Το 2005 ιδρύθηκε στη χώρα μια ανεξάρτητη Αρχή που προστατεύει τα δικαιώματα των καταναλωτών απέναντι στις αυθαιρεσίες και στα λάθη επιχειρήσεων. Χθες, 13/5 δόθηκε στη δημοσιότητα ο τριετής απολογισμός της Αρχής με ποσοτικούς δείκτης αποδεικνύοντας ότι όλο και περισσότεροι πολίτες αρχίζουν να μαθαίνουν τα δικαιώματά τους και το πιο σημαντικό είναι ότι αρχίζουν να αναφέρουν προβλήματα και παρατυπίες που γίνονται εις βάρος τους. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις κάποιο φορέα να απευθυνθείς όταν αισθάνεσαι αδικημένος ή εξαπατημένος από μία υπηρεσία μιας εταιρίας.
Τα στοιχεία που βγήκαν από τον απολογισμό δείχνουν πολλά ενδιαφέροντα πράγματα για το πως κινούνται οι πολίτες αλλά και για το ποιες εταιρίες έχουν τη μερίδα του λέοντος στις καταγγελίες. Ας δούμε μερικά από αυτά τα στοιχεία.
Αριθμός Καταγγελιών : Σύνολο 9248 => Έγγραφες 4046 και Τηλεφωνικές 5202
Έκβαση Καταγγελιών : Υπέρ του Καταναλωτή 90,6% , Υπέρ του Προμηθευτή 5,1% και Εκκρεμούν 4,3%
Αριθμός Καταγγελιών ανά Εμπορικό κλάδο :
Τηλεπικοινωνίες 34,8%
Λιανικό Εμπόριο 24,4%
Τράπεζες 10,3%
Ασφαλιστικές Εταιρίες 7,4%
ΔΕΚΟ 6,6%
Ινστιτούτα Αισθητικής και Αδυνατίσματος 5,1%
….
Ο σχετικός απολογισμός είναι διαθέσιμος και ηλεκτρονικά.
Το θετικό στην υπόθεση των καταγγελιών είναι ότι από τη στιγμή που μπορεί να γίνει και τηλεφωνική καταγγελία, οι καταναλωτές γλιτώνουν πολύτιμο χρόνο από γραφειοκρατικές διαδικασίες και αυτός είναι ένας λόγος που αυξήθηκαν κατά 285% οι καταγγελίες τον τελευταίο χρόνο. Δεν σημαίνει ότι οι εταιρίες κάνουν περισσότερα λάθη, αλλά σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν ένα εύκολο μέσο να εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους.
One Comment
GIAKA ELLI
ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ???