megalo endiaferon gia tn agona…
”θα μπορούσε να εφαρμοστεί κάτι παρόμοια, αλλά με τετραγωνική βαρύτητα!”
diladi???
asynadak
Η τετραγωνική βαρύτητα έχει ως εξής:
σκέψου ότι μελετάμε δύο διαγωνιζόμενους σε δύο αγώνες. Ο ένας βγαίνει στον πρώτο αγώνα πρώτος και στον δεύτερο τρίτος, ενώ ο άλλος βγαίνει και στους δύο δεύτερος.
Ποιος είναι καλύτερος; Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό της FIA αυτός με την μία νίκη κερδίζει! Με την τετραγωνική βαρύτητα, μετράμε τις θέσεις στο τετράγωνο. Δηλαδή, ο πρώτος θα έχει 1+9=10 πόντους βαρύτητας, ενώ ο δεύτερος 4+4=8. Το 8 είναι μικρότερα του 10, άρα κερδίζει ο δεύτερος!
kimi
endiaferon fenete ala o mesos tiletheatis ts f1 malon tha xathi stin metafrasi…
t kalitero tha itan o protos n eperne 12…
ante na epernan vathnous k apo ta dokimastika
asynadak
Και εγώ αυτό πιστεύω… Η καλύτερη λύση ήταν να παίρνει ο πρώτος 12 πόντους!!!
Pingback: Newsfilter » Δεν θα ισχύσουν οι αλλαγές στην βαθμολογία της Formula 1
Maxplace
Πέρυσι με 6 νίκες ο Μάσα έχασε από τον Χάμιλτον με 5 νίκες γιατί μετρούσε η βαθμολογία. Ίσως αυτός να ήτανε ο λόγος της αλλαγής. Είδαμε έναν αγώνα στο τέλος που ο πρωταθλητής προσπαθούσε να μην είναι 6ος (αν θυμάμαι καλά)!! Συμφωνώ με όσα λέτε για τη βαθμολογία, όμως το σύστημα όπως ήτανε, συνέφερε κάποιον να τρέχει και να προσπαθεί να τερματίσει στις πρώτες θέσεις για να μαζεύει βαθμούς. Τώρα τρέχεις για να νικήσεις. Αυτό ίσως κάνει το πρωτάθλημα περισσότερο ανταγωνιστικό. Δεν τρέχεις πλέον για να πλασαριστείς σε μία καλή θέση και να μαζέψεις βαθμούς (οδηγώντας και συντηρητικά αν χρειαστεί σε βάρος του θεάματος). Νομίζω πως δοκιμάζουν την άλλη όψη του νομίσματος σε σχέση με τον περσινό τρόπο βαθμολογίας. Η πράξη θα δείξει.
Φιλικά
Max
asynadak
Σε αυτό έχεις δίκιο Max. Απλά, προσωπικά δεν θεωρώ δίκαιο αυτό το σύστημα γιατί αν κάποια στιγμή πάρεις 5 νίκες και μετά βγαίνεις συνέχεια τελευταίος, θα έχεις μεγάλες πιθανότητες να κερδίσεις το πρωτάθλημα (αφού και ο Massa φέτος είχε 6, άρα κάπου εκεί θα είναι το top). Αυτό όμως δεν είναι λογικό, γιατί σε όλους τους άλλους αγώνες τερμάτισες τελευταίος.
Πιο δίκαιο θεωρώ το να παίρνεις ο νικητής 12 πόντους, αντί για 10 και/ή να παίρνουν βαθμούς από τις κατατακτήριες του Σαββάτου (οι 3 πρώτοι).
Με τον τρόπο αυτό, θα αυξηθεί το κίνητρο για την νίκη, αφού οι επιπλέον βαθμοί θα κάνουν την διαφορά.
Maxplace
Φίλε μου asynadak το σύστημα βαθμολόγησης το φετινό θα έχει αυτόν τον κίνδυνο που επισημαίνεις. Αν κάποιος από νωρίς πάρει 6 νίκες μετά ίσως και να μη χρειαστεί να τρέξει….Θα το δοκιμάσουν να δούνε πως θα πάει και αυτό το σύστημα. Προσπαθούν να βρούνε τη χρυσή τομή που δεν αποκλείεται να είναι ο τρόπος βαθμολόγησης που αναφέρεις.
Φιλικά
Max
asynadak
Έχει ήδη ανακοινωθεί ότι δεν θα ισχύσει από φέτος το σύστημα αυτό.
https://www.newsfilter.gr/2009/03/22/den-tha-ischisoun-i-allages-stin-vathmologia-tis-formula-1/
Για το 2009 μένουμε στο περσινό!