Το πρωτάθλημα ξεκινάει σε 43 μέρες, ωστόσο ο πόλεμος μεταξύ των ομάδων έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ κάποιοι υποστηρίζουν ότι απλά δεν τελείωσε από πέρσι.
Ο Jarno Trulli, οδηγός της Toyota, έδωσε μία συνέντευξη στο περιοδικό “autosprint” μετά τις δοκιμές της Βαλένθια. Στην συνέντευξη αυτή, δήλωσε ξεκάθαρα και ανοιχτά ότι κάποιες ομάδες προσπαθούν να ξεπεράσουν τους νέους κανονισμούς της FIA. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε:
«Δεν θα αναφερθώ σε ονόματα, αλλά πιστεύω ότι κάποιες ομάδες έχουν βρει ήδη τρόπο να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία εκκίνησης και να ελαχιστοποιήσουν το σπινάρισμα των ελαστικών στη φάση της επιτάχυνσης. Δεν λέω ότι κάποιος κλέβει, παρόλο που έχουμε δεχθεί κάποιες αντιφατικές πληροφορίες στην Toyota. Έχοντας αναλύσει τη συμπεριφορά τους στην πίστα τώρα και στις τις δοκιμές τον Δεκέμβριο οι αλλαγές είναι πολλές και σε κάποιες περιπτώσεις ύποπτες!»
Από το 2008, όλες οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν τον εγκέφαλο SECU, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από την McLaren σε συνεργασία με την Microsoft. Ο εγκέφαλος αυτός έχει 6000 παραμέτρους, οπότε είναι στο χέρι της κάθε ομάδας πως θα τον παραμετροποιήσει ώστε να τον εκμεταλλευτεί στο έπακρο.
Η χρήση του traction και launch control απαγορεύεται από φέτος. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι πολύ δύσκολο, ίσως και αδύνατο, για μία ομάδα να “κλέψει” και να χρησιμοποιήσει κάποιο από αυτά τα συστήματα. Σε πρώτη φάση, πρέπει να ξεπεράσει το σύστημα ECU και σε δεύτερη να ξεγελάσει τον “κατάσκοπο” (ηλεκτρονικό σύστημα) που υπάρχει σε κάθε μονοθέσιο και αναφέρει στην FIA οτιδήποτε γίνεται μέσα στο μονοθέσιο.
Συνεπώς, οι δηλώσεις του Trulli δεν ευσταθούν και πολύ. Ωστόσο έχει λόγο να παραπονιέται. Έχει λόγο να παραπονιέται γιατί η ομάδα του φαίνεται να βρίσκεται αρκετά πίσω στον τομέα της τεχνολογίας και της ανάπτυξης. Τόσο η Ferrari όσο και η McLaren έχουν βρει τρόπο να αντικαθιστούν την απώλεια των συστημάτων Traction και Launch control.
Η υποβοήθηση στο σπινάρισμα χρειάζεται κατά βάση στην εκκίνηση του μονοθεσίου και μέχρι να αποκτήσει την μέγιστη πρόσφυση. Αυτό που κάνανε οι 2 αυτές ομάδες, είναι να τροποποιήσουν τους κινητήρες τους έτσι ώστε να δίνουν την ροπή σταδιακά μέχρι να μην χρειάζεται πλέον έλεγχος της πρόσφυσης και όχι κατευθείαν το οποίο θα οδηγούσε σε σπινάρισμα των τροχών.
Η τροποποίηση αυτή στους κινητήρες είναι απολύτως νόμιμη. Σε πιο προχωρημένο επίπεδο φαίνεται να βρίσκεται η Ferrari και η McLaren, οι οποίες κάνανε δοκιμές στην πίστα της Βαλένθια με αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα. Υπεύθυνοι των δύο ομάδων υποστηρίζουν ότι ελπίζουν να μην υπάρχει καμία διαφορά με πέρσι, την ίδια στιγμή που άλλες ομάδες το έχουν ρίξει στην γκρίνια και στα παιχνίδια κατασκόπων!