Η FOTA (η ένωση των ομάδων της Formula 1) δεν είμαι απλός παρατηρητής στις αλλαγές που συμβαίνουν στην Formula 1, αλλά ανέλαβε ενεργό δράση και κατέβασε διάφορες προτάσεις προς συζήτηση με την FIA όσο αφορά τον τεχνικό, τον εμπορικό και τον αγωνιστικό τομέα της Formula 1.
Οι προτάσεις της FOTA είναι χωρισμένες σε αυτές που μπορούν να εφαρμοστούν από φέτος (2009) και σε αυτές που προτείνονται για το επόμενο παγκόσμιο πρωτάθλημα (2010). Στόχος των προτάσεων αυτών είναι να δημιουργηθεί ένα πρωτάθλημα πιο ανταγωνιστικό και λιγότερο ακριβό το οποίο θα στηρίζεται στις μηχανικές καινοτομίες και στις οδηγικές ικανότητες και όχι στα χρήματα.
Οι ιδέες της FOTA έχουν ως εξής:
- Τεχνικές προτάσεις
- 2009:
- Πάνω από 100% αύξηση στην διάρκεια ζωής κάθε κινητήρα (οκτώ κινητήρες ανά οδηγό ανά σεζόν)
- Περικοπές στην χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας
- Κινητήρας διαθέσιμος στα 8 εκ. ευρώ ανά ομάδα ανά σεζόν
- 2010:
- Κινητήρας διαθέσιμος στα 5 εκ. ευρώ ανά ομάδα ανά σεζόν
- Κιβώτιο ταχυτήτων διαθέσιμο στο 1,5 εκ. ευρώ ανά ομάδα ανά σεζόν
- Τυποποιημένο KERS (ανάθεση σε τρίτο προμηθευτή), με τιμή 1-2 εκ. ευρώ ανά ομάδα ανά σεζόν
- Περαιτέρω μείωση κατά 50% στα έξοδα για αεροδυναμική εξέλιξη
- Συγκεκριμένος αριθμός αναβαθμίσεων για το σασί, το αμάξωμα και την αεροδυναμική εξέλιξη κατά τη διάρκεια της σεζόν
- Απαγόρευση μεγάλου εύρους εξωτικών, μεταλλικών και συνθετικών υλικών
- Τυποποιημένα συστήματα τηλεμετρίας και ενδοεπικοινωνίας
- 2009:
- Αγωνιστικές προτάσεις
- 2009:
- Περικοπή δοκιμών κατά 50%
- Νέο σύστημα βαθμολόγησης στους αγώνες (12-9-7-5-4-3-2-1), ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά βαθμών ως επιβράβευση για τους νικητές στα GP
- Δημοσιοποίηση των αρχικών φορτίων καυσίμου πριν από κάθε κούρσα και των τύπων ελαστικών και των δεδομένων ανεφοδιασμού κατά τη διάρκειά της
- 2010:
- Δέσμευση για πρόταση νέου τρόπου διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών
- Δραστικές νέες ευκαιρίες για συγκομιδή βαθμών (για παράδειγμα, να δίνεται ένας βαθμός στο πρωτάθλημα κατασκευαστών για το ταχύτερο pit-stop)
- Περαιτέρω περικοπές στις δοκιμές (τέσσερα τετραήμερα τεστ προετοιμασίας με ένα μονοθέσιο, συν ένα shakedown ενός μονοθεσίου πριν την έναρξη της σεζόν)
- Μείωση της διάρκειας των GP (250 χλμ ή μία ώρα και 40 λεπτό το μέγιστο), με την εκκρεμότητα της έγκρισης από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων
- 2009:
- Εμπορικές προτάσεις
- 2009:
- Πιο ευρεία παροχή δεδομένων στα media
- Η εξερεύνηση τρόπων με τους οποίους η παρουσίαση της δράσης στην F1 μπορεί να γίνει πιο επεξηγηματική και δυναμική, όπως συμβαίνει σε άλλα σπορ σαν τον τένις και το κρίκετ, ώστε να βελτιωθεί δραματικά η προσέγγιση με το κοινό
