Στα 63 χρόνια που εφαρμόζονται κανόνες στη formula 1, είναι σίγουρα παραπάνω από πέντε οι παρανομίες των ομάδων, προκείμενου να κερδίσουν ένα grand prix. Εδώ αναφέρονται κάποιες από τις παρανομίες οι οποίες ανακαλύφθηκαν και καταδικάστηκαν. Ας δούμε λοιπόν τι πανέξυπνους τρόπου σκέφτηκαν οι διάφορες ομάδες για να κερδίσουν αγώνες.
- CRASHGATE
Ο νεαρός Nelson Piquet jr. δε δίστασε να τρακάρει εντυπωσιακά το μονοθέσιό, του προκειμένου να βοηθήσει τον team mate του, Fernando Alonso να κερδίσει, αφού είχε κάνει μόλις ένα πιτ-στοπ. Ένα χρόνο μετά, η ομάδα της Renault θέλησε να διακόψει τη συνεργασία της και να αντικαταστήσει τον Piquet.
Extra info: Ο Felipe Massa δήλωσε πως δε ήταν σίγουρος ότι και ο Alonso γνώριζε για το κόλπο της Renault. - RABHAM BT49C
Το 1981, ο Gordom Murray βρήκε ένα τρόπο να κάνει νόμιμα παράνομο το μονοθέσιο της Brabham. Αναφορικά, μέχρι εκείνη τη χρονιά το κατώτατο όριο απόστασης του μονοθεσίου από την άσφαλτο ήταν 60 χιλιοστά. Ο νοτιοαφρικάνος, σκέφτηκε πως μόνο με το όχημα σταθμευμένο θα μπορούσαν να γίνουν τέτοιες μετρήσεις. Επινόησε, έτσι, ένα είδος υδροπνευματικής ανάρτησης που με τη βοήθεια της ασκούμενης αεροδυναμικής πίεσης χαμήλωνε το μονοθέσιο και το διατηρούσε σε αυτό το ύψος μέχρι να μειωθεί η ταχύτητά του. Κατ’ αυτόν τον τρόπο στη αργή είσοδο στα πιτ, το όχημα επανερχόταν στο αρχικό του ύψος. - ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΟΧΕΙΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Η BAR βρέθηκε να διατηρεί ένα μικρό δοχείο που χωρούσε 6kg καυσίμου ως έρμα. Μετά, όμως, το grand prix του San Marino, το μονοθέσιο του Jenson Button ζύγιζε λιγότερο από το επιτρεπτό, γεγονός που οδήγησε στον αποκλεισμό της ομάδας για τα επόμενα δύο grand prix.
Extra info: Η FIA είχε ζητήσει αρχικά πλήρη αποκλεισμό της BAR για ένα χρόνο και πρόστιμο τουλάχιστον $1.000.000. - FERRARI TEAM RADIO
Κατά τη διάρκεια του gp της Γερμανίας και με τους κανόνες να απαγορεύουν το 2010 τις εντολές από ομάδα σε οδηγούς που να αλλοιώνουν το αποτέλεσμα του αγώνα, ο Felipe Massa προηγείτο της κούρσας. Έχοντας τον συμπαίκτη του Fernando Alonso πίσω του, σε απόσταση μόλις τεσσάρων δευτερολέπτων, ο Βραζιλιάνος άκουσε τον αρχιμηχανικό του να του λέει: “Ok, so… Fernando is faster than you. Can you confirm this?” (Ο Φερνάντο είναι ταχύτερος από εσένα. Μπορείς να επιβεβαιώσεις αυτό το μήνυμα;).Καταλαβαίνοντας πολύ καλά το μήνυμα, ο Massa άφησε τον Ισπανό να περάσει και η Ferrari κέρδισε πρόστιμο $100.000.
Extra info: Ήταν το team radio της Ferrari το 2002 στον Rubens Barricelo που οδήγησε στην απαγόρευση των εντολών από την ομάδα, μέσω του team radio. - McLAREN 2007
Γνωστό ευρέως το σκάνδαλο της McLaren και το έγγραφο 780 σελίδων, με αναλυτικά στοιχεία του μονοθεσίου της Ferrari, που βρέθηκαν στην κατοχή της. Ο Nigel Stepney της Scuderia τα έδωσε στον Mike Coughlan της McLaren, και κατόπιν πήγαν για φωτοτύπιση. Ο υπάλληλος είδε πως τα έγγραφα ήταν εμπιστευτικά και κάλεσε στα κεντρικά της Ιταλίας. Η McLaren κατάφερε να αποδείξει στο δικαστήριο, πως ουδέποτε χρησιμοποίησε τα έγγραφα αυτά, κι έτσι γλίτωσε το πρόστιμο. Λίγο μετά, ο Nigel Stepney έκανε δηλώσεις για παράνομο μονοθέσιο της Ferrari στο gp Αυστραλίας ξανανοίγοντας έτσι την υπόθεση. Το αποτέλεσμα ήταν $100.000.000 πρόστιμο και μηδενισμός των βαθμών πρωταθλήματος κατασκευαστών. Συνολικά η McLaren πλήρωσε $52.000.000 στη FIA, από τα οποία είχε και επιστροφή φόρου.
One Comment
Pingback: Το Top 5 της εβδομάδας #471Newsfilter | Newsfilter