Σε λίγο καιρό κλείνω 24 χρόνια σαν κάτοικος της Θεσσαλονίκης και κάθε φορά που κοιτάω την πόλη από ψηλά μου κάνει εντύπωση που ένας τόσο μεγάλος κόλπος είναι συνεχώς άδειος από πλεούμενα (αν εξαιρέσουμε 3-4 φορτηγά πλοία). Λίγη κινητικότητα παρουσιάζει η θαλάσσια περιοχή κοντά στον ναυτικό όμιλο και η μαρίνα της Αρετσούς στην Καλαμαριά.
Συνεπώς, πάντα είχα την απορία γιατί δεν δημιουργούταν μία μαρίνα (παρόμοια με αυτή του Βόλου) για μικρά και μεγάλα σκάφη στην ευρύτερη περιοχή του Λευκού Πύργου. Μόλις σήμερα διάβασα ότι ένα τέτοιο έργο θα ξεκινήσει να υλοποιείται με στόχο να είναι έτοιμο το 2011.
Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με την υποστήριξη του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης θα κατασκευάσει μέχρι το 2011 μία μαρίνα στον πρώτο προβλήτα του λιμανιού (ναι αυτός πους είναι στην κάτω πλευρά της πλατείας Ελευθερίας). Η συγκεκριμένη μαρίνα θα μπορεί να φιλοξενεί μέχρι 90 μεγάλα σκάφη ή 200 μικρά γιοτ.
Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς η κατασκευή της μαρίνας θα κοστίσει 5 με 6 εκατομμύρια ευρώ και το έργο θα υλοποιηθεί με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα έτσι ώστε η χρηματοδότηση να καλυφθεί από ίδια κεφάλαια και να αξιοποιηθεί κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα κυρίως για άλλα συνοδευτικά έργα υποδομής.
Νομίζω πως ένα τέτοιο έργο θα αλλάξει το πρόσωπο της πόλης, θα αυξήσει αισθητά τον τουρισμό και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα μείνει μόνο στα χαρτιά ή τα λόγια αλλά κατά το χρονοδιάγραμμα να δούμε την μαρίνα έτοιμη το 2011.
[via]
3 Comments
alkinoos
Αν και θεωρητικά είναι καλό σαν έργο, λίγες παρατηρήσεις.
1ον δεν αφορά στο ελάχιστο τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα της Θεσσαλονίκης, 2ον ποιος θα το πληρώσει/ποιος θα το εκμεταλεύεται (η σύμπραξη δημοσίου/ιδιωτικού τομέα σημαίνει ότι τα μισά χρήματα τα πληρώνει το δημόσιο αλλά τα κέρδη τα καρπώνεται η εταιρία που θα το εκμεταλεύεται;)
3ον τι μόλυνση συνεπάγεται στον ήδη μολυσμένο Θερμαϊκό;
4ον πόσο θα επιβαρύνει την κορεσμένη από κίνηση περιοχή (από την είσοδο του λιμανιού ως τον Λευκό;
5ον θα συνοδευτεί από εκτεταμένη ανάπλαση που έχει ανάγκη η περιοχή ή είναι πρόσχημα για να προωθηθεί η “υποθαλάσσια”;
6ον αν έχει εκλογές μέχρι τον μάρτιο, υπάρχει πιθανότητα το έργο να προωθηθεί;
7ον ο κόλπος δεν είναι ακριβώς άδειος από πλεούμενα, ειδικά το εσωτερικό του τμήμα θα έλεγα ότι είναι μάλλον κορεσμένο
8ον τι σχέση έχει η ιστορία της μαρίνας με την προσφορά των Κινέζων για τη διαχείριση του λιμανιού;
asynadak
Αρκετά ενδιαφέρουσες οι παρατηρήσεις σου, ωστόσο δεν είμαι σίγουρος ότι μπορώ να δώσω απαντήσεις.
Την σύνδεση με την ενδεχόμενο διεξαγωγή πρόωρων εκλογών την έκανα και εγώ, αλλά από εκεί και πέρα θεωρώ την υποθαλάσσια ή του Κινέζους άσχετα γεγονότα.
Τέλος, όσο αφορά την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής (κίνηση, ανάπλαση, κλπ) θέλω να ελπίζω πως θα γίνουν τα απαραίτητα έργα υποδομής. Διαφορετικά θα είναι δώρο άδωρο.
Βέβαια, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε την τελική τεχνική μελέτη (η οποία τώρα θα ξεκινήσει να γίνεται) ώστε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.
Ανώνυμος
Μακάρι το έργο να πραγματοποιηθεί μέσα στα χρονικά πλαίσια που έχουν τεθεί και χωρίς τα συνήθη φαινόμενα που συνοδεύουν ουκ ολίγες φορές τέτοιες κινήσεις.
Από την άλλη, κλασικοί έλληνες, μόλις ανακοινώνεται κάτι, εκφράζουμε αμέσως ανησυχίες για το αν θα γίνει καν! Για κάθε λύση, 10 προβλήματα! :))