Η Ιαπωνία έχει ξεκινήσει την μελέτη για κατασκευή τραίνου μαγνητικής αιώρησης (maglev) μέχρι το 2025. Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή θα επιτρέπει την διέλευση τραίνου με ταχύτητα ανώτερη των 500 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Τα τραίνα μαγνητικής αιώρησης (όπως λέει και το όνομά τους) δεν χρησιμοποιούν ρόδες, αλλά ίπτανται με την βοήθεια ενός ισχυρού μαγνητικού πεδίου, με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιούνται οι τριβές.
Τα τραίνα μαγνητικής αιώρησης χρησιμοποιούνται ήδη σε κάποια σημεία του πλανήτη. Στα τέλη του 2003, πειραματικό τραίνο maglev στο Γιαμανάσι πέτυχε το ρεκόρ ταχύτητας διέλευσης τραίνου κινούμενο με 581 χιλιόμετρα την ώρα.
Ωστόσο, φαίνεται πως οι Γάλλοι είναι πολύ πιο μπροστά όσο αφορά τα τραίνα, καθώς χρησιμοποιώντας συμβατικό TGV τραίνο (τραίνο υψηλής ταχύτητας, αλλά κανονικό με ρόδες) έχουν πετύχει το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας (για τραίνα με ρόδες) φτάνοντας τα 574,8 χιλιόμετρα την ώρα, στην διαδρομή Παρίσι – Στρασβούργο.
Καλή η μαγνητική αιώρηση και εντυπωσιακή, ωστόσο το κόστος της είναι απαγορευτικό (63 εκατομμύρια δολάρια ανά χιλιόμετρο), ιδιαίτερα όταν οι Γάλλοι πετυχαίνουν ίδιες ταχύτητες με απλά τραίνα.
Πηγή: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=797943&lngDtrID=252
4 Comments
kartman19
Όχι ρε φίλε, και πώς στο διάτανο γίνεται με ρόδες να τρέχεις με 570 χμ/ώρα???
Οι τριβές δε θα έπρεπε να σε έχουν τσακίσει???
chzigkol
Δεν υπάρχουν τριβές αφού το τραίνο πετάει!!!
Βρίσκεται πάνω από ένα ισχυρότατο μαγνητικό πεδίο και έτσι καταφέρνει και αιωρείται..
kartman19
Όχι δεν κατάλαβες, για το γαλλικό λέω..
chzigkol
Α, ναι ναι αυτό είναι αξιοπερίεργο