Έχουμε αναφερθεί παλιότερα στις προθέσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης να κατασκευάσει 12 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμου στο κέντρο της πόλης. Επίσης, έχουμε αναφερθεί σε διάφορες πρακτικές λύσεις που μπορεί να εφαρμόσει ο καθένας σε περίπτωση που δεν κατασκευαστούν τελικά αυτοί οι ποδηλατόδρομοι!
Αυτή τη φορά, λέω να αναφερθούμε σε κάτι πιο πρακτικό, εντυπωσιακό και… Γιαπωνέζικο! Η Ιαπωνία είναι μία χώρα στην οποία το ποδήλατο χαίρει άκρας εκτίμησης και αποδοχής. Έτσι, οι ποδηλάτες έχουν διάφορες διευκολύνσεις και υπηρεσίες προσφερόμενες από τον Δήμο. Μία από αυτές τις υπηρεσίες είναι και το parking ποδηλάτων.
Όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί, στο Τόκιο έχουν κατασκευάσει μερικά υπόγεια πάρκινγκ ποδηλάτων. Ο ποδηλάτης αφήνει το όχημά του στο μηχάνημα, το οποίο στην συνέχεια αναλαμβάνει να το αποθηκεύσει κάπου. Ο ποδηλάτης παίρνει ένα χαρτάκι και γυρνάει με αυτό μερικές ώρες αργότερα. Τοποθετεί το χαρτάκι στο μηχάνημα, πληρώνει (όχι δεν είναι τζάμπα) και το μηχάνημα του επιστρέφει το ποδήλατο (κάτι σαν το πάρκινγκ της ΧΑΝΘ στην Θεσσαλονίκη δηλαδή)!
Τι λέτε; Δεν θα ήταν ωραίο να υπάρχουν τρία ή τέσσερα τέτοια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης;
17 Comments
vegasthedog
Προσωπικά πιστεύω πως όχι.
Το κόστος είναι υψηλό για την κατασκευή τέτοιου μηχανήματος. Και όταν λέω κόστος, εννοώ και το περιβαλλοντικό κόστος. Στην ουσία δε χρειάζεσαι τίποτε παραπάνω από μία θηλιά σε τοίχο ή σε πάσσαλο ή στο έδαφος και είσαι εντάξει.
Τα γνωστά και πρακτικά πάρκιν της Ολλανδίας: http://www.flickr.com/photos/slice/102625215/
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Μ
καλέσθητα και φθηνα στάντ ειναι λύση.
επισκευθήτε το site http://www.display.gr
asynadak
Γενικά συμφωνώ μαζί σου… Ωστόσο το Ιαπωνικό σύστημα το θεωρώ πιο ασφαλές. Στην Ελλάδα είναι μόδα η κλοπή ποδηλάτων, οπότε προσωπικά θα φοβόμουν να αφήσω το ποδήλατό μου σε ένα parking σαν αυτό της Ολλανδίας, εκτός και αν είχε φύλαξη.
themis
Αυτό πως σας φαλινεται?
Απλό, λειτουργικό και παράλληλα όμορφο:
http://www.kapagroup.eu/product.php?id_product=292
asynadak
535,50 ευρώ για αυτό το πράγμα δεν είναι τραγικά πολλά; Αν έκανε 10-15 ευρώ θα έπαιρνα ένα για να το βάλω έξω από το σπίτι μου!
themis
Ίσως. Είναι όμως για στάθμευση έως 6 ποδηλάτων και είναι από INOX (έχει και πιο φτηνά από γαλβανισμένη σωλήνα). Από το να αγοράζουν τα λαμόγια του δήμου ένα πανάσχημο π.χ. κάδο 2.000 ευρώ και να τρώνε τα μισά προτιμώ κάτι που θα βοηθήσει τους ποδηλάτες και παράλληλα θα είναι όμορφο!
vegasthedog
Ξέρω βιοτεχνίες που κάνουν ολόκληρα ανοξείδωτα μηχανήματα για τράτες με τα ίδια λεφτά!
themis
“ολόκληρα ανοξείδωτα μηχανήματα”
είσαι σαφέστατος!!!
vegasthedog
Εντάξει συγνώμη, δε θα ξανασυμβεί.
Κομμάτια για αντλιτικά μηχανήματα, καρούλια για τα δίχτυα, διαλογείς ψαριών. Ελπίζω να σε κάλυψα τώρα τουλάχιστον.
themis
απόλυτα 🙂
Βασίλης
και εμένα μου φαίνεται ακριβό χωρίς λόγο αυτό το ανοξείδωτο σύστημα. Ενδεχομένως να υπάρχουν φθηνότερες και ομορφότερες λύσεις.
themis
Ενδεχομένως…Αν βρεις κάποια άλλη πιο οικονομική αλλά εξίσου όμορφη λύση να την αναφέρεις… όχι σαν το Ιαπωνικό σύστημα όμως 🙂
Βασίλης
οκ, το ιαπωνικό σύστημα είναι υπερβολή. Σε καμία περίπτωση δεν το επικροτώ. Το ολλανδικό που είδα παραπάνω μου άρεσε περισσότερο…
themis
διάφορα stand ποδηλάτων:
http://www.flickr.com/search/?q=%22bicycle+rack%22&s=int&page=2
http://www.flickr.com/search/?s=int&w=all&q=spiral+bike+racks&m=text
vegasthedog
Γεια και πάλι.
