Κάθε επιτυχημένη εταιρεία οφείλει να φέρει ένα συγκεκριμένο λογότυπο, το οποίο θα την καθιστά άμεσα αναγνωρίσιμη και θα αποτελεί σήμα κατατεθέν της. Κάποια logos, είναι ευρέως διαδεδομένα και έχουν εντυπωθεί για τα καλά στη μνήμη μας, χωρίς να γνωρίζουμε απαραίτητα τι υποδηλώνει καθένα από αυτά. Συχνά η ιστορία πίσω από το λογότυπο αποδεικνύεται άκρως ενδιαφέρουσα, οπότε παρακάτω παρουσιάζουμε τα πιο διάσημα από αυτά και τις ιστορίες που τα συνοδεύουν!
Starbucks
O στόχος των ιδρυτών της τεράστιας αυτής αλυσίδας καφέ, ήταν να εντάξουν στην εταιρεία τους το θαλασσινό στοιχείο. Γι’ αυτό το λόγο, της έδωσαν το όνομα Starbuck εμπνευσμένο από έναν χαρακτήρα του “Μόμπι Ντικ”. Όσο για το logo, ήταν δημιούργημα του Terry Heckler, ο οποίος ξεφύλισσε πολλά βιβλία σχετικά με τη θάλασσα, έως ότου βρήκε μία σκανδιναβική ξυλογραφία του 16ου αιώνα όπου απεικονιζόταν μία γοργόνα με δύο ουρές. Το λογότυπο αυτό θεωρήθηκε το πιο κατάλληλο καθώς κρύβει έναν παραλληλισμό: Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία οι γοργόνες και οι σειρήνες ξελόγιαζαν τους ναύτες, όπως ακριβώς τα Starbucks μαγεύουν και προσελκύουν τους λάτρεις του καφέ!
Amazon
To βέλος που ξεκινάει από το a και τελειώνει στο z, δεν πρόκειται απλώς για μία καλλιτεχνική παρέμβαση. Έχει σχήμα χαμόγελου και τονίζει το γεγονός ότι η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει στον καταναλωτή τα πάντα, “from a to z” (δηλαδή σαν να λέμε από το άλφα ως το ωμέγα)!
H Google δημιούργησε ένα πολύχρωμο λογότυπο με τα βασικά χρώματα: κόκκινο, κίτρινο, μπλε. Επειδή όμως δεν ήθελε να είναι προβλέψιμη και να βάλει απλώς τρία χρώματα στη σειρά, έκανε το γράμμα L πράσινο, που ανήκει στα δευτερεύοντα χρώματα, για να καταστήσει σαφή τον απρόβλεπτο χαρακτήρα της εταιρείας, την καινοτομία της και το γεγονός ότι σπάει τους κανόνες!
Adidas
Αν και η πασίγνωστη εταιρεία αθλητικών έχει κατά καιρούς χρησιμοποιήσει αρκετά διαφορετικά λογότυπα, σε όλα υπήρχαν οι τρεις λωρίδες που παραμένουν και σήμερα. Η διαφορά είναι ότι στο ισχύον λογότυπο, οι λωρίδες έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζουν σε ένα βουνό. Αυτό έγινε για να καταδειχθούν τα εμπόδια που καλείται να ξεπεράσει ένας αθλητής, αλλά και για να λειτουργήσει το logo σαν πρόκληση για τους αγοραστές να ξεπερνούν πάντα τα όριά τους!
Hyundai
H λέξη Hyundai, προέρχεται από τη λέξη “hanja”, που στα κορεάτικα σημαίνει κάτι καινούριο και πρωτοπόρο. Επομένως, μία εταιρεία που θέλει να είναι πρωτότυπη δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ένα logo που απλώς αναπαριστά το γράμμα H, από το οποίο αρχίζει το όνομα της. Το H είναι πλάγιο γιατί εξυπηρετεί έναν ακόμη σκοπό. Ουσιαστικά πρόκειται για το σχήμα δύο ανθρώπων, ενός εκπροσώπου της εταιρείας και ενός ικανοποιημένου πελάτη, που ανταλλάσσουν χειραψία και με αυτό τον τρόπο υποδηλώνεται ότι η σχέση μεταξύ τους διαπνέεται από εμπιστοσύνη. Ο κύκλος που περιβάλλει το H, έχει στόχο να δηλώσει την παγκόσμια επέκταση της εταιρείας.
Sony Vaio
To συγκεκριμένο λογότυπο σχεδιάστηκε από μαθηματικές διάνοιες! Το εντυπωσιακό αυτό σχέδιο αποτελείται από ένα κύμα που σχηματίζουν τα γράμματα V και Α το οποίο πρόκειται για αναλογικό σύμβολο, καθώς και από ένα δυαδικό ψηφιακό σήμα που σχηματίζουν τα γράμματα Ι και Ο. Με αυτόν τον τρόπο δηλώνεται με σαφήνεια η μετάβαση της Sony, από το αναλογικό στο ψηφιακό σύστημα!
Toblerone
Η γευστικότατη αυτή σοκολάτα κρύβει ένα μικρό σχεδιαστικό τρικ στο λογότυπο της καθώς διακρίνεται μία αρκούδα να είναι κρυμμένη στο σχέδιο τους όρους Matterhorn. Aυτό έγινε ως φόρος τιμής στην Βέρνη, στην πόλη όπου για πρώτη φορά παρασκευάστηκε η συγκεκριμένη σοκολάτα και η οποία σύμφωνα με τον μύθο πήρε το όνομα της από μία αρκούδα.
Unilever
To logo της Unilever, είναι το γράμμα U, αποτελούμενο από 24 σχέδια το κάθε ένα από τα οποία αντιπροσωπεύει και μία βασική αξία της εταιρείας. Για παράδειγμα η μέλισσα αποτελεί άμεση αναφορά για τη “φιλική προς το περιβάλλον” πολιτική της εταιρείας, ενώ η καρδιά τον στόχο που έχει θέσει να βελτιώσει την υγεία και γενικώς τη ζωή των ανθρώπων!
CIA
Το επιβλητικό λογότυπο της CIA, αποτελείται από έναν αετό ο οποίος αντιπροσωπεύει τις HΠΑ, μία ασπίδα που δείχνει τον προστατευτικό ρόλο της και μία πυξίδα με 16 άκρες που δείχνουν προς όλες τις κατευθύνσεις και συμβολίζουν την ικανότητα της υπηρεσίας να συλλέγει πληροφορίες από όλο τον κόσμο!
Porsche
To λογότυπο της εταιρεία πολυτελών αυτοκινήτων απεικονίζει έναν μαύρο επιβήτορα. Ο λόγος; Τιμής ένεκεν στη Στουτγάρδη όπου η Porsche διατηρεί την έδρα της. Το άλογο συγκαταλέγεται στα πολεμικά σύμβολα της πόλης, η οποία μάλιστα όταν ιδρύθηκε το 950 υπήρξε υποτροφείο.