Ως γνωστόν, κάθε πιλότος στην formula 1 δικαιούται να χρησιμοποιήσει 8 διαφορετικούς κινητήρες καθ’ όλη την διάρκεια του πρωταθλήματος. Από εκεί και πέρα, αν τους χαλάσει όλους ή αν για κάποιο λόγο θέλει να βάλει κάποιον ένατο κινητήρα, τότε παίρνει ποινή 10 θέσεων στην αρχική κατάταξη! Τώρα που το πρωτάθλημα πλησιάζει στο τέλος του και οι περισσότεροι κινητήρες έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί, αυτός ο περιορισμός μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος.
Η κατάσταση αυτή τη στιγμή είναι οριακή για τους 5 πρωτοπόρους του πρωταθλήματος οι οποίοι διεκδικούν τον φετινό τίτλο! Και οι 5 έχουν χρησιμοποιήσει και τους 8 κινητήρες του, ωστόσο ο Alonso φαίνεται να είναι στην χειρότερη θέση καθώς χρησιμοποίησε τον τελευταίο του κινητήρα αρκετά περισσότερο από τους υπόλοιπους. Πιο συγκεκριμένα, ο Fernando Alonso χρησιμοποιεί τον τελευταίο του κινητήρα ήδη από την πίστα της Monza (έχει τρέξει δηλαδή 4 αγώνες με αυτόν). Από την άλλη, Hamilton, Button και Vettel άλλαξαν κινητήρα στην Ιαπωνία (έχουν τρέξει δηλαδή 2 αγώνες με αυτόν), ενώ ο Webber έχει μόλις έναν αγώνα στην πλάτη του κινητήρα του καθώς τον χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στην Κορέα.
Ενδεχομένως τα πράγματα να μην είναι τόσο άσχημα για τον Alonso όσο φαίνονται εκ πρώτης όψεως. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, αν ένας κινητήρας αλλαχθεί τότε δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά σε επόμενο αγώνα. Ωστόσο, αυτός ο κανονισμός δεν ισχύει για το τελευταίο gran prix της χρονιάς. Συνεπώς, όλοι οι πιλότοι μπορούν να δουν ποιος από τους 8 κινητήρες έχει χρησιμοποιηθεί λιγότερο ή είναι σε καλύτερη κατάσταση και να χρησιμοποιήσουν εκείνον. Άρα, ουσιαστικά μιλάμε μόνο για το gran prix της Βραζιλίας όπου πρέπει να αντέξουν οι μηχανές.
Ο γρίφος των κινητήρων είναι ένας από τους καθοριστικότερους παράγοντες που θα κρίνουν σε ποιανού τα χέρια θα καταλήξει ο φετινός τίτλος στο πρωτάθλημα των οδηγών. Συνεπώς, θα περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις με μεγάλη αγωνία.
Δείτε παρακάτω μία λίστα με το πόσους κινητήρες έχει χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός.
Οδηγός | Χρησιμοποιημένοι κινητήρες |
Nick Heidfeld | 9 |
Felipe Massa | 9 |
Fernando Alonso | 8 |
Jenson Button | 8 |
Lewis Hamilton | 8 |
Michael Schumacher | 8 |
Nico Rosberg | 8 |
Sebastian Vettel | 8 |
Adrian Sutil | 8 |
Vitantonio Liuzzi | 8 |
Sebastien Buemi | 8 |
Jaime Alguersuari | 8 |
Jarno Trulli | 8 |
Heikki Kovalainen | 8 |
Kamui Kobayashi | 8 |
Timo Glock | 8 |
Lucas di Grassi | 8 |
Nico Hülkenberg | 8 |
Mark Webber | 8 |
Sakon Yamamoto | 7 |
Bruno Senna | 7 |
Rubens Barrichello | 7 |
Robert Kubica | 7 |
Vitaly Petrov | 7 |
[via]
Driver | New engines used |
Nick Heidfeld | 9 |
Felipe Massa | 9 |
Fernando Alonso | 8 |
Jenson Button | 8 |
Lewis Hamilton | 8 |
Michael Schumacher | 8 |
Nico Rosberg | 8 |
Sebastian Vettel | 8 |
Adrian Sutil | 8 |
Vitantonio Liuzzi | 8 |
Sebastien Buemi | 8 |
Jaime Alguersuari | 8 |
Jarno Trulli | 8 |
Heikki Kovalainen | 8 |
Kamui Kobayashi | 8 |
Timo Glock | 8 |
Lucas di Grassi | 8 |
Nico Hülkenberg | 8 |
Mark Webber | 8 |
Sakon Yamamoto | 7 |
Bruno Senna | 7 |
Rubens Barrichello | 7 |
Robert Kubica | 7 |
Vitaly Petrov | 7 |
2 Comments
gkastori
Πολύ καλό άρθρο!
Τώρα που το πρωτάθλημα έχει πάρει φωτιά (τι κοινότυπη έκφραση) ίσως η αξιοπιστία να παίξει σημαντικό ρόλο!
asynadak
Όντως η αξιοπιστία είναι πολύ σημαντική σε αυτό το σημείο. Σπάνια βλέπουμε μονοθέσιο της Ferrari ή της McLaren να εγκαταλείπει εξαιτίας του κινητήρα, σε αντίθεση με την Red Bull η οποία το παθαίνει κάθε τρεις και λίγο.