O Felipe Massa, οδήγησε για πρώτη φορά μονοθέσιο χωρίς Traction Control στα δοκιμαστικά της Βαρκελώνης και οι εντυπώσεις του ήταν ανάμικτες.
Ο Βραζιλιάνος οδηγός, ξεκίνησε την καριέρα του στην Formula 1 το 2002, όταν είχε ήδη εγκατασταθεί το traction control στα μονοθέσια. Αντιθέτως, ο Schumaher ήταν ο πρώτος που δοκίμασε το μονοθέσιο της Ιταλικής ομάδας, χωρίς το επίμαχο ηλεκτρονικό σύστημα, καθώς η εμπειρία του και οι γνώσεις του ήταν καθοριστικές.
Ουσιαστικά, το Traction Control κάνει το γκάζι να μοιάζει με κουμπί. Είτε το έχεις τέρμα πατημένο, είτε δεν το πατάς καθόλου… όλα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει το traction control. Η απώλεια του συστήματος σημαίνει ότι το γκάζι πλέον δεν θα έχει μόνο δύο καταστάσεις (πατημένο – αφημένο), αλλά ουσιαστικά άπειρες (όλες οι ενδιάμεσες).
Από την μία, αυτό εκμεταλλεύεται περισσότερο τις οδηγικές ικανότητες του οδηγού και δεν εξαρτάται πλήρως στο ηλεκτρονικό σύστημα, ωστόσο τα μονοθέσια θα είναι πιο ευάλωτα στις στροφές, στις μεγάλες ευθείες, στο βρεγμένο οδόστρωμα και τα λοιπά.
Ο οδηγός της Ferrari, δήλωσε μετά την λήξη των δοκιμαστικών, ότι η εμπειρία ήταν πάρα πολύ καλή και ότι τα πήγε καλύτερα από ότι περίμενε. Σε κανένα σημείο του δρόμου δεν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στο οποίο πλέον έχει μεγαλύτερο έλεγχο. Ωστόσο, εξέφρασε κάποιες αμφιβολίες σχετικά με την ασφάλεια. Κατά την διάρκεια του αγώνα, με όλη την πίεση και το άγχος που δημιουργούνται, οι οδηγοί δεν θα είναι τόσο προσεκτικοί όσο στις δοκιμές, με αποτέλεσμα να βλέπουμε περισσότερες εγκαταλείψεις και ατυχήματα, ειδικά αν ο αγώνας γίνεται υπό βροχή.
Βέβαια, όλα αυτά μένει να επαληθευτούν στην πράξη, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι το Traction Control είναι ένα σύστημα το οποίο εγκαταστάθηκε τα τελευταία χρόνια. Από την έναρξη της Formula 1 μέχρι και πρότεινως οι οδηγοί τρέχαν χωρίς καμία υποβοήθηση!
8 Comments
Yiannis
Δε θα διαφωνήσω στο ότι οι οδηγοί τρέχαν χωρίς καμία υποβοήθηση, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπήρχε μικρότερη ισχύς. Κάτι πολύ σημαντικό, που θα το δούμε στην πράξη του χρόνου.
Κατά τη γνώμη μου η F1 αποκτάει ιδιαίτερο ενδιαφέρον!
asynadak
Συμφωνώ μαζί σου Yanni… Και εγώ ελπίζω ότι με τον τρόπο αυτό θα γίνει το πρωτάθλημα πιο ανταγωνιστικό και εντυπωσιακό.
Wise_One
Πιστεύω θα είναι καλύτερα χωρίς τη χρήση του traction control. Ετσι φαίνονται και οι ικανότητες του οδηγού αλλά και του μονοθεσίου.
Αυτή τη στιγμή έχουμε πυραυλοκίνητα μονοθέσια που κυρίως οδηγούνται από υπολογιστικά συστήματα, μη γελιόμαστε.
Δε θα είναι άσχημο να πέσουν λίγο οι ταχύτητες. Θα υπάρχει περισσότερος ανταγωνισμός και τα νέα ταλέντα θ’ αναδικνύονται με τις πραγματικές δυνατότητές τους.
asynadak
Συμφωνώ μαζί σου wise_one… Όντως τώρα μετράει ποιος έχει καλύτερο ηλεκτρονικό σύστημα και όχι τόσο ποιος είναι καλύτερος οδηγός… Ελπίζουμε ότι έτσι θα είναι πιο ανταγωνιστικού το πρωτάθλημα. Βέβαια, από ανταγωνιστικότητα δεν πρέπει να έχουμε παράπονα φέτος, μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο αγωνία είχαμε (μην πω και 3 βδομάδες μετά το τέλος πάλι αγωνία είχαμε)!
HARRRIS
Θα διαφωνησω στον οτι ειναι σαν κουμπι το γκαζι.Βεβαια και εχει ενδιαμεσα σταδια.
Επισησ ειναι ακραιο να λεμε οτι οδηγιετε με υπολογιστη μονο.Βεβαια και χρειαζετε μεγαλη ικανοτητα για να οδηγησεισ φορμουλα οποσ και πειρα.
Εδω στα moto gp μεχρι περισι που ηταν 1000cc ειχαν 250+ αλογα στον τροχο και λιγοτερα απο 145 κιλα μεζι με βενζινη και τα συστηματα ειναι μονο για να μην σηκονετε σουζα και ειδατε οτι μπορουν και τα οδηγανε.Και παρολα αυτα σουζα ειδατε οτι σικονετε παρολο το συστημα αν ανοιξουν το γκαζι αποτομα.
asynadak
Δεν αμφισβητώ ότι χρειάζεται οδική ικανότητα και μάλιστα πολύ μεγάλη. Ωστόσο, είναι σίγουρο ότι χωρίς το traction Control θα χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη για να διατηρηθεί στο ίδιο επίπεδο (ταχύτητας για παράδειγμα). Πιστεύω ότι θα δούμε πιο μικρές ταχύτητες (ίσως όχι πολύ), αλλά σίγουρα πιο ωραίους και ανταγωνιστικούς αγώνες.
HARRRIS
ΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΩ…..
Pingback: NewsFilter » Προβλέπονται πολλά ατυχήματα στην Formula 1