Μετά τα νέα μέτρα της κυβέρνησης για επιπλέον 2 ώρες στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών, την συγχώνευση σχολείων, τις μεταθέσεις ανάμεσα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και τις αλλαγές στο νέο λύκειο, οι εκπαιδευτικοί ανακοίνωσαν πενθήμερες συνεχόμενες απεργίες μετά τις 16 Σεπτεμβρίου. Με την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δεν συνίσταται το πρόβλημα να διδάσκουν 2 ώρες παραπάνω, αλλά στο γεγονός ότι στέλνονται στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές. Δηλαδή με τις 2 επιπλέον ώρες δεν θα χρειάζεται το σχολείο να πάρει αναπληρωτές καθηγητές, επομένως αυξάνονται οι άνεργοι και μειώνονται οι δημόσιοι υπάλληλοι. Επιπλέον με την συμπίεση των μαθητών σε κάθε τμήμα, η απόδοση μειώνεται καθώς ο καθηγητής αφιερώνει λιγότερο χρόνο στον κάθε μαθητή. Από το δημοτικό ως τα ΑΕΙ-ΤΕΙ η εκπαίδευση βρίσκεται σε κινητοποιήσεις απεργιών. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή ΑΕΙ και ΤΕΙ, αποφασίστηκαν κλείσιμο των ιδρυμάτων από την σύγκλητο, όπως στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο ΤΕΙ Κρήτης. Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα ισχυρίζονται πως αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες των σχολών λόγω της οικονομικής συγκυρίας που περιόρισε τα χρήματα που δαπανώνταν, αλλά και λόγω της μείωσης του διοικητικού προσωπικού. Οι γραμματείες των σχολών βρίσκονται σε απεργία, αντιδρώντας στην συρρίκνωση των υπαλλήλων, η οποία θα επιφέρει μείωση στην εξυπηρέτηση των φοιτητών. Οι εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών αναβάλλονται λόγω του κλεισίματος των γραμματειών των σχολών. Επίσης σε αρκετές σχολές δεν εξυπηρετούνται ακόμα οι αιτήσεις σίτισης-στέγασης.
Η νέα σχολική χρονιά άρχισε στην ουσία με την παύση της μόρφωσης. Οι εργαζόμενοι έχουν κάθε δικαίωμα να αντιδρούν, αλλά με τον κατάλληλο τρόπο και τα σωστά μέσα, έτσι ώστε να επιτύχουν αυτά που θέλουν, χωρίς να παρακωλύουν την μόρφωση των μαθητών, καθώς ως εκπαιδευτικοί οφείλουν να γνωρίζουν ότι η παιδεία είναι η βάση των πάντων. Η ιστορία είναι το θεμέλιο για την συγκρότηση του έθνους, τα μαθηματικά ακονίζουν το μυαλό, αυξάνουν την φαιά ουσία και γενικά κάθε μάθημα ξεχωριστά έχει την δική του χρησιμότητα στην μόρφωση του κάθε ανθρώπου. Με την παύση των μαθημάτων καταφέρνουν μόνο να αδρανοποιούν το μυαλό των Ελλήνων. Τα σχολικά και πανεπιστημιακά συγκροτήματα ήδη έχουν αρκετά προβλήματα λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι υπάλληλοι και οι καθηγητές έχουν μειωθεί με αποτέλεσμα την συμπίεση των τμημάτων και την μείωση της μόρφωσης λόγω έλλειψης χρόνου. Οι μειώσεις στα οικονομικά είχαν ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν αναλώσιμα προϊόντα για την λειτουργική ροή των μαθημάτων. Δηλαδή δεν υπάρχουν μελάνια για τους εκτυπωτές, γραφική ύλη, χαρτιά, φάκελοι και ότι άλλο χρειάζεται ο καθηγητής για να κάνει πιο εύκολο το μάθημα. Για μάθημα με υπολογιστές, προβολή εικόνων και άλλα τέτοια σύγχρονα εκπαιδευτικά μέσα, δεν το συζητάμε καν! Αν χαλάσουν, περιμένουμε να ανοίξουν οι ουρανοί, να βρέξει λεφτά για να καλέσουν τεχνικό.
Η ουσία της τωρινής κατάστασης είναι στο γεγονός ότι παίζουν με τα νεύρα των μαθητών-φοιτητών. Με τις απεργίες δεν καταφέρνουν να μεταπείσουν τα σχέδια της κυβέρνησης. Το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να μείνουν πίσω στην ύλη και μετά να τρέχουμε κ να μην φτάνουμε. Στην δεδομένη σχολική χρονιά τα παιδιά που θα πάνε φροντιστήριο είναι ακόμη λιγότερα και αρκετές οικογένειες θα στηριχθούν στην βοήθεια μόνο του σχολικού δασκάλου. Αυτά τα παιδιά αν η ύλη αναγκαστούν να τρέξουν για να την καλύψουν, δεν θα κατανοήσουν τα περισσότερα με αποτέλεσμα αν βρίσκονται στην Γ λυκείου να τους στοιχίσει όλη την υπόλοιπη ζωή τους. Την περσινή σχολική χρονιά οι μαθητές δεν έφταιγαν σε τίποτα ένα βήμα πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις να τιναχτούν στον αέρα οι κόποι τους. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να βάλλουν πάνω από όλα την σωστή μόρφωση των παιδιών και όχι τις πολιτικές ιδεολογίες. Ως μέλλον εκπαιδευτικός θεωρώ πως έχουμε την δύναμη και το κουράγιο να φτάσουμε τα δημόσια σχολεία σε καλύτερο επίπεδο από του εξωτερικού. Γιατί αποδεδειγμένα οι Έλληνες είναι καλύτερα μυαλά κι αυτό το αποδεικνύουν οι καινοτομίες στην τεχνολογία, την ιατρική και στους εξαιρετικά μορφωμένους καθηγητές. Μια αλλαγή στον τρόπο που αντιδρούν θα ωφελούσε όλους και πάνω από όλα τους μαθητές.