Όχι δεν πηγαίνουμε θέατρο κάθε χρόνο την ίδια μέρα. Η ομάδα του Newsfilter.gr βρέθηκε χθες, Κυριακή 4 Ιανουαρίου του 2009, το θέατρο Αλίκη Βουγιουκλάκη (πρώην Αχίλλειον) για να παρακολουθήσει την πρώτη του θεατρική παράσταση για το 2009 με τίτλο “Κάθε χρόνο, ίδια μέρα”. Μία παράσταση η οποία φιλοξενήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Θεσσαλονίκη και για την οποία είχαμε ακούσει πολλές καλές κριτικές.
Η συγκεκριμένη παράσταση, που αποτέλεσε σταθμό στην καριέρα του Αλέκου Αλεξανδράκη που, μαζί με την Νόνικα Γαληνέα, υπήρξαν το δίδυμο που ερμήνευσε το “Κάθε χρόνο, ίδια μέρα” για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έρχεται να ζωντανέψει ξανά μέσα από την ερμηνεία της Μαριάννας Τουμασάτου και του Αλέξανδρου Σταύρου σε σκηνοθεσία Κώστα Αρζόγλου. Ο Bernard Slade, υπογράφει το σενάριο ενός θεατρικού έργου στο οποίο δύο πρόσωπα και ένα δωμάτιο ξενοδοχείου για σκηνικό, καταφέρνουν να κάνουν τον θεατή να αναζητήσει έναν νέο ορισμό της αγάπης, ή τουλάχιστον να αναθεωρήσει αυτόν που είχε ως τώρα.
Στο σημερινό άρθρο θα προσπαθήσουμε να παραθέσουμε μια επισκόπηση της παράστασης ενώ σε επόμενο άρθρο θα δημοσιεύσουμε μία μίνι συνέντευξη που καταφέραμε να πάρουμε από τους συντελεστές του έργου.
Η υπόθεση του “Κάθε χρόνο, ίδια μέρα” (Same Time, Next Year) είναι απλή αλλά μεγαλοφυής. Ο George, ένας λογιστής του New Jersey και η Doris, νοικοκυρά από το Oakland συναντιούνται τυχαία σε ένα πανδοχείο στη Βόρεια Καλιφόρνια στον Φεβρουάριο του 1951 και περνούν την νύχτα μαζί. Παρά το γεγονός ότι και οι δυο τους έχουν οικογένεια αποφασίζουν να συναντιούνται έκτοτε μία φορά το χρόνο, στο ίδιο σημείο, την ίδια ημέρα.
Για τα επόμενα 24 χρόνια, συναντούνται ανελιπώς και αναπτύσσουν μία ιδιόμορφη σχέση κατά την οποία συζητούν για τις οικογένειές τους, την κατάσταση στο σπίτι, την γέννηση των παιδιών τους, της αναποδιές αλλά και τις χαρές στο οικογενειακό τους περιβάλλον. Παράλληλα, ο Bernard Slade καταφέρνει ιδιοφυώς να αποτυπώσει στους 2 πρωταγωνιστές τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις των εποχών που περνούν και να δείξει πώς αυτές επηρεάζουν ακόμη και την σχέση τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σενάριο αποτελείται από 6 σκηνές – συναντήσεις οι οποίες λαμβάνουν χώρα το 1951 (όπου συμβαίνει η πρώτη συνάντηση), 1956, 1961, 1965, 1970 και 1975.
Όσον αφορά την εκτέλεση, όπως είπαμε, η παράσταση χωρίζεται σε 6 σκηνές στο ενδιάμεσο των οποίων γίνεται βίντεο ανασκόπηση που ακολουθεί την χρονολογική εξέλιξη του έργου. Ο χαρακτήρας της Doris κερδίζει το κοινό με την μετάβαση από αφελής νοικοκυρά, σε παιδί των λουλουδιών, στυγνή επιχειρηματία και ώριμη κατασταλλαγμένη γυναίκα, κάτι στο οποίο σαφώς βοηθά η εξαιρετική ερμηνεία της Μαριάννας Τουμασάτου που πλαισιώνεται επαρκώς από τον Αλέξανδρο Σταύρου στο ρόλο του George. Σημαντικό στοιχείο είναι οι συχνές και όμορφες αλλαγές αμφιέσεων ενώ η εκπληκτική χυμεία του ζευγαριού (ώντας σύντροφοι και στη ζωή) δίνει κάτι το ξεχωριστό στην παράσταση. Καθ’ όλη τη διάρκεια το σκηνοθετικό βλέμμα του Κώστα Αρζόγλου κάνει αισθητή την παρουσία του μέσα από τις μικρές λεπτομέρειες στην κίνηση, στάση, ένταση φωνής, συναίσθημα των πρωταγωνιστών.
