Όταν μία επιχειρηματική ιδέα έχει άστρο και καλό promotion, όλα πάνε δεξιά. Η εταιρεία Enertor που κατασκευάζει εσωτερικές σόλες παπουτσιών κατάφερε να ξεπεράσει τα 1,2 εκατομμύρια ευρώ σε μία απόπειρα crowdfunding που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Η Enertor αρχικά είχε ως στόχο να φτάσει στο ποσό των 850 χιλιάδων ευρώ, που αποτελεί το 9,34% του ποσοστού των μετοχών της εταιρείας, αλλά ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Πάνω από χίλιοι διαφορετικοί επενδυτές αποφάσισαν να βοηθήσουν την καμπάνια με διάφορα ποσά, πιθανώς χάρη στην τεράστια ώθηση που δίνει σε αυτήν η παρουσία του Γιουσέιν Μπολτ. Ο Τζαμαϊκανός σούπερ σταρ δεν είναι απλά ο σημαντικότερος αθλητής που στηρίζει τα προϊόντα της Enertor, αλλά κι ένας εκ των βασικών χρηματοδοτών της! Μάλιστα, ο 31χρονος παγκόσμιος πρωταθλητής των 100 και 200μ. στον στίβο ήταν ένας από τους 1025 επενδυτές που προσέφεραν χρήματα στην crowdfunding καμπάνια της εταιρείας.
Η Enertor έχει στρέψει το βλέμμα της σε ένα αγοραστικό κοινό μεταξύ 22 και 55 ετών, εκείνους δηλαδή που -είτε σε υψηλό επίπεδο ή σε ερασιτεχνικό- είναι εν δυνάμει αγοραστές των εσωτερικών πάτων παπουτσιών. Ο οκτώ φορές Ολυμπιονίκης είναι το πρόσωπο της εταιρείας, καθώς προμοτάρει τις σόλες που υπόσχονται λιγότερο πόνο και λιγότερους τραυματισμούς. «Στόχος είναι η επανάσταση στην παγκόσμια αγορά ορθοπεδικών προϊόντων» αναφέρει στέλεχος της Enertor, προσπαθώντας να εστιάσει την έρευνά της σε ιατρικά δεδομένα και να εξαλείψει την εξάρτησή της από τον μεγαλύτερο σε ηλικία πληθυσμό.
Οι σόλες που κατασκευάζει η εταιρεία απορροφούν ευκολότερα και περισσότερο από τις κοινές σόλες τους κραδασμούς και βοηθούν τους αθλητές να αποφύγουν τους τραυματισμούς. Η Enertor υποστηρίζει ότι το προϊόν της έχει ελεγχθεί από ανεξάρτητους ερευνητές και έχει αποδειχθεί ότι θεραπεύει το 75% των ανθρώπων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο τρέξιμο εξαιτίας πελματιαίας απονευρωσίτιδας (plantar fasciitis). Οι σόλες που κατασκευάζει είναι απόλυτα επηρεασμένες από τα περίφημα «Air Jordan», παπούτσια που κατασκεύαζε πριν από δεκαετίες η Nike.
Τα τελευταία δύο χρόνια η Enertor διπλασίασε τον τζίρο της στα 2,5 εκατ. ευρώ και λειτούργησε 500 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παράλληλα, άρχισε να αποκτά πρόσβαση και κάλυψη των προϊόντων της από μεγάλα περιοδικά όπως τα GQ, Sports Illustrated, Runner’s World και τους Times. Η μεγάλη «έκρηξη» έγινε, όμως, όταν εξασφάλισε τη στήριξη του Μπολτ ο οποίος είναι το πρόσωπο της εταιρείας από το 2016 και για δέκα χρόνια συνολικά. Η εταιρεία ελπίζει ότι ο Μπολτ ως πρεσβευτής και επενδυτής της Enertor θα της δώσει την ίδια ώθηση με αυτή που έδωσε τότε ο Μάικλ Τζόρνταν στη Nike.
Το γεγονός ότι ο Μπολτ έχει πάψει πια να αγωνίζεται επαγγελματικά στον στίβο, μετά την απόσυρσή από την ενεργό δράση τον προηγούμενο Αύγουστο, είναι κάτι που δεν ενοχλεί την Enertor. Ο τζαμαϊκανός υπεραθλητής παραμένει ένα τεράστιο είδωλο παγκοσμίως και κάθε κίνησή του ακόμα και σήμερα είναι σημείο αναφοράς. Ο Μπολτ έχει αλλάξει ριζικά τη ζωή του μετά την απόσυρσή του και το διασκεδάζει με την ψυχή του. Πριν από έναν περίπου μήνα βρισκόταν στη Μύκονο όπου μαγεύτηκε από τον ελληνικό ήλιο, τη θάλασσα και τα ατελείωτα πάρτι ως το πρωί δείχνοντας περισσότερο χαλαρός από ποτέ.
Δεν παρατάει, όμως, εντελώς τον αθλητισμό. Μπορεί να άφησε πίσω του τον στίβο, με κληρονομιά τα παγκόσμια ρεκόρ που έχει «διαλύσει», αλλά πλέον νέοι ορίζοντες ανοίγονται μπροστά του. Εξακολουθεί να σκέφτεται το ενδεχόμενο να γίνει επαγγελματίας ποδοσφαιριστής, αν κι αυτή η ιδέα απομακρύνεται με τον καιρό. Πλέον, προτεραιότητα έχει η προετοιμασία για να δοκιμάσει την τύχη του στο τραπέζι με την πράσινη τσόχα, κόντρα σε επαγγελματίες των παιχνιδιών με τράπουλα όπως ο Ντάνιελ Νεγκρεάνου μεταξύ άλλων.