Ο Έντσο Ανσέλμο Φερράρι ήταν Ιταλός οδηγός αγώνων αυτοκίνητου και στην συνεχεία ήταν ο ιδρυτής της Scuderia Ferrari. Γεννήθηκε στις 18 Φεβρουάριου 1898 στην Μόντενα και ήταν γιος ενός σιδηρουργού.
Σε ηλικία δέκα ετών ο πατέρας του τον πήγε να παρακολουθήσει τον αγώνα ράλι στην Μπολόνια μεταξύ του Βιτσέντσο Λάντσια και Φελίπε Νατσάρο. Από εκείνη την στιγμή και μετά γεννήθηκε μέσα του το όνειρο του να γίνει οδηγός αγώνων. Έπαψε πλέον να ασχολείται με το σχολείο και τα μαθήματα του και προσπάθησε να κυνηγήσει το όνειρο του.
Το 1916 και ενώ ο Έντσο υπηρετούσε στον στρατό πεθαίνει ο πατέρας του και μετά από λίγους μήνες και ο αδερφός του από μια επιδημία γρίπης. Ο Έντσο πήρε αμέσως απολυτήριο. Όμως ο θάνατος του πατέρα του οδήγησε την οικογενειακή επιχείρηση σε χρεοκοπία και τον Έντσο χωρίς πόρους.
Στην αρχή αναζήτησε δουλεία στην Fiat αλλά μάταια. Τελικά τον δέχτηκε μια μικρή εταιρία η CMN και άρχισε να αγωνίζεται με τα αυτοκίνητά της από τις 5 Οκτωβρίου 1919, χωρίς μεγάλη επιτυχία.
Το 1920 μετακόμισε στην Alfa Romeo και την ίδια χρόνια σημείωσε και την πρώτη του επιτυχία. Το 1923 κερδίζει τον αγώνα στην Ραβέννα και η οικογένεια του άσσου πιλότου Φραντσέσκο Μπαράκκα ο οποίος είχε σκοτωθεί σε μια αερομαχία λίγο πιο πριν του χαρίζει για να του φέρει τύχη, το προσωπικό έμβλημα του Μπαράκκα, που ήταν ένα άλογο στα δυο ποδιά μέσα σε μια κίτρινη ασπίδα. Το έμβλημα αυτό έγινε το 1932 και το σήμα της Scuderia Ferrari.
To 1929 ιδρύει τη Scuderia Ferrari που αποτέλεσε τον αγωνιστικό βραχίονα της Alfa Romeo. Ενώ μετά και την γέννηση του γιου του το 1932 εγκαταλείπει τους αγώνες. Όμως το 1937 η Alfa Romeo τον υποβίβασε ιεραρχικά και ο Έντσο αποχώρησε. Το 1940 ίδρυσε την Auto-Avio Construzioni, μια εταιρεία που προμήθευε με ανταλλακτικά αγωνιστικές ομάδες.
Το έτος ορόσημο για τον Φερράρι ήταν το 1945 όταν αποφάσισε να ξεκινήσει μια νέα καριέρα και ίδρυσε την Ferrari που κατασκεύαζε αγωνιστικά και πολυτελή αυτοκίνητα. Η κατασκευή της πρώτης επίσημης Ferrari έγινε το 1947. Οι πρώτες επιτυχίες ήρθαν σχεδόν αμέσως και στην συνεχεία με νίκες σε μεγάλα ράλι (Le Μans, Mille Migla) αλλά και στην Φόρμουλα 1 η εταιρεία απέκτησε μυθικές διαστάσεις.
Τα οικονομικά προβλήματα όμως που άρχισε να παρουσιάζει η Ferrari τη δεκαετία του ’60 ανάγκασαν τον Έντσο αφού πρώτα απέρριψε πρόταση 18 εκατομμυρίων δολαρίων της Ford να την πουλήσει στην Fiat το 1969. Ο Έντσο παραμένει στο τιμόνι της εταιρείας για αλλά δυο χρόνια μέχρι το 1971 και στην συνεχεία συνταξιοδοτήθηκε. Άφησε την τελευταία του πνοή στις 14 Αυγούστου 1988.