- Διορισμένος υψηλόβαθμος εκπρόσωπος ομάδας, διαθέσιμος για την τηλεόραση κατά τη διάρκεια των GP
- Δέσμευση για αναβάθμιση της καταναλωτικής εμπειρίας μέσω των websites των ομάδων και της FOTA
- Υποχρέωση κάθε οδηγού να υπογράφει αυτόγραφα σε καθορισμένα sessions στα αγωνιστικά διήμερα
- 2010:
- Δέσμευση για αναβάθμιση της καταναλωτικής εμπειρίας μέσω της τηλεοπτικής κάλυψης
- 2009:
6 Comments
Maxplace
Καλές οι προτάσεις ειδικά για τους περιορισμούς στην αεροδυναμική και στις αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση είναι η πρόταση να παίρνουν και ένα βαθμό από τα pits!! Στο τέλος μην το κάνουν 1 βαθμό σε όποια ομάδα έκανε το ποιο γρήγορο πιτ στοπ, 2 βαθμούς σε όποια έκανε το πιο αργό, 3 βαθμούς σε όποιας ομάδας το μονοθέσιο έφυγε με τη μάνικα ανεφοδιασμού, 4 βαθμούς στην ομάδα που πάτησε ο οδηγός της μηχανικό στα πιτ στοπ, 5 βαθμούς στον οδηγό που δεν είδε το κόκκινο στα πιτ στοπ και προσγειώθηκε στο μπροστινό σταματημένο (τα έχουμε δει όλα αυτά) 😛
Φιλικά
Max
asynadak
ΧΕΧΕ!!! Εντάξει, δεν νομίζουν να το παρακάνουν τόσο 🙂
Ο ένας βαθμός με προβλημάτισε και εμένα, αλλά έχει ενδιαφέρον να πριμοδοτούνται οι μηχανικοί που κάνουν καλύτερα και γρηγορότερα την δουλειά τους! Έτσι κι αλλιώς, εφόσον μετράει μόνο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, μπορεί να κάνει την βαθμολογία πιο αντιπροσωπευτική.
kimi
mono me tis emporikes protasis tou 2010 simfono…
Δημοσιοποίηση των αρχικών φορτίων καυσίμου πριν από κάθε κούρσα και των τύπων ελαστικών και των δεδομένων ανεφοδιασμού κατά τη διάρκειά της
kala auto ine entelos ilithio…
ante se ligo tha vgeni kathe omada k tha leei:
sto auriano agona tha kanoume
3 pit-s ston 17o, 45o k 69o giro
sto 1o pit tha valoume 15lit kausima den tha alaksoume lastixa k tha kanoume giro st 6.7s…k paei legontas….
gxxshumi
loool
pantos emena 8a m arese na iperxe o kanonas me ton 1 ponto sta pits i akomi k xexoristo prota8lima gia afta!
an gini kata tetio i paromio
Maxplace
χεχε πρωτάθλημα pit stop 🙂 Είναι καλή η πρόταση για τον έναν πόντο (για παραπάνω το θεωρώ υπερβολή) πάντως. Για τη δημοσιοποίηση του φορτίου και τη στρατηγική στα ελαστικά και εμένα μου ακούγεται τραβηγμένο! Και να σκεφτεί κάποιος πως η πρόταση δεν έγινε από τη FIA αλλά από….τις ίδιες τις ομάδες! Μην αρχίσουν στο τέλος να ανακοινώνουν τον νικητή του αγώνα πριν το ξεκίνημά του 😛
Φιλικά
Max
asynadak
Και εγώ δεν συμφωνώ με την ανακοίνωση του φορτίου καυσίμου. Εκεί κρύβεται όλη η στρατηγική, αν το ξέρουμε από την αρχή τότε χάνει μπόλικο από το ενδιαφέρον του ο αγώνας.