Κατέληξαν, τελικώς, σε συμφωνία οι κατασκευαστές που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Formula 1 προκειμένου να περάσουν οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στους κινητήρες από το πρωτάθλημα του 2013.
Την ερχόμενη Παρασκευή συνεδριάζει η FIA και αναμένεται να επικυρώσει και επίσημα την μετάβαση στον νέο τύπο μοτέρ. Ο σημερινός ατμοσφαιρικός κινητήρας V8 2,4 λίτρων (ο οποίος έχει καθιερωθεί από το 2006) θα αντικατασταθεί από έναν υπερτροφοδοτούμενο (turbo) τεσσάρων κυλίνδρων χωρητικότητας 1.600 κυβικών εκατοστών ο οποίος θα διαθέτει περιοριστή κατανάλωσης καυσίμου και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας (KERS).
Με αυτές τις αλλαγές στους κανονισμούς η FIA στοχεύει να βελτιώσει την αποδοτικότητα των κινητήρων της Formula 1 έως και 50% χωρίς να επηρεαστεί καθόλου η ισχύς του (750 ίπποι). Οι 600 ίπποι θα παράγονται από τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρας και η υπόλοιπη δύναμη από το KERS το οποίο θα έχει διπλάσια χωρητικότητα από ότι είχε το 2009 (120 kw από 60 kw).
Σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, αναμένεται να είναι αισθητά μικρότερη τόσο εξαιτίας του περιορισμού της ροής σε κάθε κύλινδρο όσο και εξαιτίας του ορισμού ανώτατης ποσότητας ανά αγώνα. Τέλος, ο περιοριστής στις στροφές ανά λεπτό θα τεθεί στις 10.000 στροφές από τις 18.000 που είναι σήμερα.
Βέβαια, δεν λείπουν και οι αντιλογίες σε αυτό το σχέδιο, όπως αυτή του Μπέρνι Εκλεστοουν ο οποίος εξέφρασε τη διαφωνία του! “Έχουμε μια πολύ καλή φόρμουλα για τον κινητήρα”, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της Formula 1, ενώ συμπλήρωσε πως ο νέος κινητήρας θα κοστίσει εκατομμύρια και δύναται να δημιουργήσει σημαντικό πλεονέκτημα σε κάποιον ή κάποιους κατασκευαστές (προφανώς σε αυτούς που θα κάνουν την καλύτερη δουλειά από τους υπόλοιπους).
[via]