Η περιοδεία των συντελεστών θα συνεχιστεί με επόμενο σταθμό την Κρήτη και αργότερα επιστροφή και πάλι στη Βόρειο Ελλάδα. Εμείς σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να την παρακολουθήσετε.
9 Comments
ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΚΛΩΘΑΚΗ
ΚΑΛΗΜΕΡΑ
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ, ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
krap
Μαριλένα καλημέρα και σε εσένα. Δυστυχώς δεν μπόρεσα να βρω στις συνήθεις πηγές μου αναλυτικότερο πρόγραμμα παραστάσεων. Το μόνο που μπορώ να σου πω με σιγουριά είναι ότι επόμενος σταθμός ήταν η Κρήτη (αλλά όχι με σιγουριά τα Χανιά). Δεσμεύομαι αν μάθω κάτι περισσότερο να σου το αφήσω ως σχόλιο εδώ. Πάντως αν θέλεις έχε το νου σου στο http://www.opencalendar.gr. Εγώ από εκεί ενημερώνομαι.
Ανώνυμος
15 & 16 ιανουαρίου
Pingback: Newsfilter » Η Μαριάννα Τουμασάτου μιλά στο Newsfilter.gr
Αντιγόνη
Ε δε θα έλεγα ότι η χημεία του ζευγαριου ήταν και εκπληκτική…Κάθε άλλο μάλιστα….
krap
Δεκτό, αρκεί να μην μπερδεύεις την υποκριτική ικανότητα με τη χημεία… Όταν μιλάω για χημεία αναφέρομαι στην άνεση του ενός απέναντι στον άλλο και γενικότερα στη μεταξύ τους συμπεριφορά.
Αντιγόνη
Δεκτό και το δικό σου…αλλά δεν τα μπερδεύω. Απλώς εμένα μου φάνηκε ότι πραγματικά δεν είχαν χημεία..Άσχετα αν υπήρχε υποκριτική ικανότητα.
Πιστέυω ότι αν δείς το “Ημερολόγιο”, θα καταλάβεις τι εννοώ χημεία ανάμεσα σε δυο πρωταγωνιστές.
asynadak
Νομίζω πως θα συμφωνήσω με την Αντιγόνη. Η ηθοποιία του δεν έδενε απόλυτα. Ήταν πολύ καλή, αλλά σε διαφορετικό στυλ (θαρρώ).
krap
@Αντιγόνη & @asynadak:
Προσωπικά δεν νομίζω ότι υπάρχει σωστή και λάθος άποψη. Κατά τη γνώμη μου η χημεία μεταξύ του ζευγαριού ήταν αυτή ακριβώς που προϋπέθετε το σενάριο. Κάποτε απόμακροι και άλλοτε πολύ κοντά. Μπορεί η απόδοση στον ρόλο του George να είχε κάποια fouls ωστόσο πιστεύω ότι ένα χαρακτηριστικό το οποίο πέτυχε απόλυτα ο Αλέξανδρος Σταύρου είναι αυτό το χαζοχαρούμενο στυλ σε συγκεκριμένες στιγμές.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ακόμη και αν δω το ημερολόγιο, στο οποίο όντως μπορεί να υπάρχει μια εμφανέστερη χημεία, δεν είμαι σίγουρος ότι θα ταιριάζει στο σενάριο του “Κάθε χρόνο, ίδια μέρα”. Για την ακρίβεια κάθε σενάριο, έχεις διαφορετικές απαιτήσεις από τα εν γένει πρωταγωνιστικά ζευγάρια.