Το ζήτημα είναι όχι να βρεις άλλα παρόμοια, αλλά να θέσεις τις προδιαγραφές. Τότε θα οδηγηθείς στη λύση.
Τι θέλεις από ένα stand στην ουσία; Θέλεις να δένεις το ποδήλατο εύκολα και γρήγορα. Να χωράει όσο περισσότερα γίνεται. Να είναι ασφαλές. Να είναι οικονομικό, δηλαδή να έχει το δυνατόν λιγότερο σίδερο. Να μπορεί να περάσει σκούπα να καθαρίσει ανάμεσα από τα σίδερα. Γενικά να είναι εργονομικό. Και να μπορεί να αντικατασταθεί κομμάτι κομμάτι σε περίπτωση καταστροφής. Μπορεί να ξεχνάω κάτι, αλλά μπορείτε να το συμπληρώσετε.
Δείτε και αυτά της Ζυρίχης. Κάθετοι πάσσαλοι ανά 3-4 μέτρα, με οριζόντια δοκό και βιδωμένα άγκιστρα για να στηρίζεις το ποδήλατο. Λιτή κατασκευή που πληροί τις παραπάνω προδιαγραφές. Το δέσιμο του ποδηλάτου το κάνεις με ένα συρματόσχοινο που κρέμεται από την οριζόντια δοκό και αντιστοιχεί σε μία θέση ποδηλάτου. Πάμφηνο; Ναι. Λιτό; Ναι. Όμορφο; Όχι τόσο, αλλά το θέμα δεν είναι να είναι άδειο και να το βλέπεις, αλλά να γεμίσει ποδήλατα και να μη φαίνεται 🙂
http://www.flickr.com/photos/11683866@N06/2835244757/in/set-72157607190615542/
http://www.flickr.com/photos/cat_tac/3522207062/
asynadak
Εμένα αυτό της Ζυρίχης μου αρέσει. Μπορεί να μην είναι και τόσο όμορφο, αλλά όπως λέει και ο vegasthedog, πληροί όλες τις άλλες προδιαγραφές.
themis
Σωστά όλα αυτά που αναφέρει ο φίλος “vegasthedog” σχετικά με τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα σταντ ποδηλάτου, αλλά έχω μία ένσταση ως προς την τιμή. Το “πάμφθηνο” από που προκύπτει? Δεν νομίζω να γνωρίζει κανείς πόσο κόστισε στο δήμο της Ζυρίχης. Αυτά είναι προϊόντα τα οποία απευθύνονται κυρίως σε δήμους οι οποίοι αγοράζουν προϊόν και όχι σίδερο με το κιλό. Μην τα μπερδεύετε. Πράγματι μία σπείρα σταντ φαίνεται ένα κομμάτι σωλήνα αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Για να γίνει εμπορικό προϊόν (όσο απλό και να φαίνεται) απαιτείται μελέτη και σχεδιασμός ώστε να παράγεται σε μαζική κλίμακα. Τέλος μην ξεχνάμε και την αισθητική μίας πόλης. Αν περιμέναμε από τα συνεργία του δήμου να φτιάξουν ένα σταντ ποδηλάτων να είστε σίγουροι ότι το αποτέλεσμα θα ήταν απογοητευτικό.
Απλά μία παρατήρηση έκανα γιατί η φράση: “Να είναι οικονομικό, δηλαδή να έχει το δυνατόν λιγότερο σίδερο” στην αγορά δεν ισχύει, όταν απευθυνόμαστε στον τελικό πελάτη. Κάτι τέτοιο έχει νόημα μόνο στον πρωτογενή τομέα όταν μία βιομηχανία (πχ alumil) αγοράζει το αλουμίνιο με το κιλό. Ο τελικός πελάτης όμως αγοράζει τιμή μονάδος προϊόντος (παράθυρο, πόρτα) και όχι αλουμίνιο με το κιλό (αν κάνεις την σύγκριση υπάρχει τεράστια διαφορά τιμών). Εξάλλου αυτό αποδεικνύεται επίσης από κάτι εξωφρενικές τιμές επώνυμων σχεδιαστών που απλά βάζουν μία υπογραφή και το προϊόν τους κοστίζει μία περιουσία. Δεν είναι πάντα θέμα ποσότητας…
ΟΚ μπορεί να μην είναι 100% υποκειμενικός για την σπείρα INOX (γιατί την θεωρώ πολύ όμορφη 🙂 αλλά σας πληροφορώ, επειδή το έχω ψάξει, ότι αποτελεί το πιο μελετημένο προϊόν για στάθμευση ποδηλάτων αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό και κυρίως στον Καναδά όπου χρησιμοποιείται πάρα πολύ (εξαιρείται η Ιαπωνία φυσικά).
thnx