Το gran prix της Σιγκαπούρης είναι φημισμένο για την ώρα έναρξής του καθώς είναι το μοναδικό gran prix στην ιστορία της Formula 1 που διεξάγεται βράδυ με τεχνητό φως. Όλος αυτός ο κόπος, φυσικά για χάρη των Ευρωπαίων έτσι ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν τον αγώνα σε λογική ώρα (15.00)!
Ο αγώνας της Σιγκαπούρης άρχισε με ιδιαίτερη ένταση και ενδιαφέρον, αλλά χωρίς απρόοπτα. Ο Vettel ξεκινώντας από την δεύτερη θέση προσπάθησε να προσπεράσει τον προπορευόμενο Alonso, ωστόσο ο Ισπανός πιλότος της Ferrari, έπεισε γρήγορα την επιθυμητή γραμμή εμποδίζοντας έτσι τον Vettel και κρατώντας την πρωτοπορία στην κούρσα που με κόπο κέρδισε χθες στις κατατακτήριες. Καταστροφική ήταν η εκκίνηση του Hamilton καθώς αναγκάστηκε να υποχωρήσει μερικές θέσεις! Τραγική ειρωνεία ότι ο Βρετανός πιλότος της McLaren είχε δηλώσει αισιόδοξος πριν την έναρξη του αγώνα καθώς η ομάδα του και ο ίδιος είναι πολύ καλού στις εκκινήσεις!
Από εκεί και πέρα, ο Alonso συνέχισε να οδηγεί την κούρσα με τον Vettel να είναι σταθερά πίσω του στα 2-4 δευτερόλεπτα! Τίποτα δεν άλλαξε ούτε όταν μπήκαν ταυτόχρονα για pit stop στον 30ο γύρο (ακριβώς στην μέση του αγώνα). Συνεπώς το ενδιαφέρον του αγώνα μεταφέρθηκε στις πιο πίσω θέσεις. Ο Massa εκκίνησε τελευταίος (επειδή χθες είχε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων και δεν έλαβε μέρος στα δοκιμαστικά) αλλά γρήγορα κατάφερε να βρεθεί στην 13η θέση (εκμεταλλευόμενος και το αυτοκίνητο ασφαλείας που μπήκε στον 3ο γύρο). Επίσης, διαρκή μάχη έδινε ο Webber ο οποίος στην αρχή έκανε την μία προσπέραση πίσω από την άλλη προσπαθώντας να φτάσει στις πρώτες θέσεις (τελικά κατέληξε στην 5η θέση στα μισά του αγώνα). Τρίτος ήταν ο Kubica με Renault και τέταρτος ο Barrichello με Williams.
Όλα αυτά βέβαια ως τον 32ο γύρο όπου ο Kobayashi έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου με αποτέλεσμα να πέσει στον τοίχο. Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, ο Senna έπεσε πάνω στον Kobayashi που είχε μόλις πέσει πάνω στον τοίχο και το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή του μηδενίζοντας εκ νέου τις διαφορές. Φυσικά το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν η καλύτερη ευκαιρία για τον Kubica και τον Barrichello να αλλάξουν ελαστικά με το λιγότερο δυνατό κόστος (σε χρόνο).
Οι ευφάνταστες πλην όμως καταστροφικές κινήσεις του Hamilton έκαναν την εμφάνισή τους και σε αυτό το gran prix ακριβώς μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο τρίτος Webber βρέθηκε πίσω από τις 2 Vergin (οι οποίες ήταν την λάθος ώρα στο λάθος σημείο) με τον Hamilton κολλημένο πίσω του. Όσο ο Webber περνούσε τις δύο Verign ο Hamilton είχε την έμπνευση να τους περάσει όλους μαζί ταυτόχρονα. Η ιδέα του λειτούργησε πολύ καλά μέχρι που τελείωσε η ευθεία και έφτασε η στροφή. Εκεί ο Βρετανός είχε προσπεράσει τον Webber, ωστόσο δεν του άφησε σχεδόν καθόλου δρόμο με αποτέλεσμα να δύο μονοθέσια να χτυπήσουν και ο Βρετανός να εγκαταλείψει για ακόμα ένα Gran Prix. Κερδισμένος της υπόθεσης φυσικά ο Fernando Alonso ο οποίος είδε έναν από τους οδηγούς που προπορεύονται στο πρωτάθλημα των οδηγών να εγκαταλείπει με μηδενική συγκομιδή βαθμών.
Τίποτα συγκινητικό δεν έγινε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, αν εξαιρέσουμε μερικά εξαιρετικά προσπεράσματα του Kubica ο οποίος αφότου άλλαξε ελαστικά προσπάθησε να ξαναβρεθεί στις πρώτες θέσεις του αγώνα και την φωτιά που άρπαξε το μονοθέσιο του Kovalainen έναν γύρο πριν την λήξη (να σημειωθεί πως ο Φιλανδός πήγε και βρήκε πυροσβεστήρα και έσβησε μόνος του την φωτιά καθώς κανένας αρμόδιος δεν βρέθηκε στο σημείο να επέμβει).
