Το Dubai φαίνεται πως δεν ικανοποιείται με τα “άπειρα” ρεκόρ που έχει σπάσει μέχρι στιγμής και έχει βάλει στο μάτι ακόμα ένα! Αυτή τη φορά, οι Άραβες σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα λεφτά των πετρελαίων τους για να φτιάξουν την μεγαλύτερη γέφυρα με καμάρα στον κόσμο (μιας και το έφερε η κουβέντα, η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στον κόσμο είναι το Ρίο – Αντίρριο).
Η γέφυρα αυτή προγραμματίζεται να είναι έτοιμη το 2012 (και αυτοί δεν αστειεύονται με τα χρονοδιαγράμματα) και θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- 670 πόδια μέγιστο ύψος (223 περίπου μέτρα)
- 6 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (συνολικά 12)
- Γραμμή μετρό που θα περνάει κάτω από τις λωρίδες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων
- θα διακινεί 2000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση (υπερβολή). Ακόμα και αν μπορεί να το κάνει αυτό, 4000 αυτοκίνητα την ώρα? Τι πληθυσμό έχει το Dubai?
- κόστος 817.000.000$ (563.876.044€). Σιγά, το μετρό της Θεσσαλονίκης κοστίζει πιο πολύ!
Παρακάτω μπορείτε να δείτε κι άλλες φωτογραφίες από τα σχέδια της γέφυρας.
Πατήστε στις εικόνες για μεγαλύτερο μέγεθος.
[via]
12 Comments
fgoutsou
FILIKO SXOLEIO: TO ERXETE GRAFETAI: ERXETAI
mergaritis
afto sas pirakse apo ola afta???to simantikotero lathos edo ine oti i gefira riou antiriou ine kalodioti!!!!ke oxi kremasti!!!!
loukas
και το σχόλειο γράφεται : σχόλιο
(εκτός και αν εννοούσες σχολείο…)
Abraxas
Ναι, έχεις δίκιο!
Το μετρό της Θεσ/νίκης κοστίζει όντως περισσότερο (800.000.000 Ευρώ – στοιχεία από την επίσημη ιστοσελίδα).
Τώρα πως γίνεται αυτό από τη στιγμή που η γέφυρα θα έχει η ίδια ΚΑΙ μετρό??
Τί να φταίει, τί να φταίει?
asynadak
Εκτός από τα προφανή… η Γέφυρα (και το μετρό της) έχει συγκεκριμένο μήκος, σαφέστατα μικρότερο από τα 9,5 χιλιόμετρα του Μετρό. Επίσης, άλλο το κόστος για να φτιάξεις κάτι υπόγεια και άλλο για να το φτιάξεις υπέργεια!
Αλλά επί της ουσίας συμφωνώ μαζί σου…
Abraxas
Εγώ από την άλλη θα διαφωνήσω μαζί σου, φιλικά πάντα 🙂
Το μήκος είναι ένα πράγμα αλλά έχοντας δει ένα ντοκιμαντέρ για τη κατασκευή της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου έχω πεισθεί (αν και δεν είμαι μηχανικός) πως σαν μηχανικό έργο είναι πολύ πιο δαπανηρό και extreme από τη κατασκευή ενός μετρό. Οι περισσότερες σύγχρονες γέφυρες ούτως ή άλλως χαρακτηρίζονται ως υπερκατασκευές!
Βασικά το ντοκιμαντέρ είναι από National Geographic και το συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Τώρα, για να μη συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα, και η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου είχε κόστος πάλι 800.000.000 Ευρώ (βλέπει κανείς κανένα pattern εδώ 🙂 ?)
Πάντως πάλι πιο ακριβά από του Dubai!!
Βέβαια δεν αναφέρεις το μήκος της τελευταίας οπότε διατηρώ μια επιφύλαξη.
Απαντάς γρήγορα πάντως 🙂
asynadak
Γενικά θεωρώ την κατασκευή ενός Μετρό πιο ακριβή από την κατασκευή μιας γέφυρας, γιατί εκτός από την δημιουργία του τούνελ, το οποίο χρειάζεται ειδικό εξοπλισμό, ειδικά μηχανήματα και ειδική γνώση, πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας και την δημιουργία των σταθμών (είναι σαν να χτίζει μία πολυκατοικία κάτω από την γη ο κάθε ένας σταθμός).
Επίσης, πρέπει να προσέχεις και τι γίνεται στην επιφάνεια της γης και τα λοιπά και τα λοιπά.
Ούτε εγώ είμαι μηχανικός, οπότε δεν μπορώ να βοηθήσω περισσότερο.
Δεν ήξερα πόσο κόστισε το Ρίο-Αντίρριο, αλλά αν η γέφυρα του Dubai κοστίζει 560 εκατομμύρια ευρώ, μου φαίνονται λογικά και αναμενόμενα τα 800 εκατομμύρια ευρώ για το Ρίο-Αντίρριο.
Επί της ευκαιρίας, που το βρήκες το ντοκιμαντέρ για την κατασκευή της γέφυρας; σε περιοδικό, στην τηλεόραση ή αλλού;
fgoutsou
@loukas
exeis dikio apla mperdeytika me ta greeklish
Abraxas
Μάλλον σε εφημερίδα το βρήκα, αλλά αν πας στο MVGroup.org λογικά θα το βρεις στη σειρά Megastructures του National Geographic.
Γενικά αξίζει γιατί δεν είχα ιδέα τι τεράστιο έργο μηχανικής ήταν, ειδικά η γέφυρα του Ρίου Αντιρρίου που έγινε και πάνω σε σεισμογενές ρήγμα!
marios
φενετε το μεγαλθτερο εργο αλλα αθτο θα το δουμαι μολισ τιν φτιαξουν***
nikoleta
φανταστικη θα είναι
jmalliaris
η γεφυρα του ριο ειναι η μεγαλυτερη καλωδιωτη γεφυρα στο κοσμο και οχι κρεμαστη.