Πρόσφατα μια διαφήμιση εταιρείας έκδοσης εισιτηρίων που παρουσίαζε έναν γκέι φορτηγατζή προκάλεσε την οργή του σωματείου των φορτηγατζήδων και τελικά σταμάτησε η προβολή της.
Και απλά αναρωτιέμαι… Αυτό είναι το πρόβλημά μας; Διακόπτουμε μια διαφήμιση επειδή απευθύνεται σε μια συγκεκριμένη ομάδα ατόμων; Όλες οι υπόλοιπές που δεν φέρουν επαγγελματικές ταμπέλες δεν μας ενοχλούν;
Τα σχόλια για την συγκεκριμένη διαφήμιση φυσικά και δεν έλειψαν από τα διάφορα site. Άλλοι είναι αρκετά εκνευρισμένοι με την διαφημιστική εταιρεία και την “προπαγάνδα” της ως προς το πρόσωπο της συγκεκριμένης ομάδας ατόμων και άλλοι βρίσκουν την διαφήμιση αρκετά διασκεδαστική με έντονη την αίσθηση του χιούμορ. Το θέμα όμως νομίζω δεν είναι ποιους θίγει η κάθε διαφήμιση αλλά σε ποιους απευθύνεται και τελικά πώς αξιολογείται και φιλτράρεται από τους δέκτες της.
Καθημερινά κατακλυζόμαστε από πληροφορίες, εικόνες και έμμεσα μηνύματα που μας αφορούν όλους και πραγματικά δεν αντιδρά κανείς. Εμείς οι ενήλικες ίσως βέβαια να επηρεαζόμαστε σε μικρότερο βαθμό, μην ξεχνάμε όμως ότι οι διαφημίσεις είναι μέρος της ζωής και των παιδιών τα οποία είναι πιο ευάλωτα σε νέα ερεθίσματα και δεν μπορούν να τα αξιολογήσουν στο βαθμό που θα έπρεπε.
Προσωπικά δεν νομίζω ότι με αφορά το αν υπάρχει γκέι φορτηγατζής άλλωστε η σεξουαλική επιθυμία του καθένα μας δεν κρίνεται από τον επαγγελματικό μας χώρο ούτε καθορίζεται από αυτόν. Πιο σημαντική για μένα είναι η εικόνα της σεξουαλικής αποπλάνησης ενός νεαρού από έναν άντρα.
Όλοι έχουμε δεχτεί την ύπαρξη των τριών φύλων και ίσως μερικοί από εμάς να έχουμε αποδεχτεί ότι μπορεί τα παιδιά μας να νιώσουν έλξη από άτομο του ίδιου φύλου, θα προτιμούσα όμως η επιθυμία αυτή να έρθει “φυσικά” στο παιδί μου και όχι να του δοθεί σαν ερέθισμα από μια διαφήμιση. Επειδή λοιπόν τα παιδιά μας δεν έχουν την δυνατότητα να φιλτράρουν και να αξιολογήσουν τα μηνύματα που δέχονται καθημερινά, άμεσα ή έμμεσα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, θα προτιμούσα η πολιτεία να τα προστατέψει και να μην επιτρέπει καμία διαφήμιση που να περιέχει σεξουαλικά, υβριστικά, ρατσιστικά και άλλα τέτοια αρνητικά ή μη κατανοήσιμα ερεθίσματα.
Και ενώ η διαφήμιση αυτή διεκόπη η ίδια εταιρεία παρουσιάζει φορτηγατζή νεκρόφιλο και στη συνέχεια παρακολουθούμε διαφήμιση γνωστής εταιρείας προφυλακτικών όπου ένας άντρας καλεί έναν άλλον άντρα να κάνουν σεξ. Αλλά κανένας μας δεν διαμαρτύρεται….