Η ρήξη μεταξύ FIA και FOTA αποδείχθηκε πολύ πιο βαθιά από ότι φαινότανε αρχικά. Η παγκόσμια ομοσπονδία της Formula 1 (η FIA) είχε δώσει διορία μέχρι σήμερα (19/06/09) στις ομάδες της FOTA για να άρουν τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα συμμετείχαν στο επόμενο πρωτάθλημα (αυτό του 2010).
Στο διάστημα αυτό έγιναν συζητήσεις επί συζητήσεων και συναντήσεις επί συναντήσεων μεταξύ FIA και FOTA, ωστόσο οι δύο πλευρές δεν κατάφεραν να βρουν μία συμβιβαστική λύση παρά την πληθώρα των προτάσεων που έπεσαν στο τραπέζι. Έτσι, οι οκτώ ομάδες που συμμετέχουν στην FOTA έβγαλαν ανακοίνωση ότι αποσύρουν τις αιτήσεις τους για το 2010, αποχωρούν από την Formula 1 και από την νέα χρονιά θα διοργανώνουν το δικό τους παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Οι οκτώ ομάδες που αποχωρούν από την Formula 1 είναι η Ferrari, η McLaren, η Renault, η BMW, η Toyota, η Red Bull, η Brawn GP και η Toro Rosso. Οι μόνες που συνεχίζουν στην Formula 1 (από τις φετινές) είναι η Force India και η Williams οι οποίες δεσμεύονται με συμβόλαιο. Το πρωτάθλημα της Formula 1 θα γεμίσει με νέες ομάδες (υπήρχαν 12 νέες αιτήσεις), ωστόσο ποτέ ξανά δεν θα έχει την αίγλη και την λάμψη που είχε μέχρι τώρα.
Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ των δύο πλευρών ήταν το Budget Cup που ήθελε να επιβάλει πάση θυσία ο Mosley. Οι ομάδες συμφώνησαν μεν να συμμετέχουν στην μείωση των χρημάτων που ξοδεύουν (με στόχο την εισαγωγή νέων ομάδων στο άθλημα) αλλά ήθελαν αυτό να γίνει σταδιακά και όχι από την μία χρονιά στην άλλη. Ο Mosley δεν το δέχτηκε και πίεζε τις ομάδες να υπογράψουν εν λευκώ τόσο για το νέο πρωτάθλημα όσο και για συμβόλαιο μέχρι το 2012. Οι ομάδες φυσικά δεν δέχτηκαν να υπογράψουν χωρίς να γνωρίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού και έτσι πήραν την τολμηρή απόφαση να φύγουν από την Formula 1 και να δημιουργήσουν το δικό τους πρωτάθλημα με τους δικούς τους κανόνες.
Από ότι φαίνεται η απόφαση αυτή είναι τελεσίδικη, ωστόσο ας είμαστε εν αναμονή εκπλήξεων καθώς πιστεύω πως η FIA θα βάλει εν τέλει νερό στο κρασί της έστω και μετά από το σφύριγμα της λήξης. Ουσιαστικά ζημιωμένη από αυτή την υπόθεση είναι η FIA, καθώς (πέρα από το ότι η Formula 1 θα χάνει 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο) τολμώ να προβλέψω πως μεγαλύτερη θεαματικότητα και τηλεθέαση θα έχει το νέο πρωτάθλημα όπου θα συμμετέχουν η Ferrari, η McLaren, η Brawn GP και όλες οι υπόλοιπες μεγάλες ομάδες, παρά η Formula 1 όπου θα τρέχει η USF1, η Manor ή η Campos!
4 Comments
TSSSS
ΔΙΑΣΠΑΤΑΙ (ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ)
ΕΝ ΛΕΥΚΩ (ΔΟΤΙΚΗ)
ΕΝ ΤΕΛΕΙ (ΔΟΤΙΚΗ)
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
ΖΗΜΙΩΜΕΝΗ
ΛΙΓΕΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ Τ’ ΑΛΛΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΑΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
ΠΙΘΑΝΩΣ ΘΑ ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΦΙΡΜΕΣ ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΣΤΗ FORMULA 1….
asynadak
Χεχε… Σε ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις. Φαίνεται πως το έγραψα λίγο βιαστικά το συγκεκριμένο άρθρο!
Για να δούμε αν θα επαληθευτούν οι προβλέψεις μας ή αν θα διασπαστεί όντως η Formula 1 τελικά. Πιστεύω ότι αν είναι να γίνει κάτι αυτό θα συμβεί τις επόμενες ώρες ή κατά την διάρκεια του Βρετανικού Gran Prix (ως την Κυριακή δηλαδή).
Pingback: Newsfilter » Το πιθανό καλεντάρι της FOTA
Pingback: Newsfilter » Δεν διασπάται η Formula 1 τελικά