Τελικά, πρώτος είδε την καρό σημαία ο Fernando Alonso με Ferrari, δεύτερο ο Sebastian Vettel με Red Bull Racing και τρίτος ο Webber επίσης με Red Bull Racing. Από εκεί και πέρα, τέταρτος ο Jenson Button με McLaren, πέμπτος ο Nico Rosberg με Mercedes, έκτος ο Rubens Barrichello με Williams, έβδομος ο Robert Kubica με Renault, όγδοος ο Adrian Sutil με Force India, ένατος ο Nico Hulkenberg με Williams και δέκατος ο Felipe Massa με Ferrari.
[Update] Μετά την λήξη του αγώνα, ο Adrian Sutil τιμωρήθηκε με ποινή 20 δευτερολέπτων για αντικανονικό προσπέρασμα στον 1ο γύρο! Συνεπώς, ο πιλότος της Force India έπεσε στην 10η θέση.
[Update 2] Μετά την λήξη του αγώνα και ο Ηulkenberg τιμωρήθηκε με ποινή 20 δευτερολέπτων επειδή βγήκε από τον δρόμο κερδίζοντας πλεονέκτημα. Έτσι, όγδοος τερμάτισε ο Felipe Massa, ένατος ο Sutil και δέκατος ο Hulkenber. Ελπίζω αυτή να είναι η τελική κατάταξη. Δείτε τους ανανεωμένους πίνακες παρακάτω.
Ο επόμενος αγώνας θα διεξαχθεί στην Ιαπωνία στις 10 Οκτωβρίου (09.00 ώρα Ελλάδος).
Δείτε παρακάτω αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα, καθώς και τις βαθμολογίες των πρωταθλημάτων οδηγών και κατασκευαστών.
Αποτελέσματα Αγώνα:
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 61 | 1:57:53.579 | 1 | 25 |
2 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 61 | +0.2 secs | 2 | 18 |
3 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 61 | +29.1 secs | 5 | 15 |
4 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 61 | +30.3 secs | 4 | 12 |
5 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 61 | +49.3 secs | 7 | 10 |
6 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 61 | +56.1 secs | 6 | 8 |
7 | 11 | Robert Kubica | Renault | 61 | +86.5 secs | 8 | 6 |
8 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 61 | +113.3 secs | 24 | 4 |
9 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 61 | +122.4 secs | 15 | 2 |
10 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 61 | +132.8 secs | 17 | 1 |
11 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 60 | +1 Lap | 12 | |
12 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 60 | +1 Lap | 11 | |
13 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 60 | +1 Lap | 9 | |
14 | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 60 | +1 Lap | 13 | |
15 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 59 | +2 Laps | 20 | |
16 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 58 | +3 Laps | 19 | |
Ret | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 49 | Hydraulics | 18 | |
Ret | 22 | Nick Heidfeld | BMW Sauber-Ferrari | 36 | Accident | 14 | |
Ret | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 35 | Accident | 3 | |
Ret | 20 | Christian Klien | HRT-Cosworth | 31 | Hydraulics | 22 | |
Ret | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 30 | Accident | 10 | |
Ret | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 29 | Accident | 23 | |
Ret | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 27 | Hydraulics | 21 | |
Ret | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 1 | Accident damage | 16 |
Βαθμολογία Οδηγών:
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Mark Webber | Australian | RBR-Renault | 202 |
2 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 191 |
3 | Lewis Hamilton | British | McLaren-Mercedes | 182 |
4 | Sebastian Vettel | German | RBR-Renault | 181 |
5 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 177 |
6 | Felipe Massa | Brazilian | Ferrari | 128 |
7 | Nico Rosberg | German | Mercedes GP | 122 |
8 | Robert Kubica | Polish | Renault | 114 |
9 | Adrian Sutil | German | Force India-Mercedes | 47 |
10 | Michael Schumacher | German | Mercedes GP | 46 |
11 | Rubens Barrichello | Brazilian | Williams-Cosworth | 39 |
12 | Kamui Kobayashi | Japanese | BMW Sauber-Ferrari | 21 |
13 | Vitaly Petrov | Russian | Renault | 19 |
14 | Nico Hulkenberg | German | Williams-Cosworth | 17 |
15 | Vitantonio Liuzzi | Italian | Force India-Mercedes | 13 |
16 | Sebastien Buemi | Swiss | STR-Ferrari | 7 |
17 | Pedro de la Rosa | Spanish | BMW Sauber-Ferrari | 6 |
18 | Jaime Alguersuari | Spanish | STR-Ferrari | 3 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών:
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | RBR-Renault | 383 |
2 | McLaren-Mercedes | 359 |
3 | Ferrari | 319 |
4 | Mercedes GP | 168 |
5 | Renault | 133 |
6 | Force India-Mercedes | 60 |
7 | Williams-Cosworth | 56 |
8 | BMW Sauber-Ferrari | 27 |
9 | STR-Ferrari | 10 |
4 Comments
bullpoz
einai fwtia fetos
asynadak
Και να φανταστείς είχε και 2-3 άτυχα gran prix στην σειρά από τα οποία δεν πήρε κανένα βαθμό ή ελάχιστους σε σχέσεις με αυτούς που θα μπορούσε να είχε κερδίσει. Άλλα 4 gran prix, για να δούμε τι θα γίνει…
RallyMan
Αγωνιστικό συμβάν κατά τη γνώμη μου η στούκα Hamilton-Webber που έθεσε εκτός αγώνα τον πρώτο.
asynadak
Και εγώ έτσι πιστεύω. Στην τελική, ο Webber δεν είχε που αλλού να πάει, αναγκαστικά θα έπεφτε πάνω στον Hamilton.