Ένας από τους όρους της συμφωνίας μεταξύ FIA και FOTA για να αποφευχθεί η διάσπαση της Formula 1 ήταν το 2010 να ισχύσουν ακριβώς οι ίδιοι κανόνες με το πρωτάθλημα του 2009. Ωστόσο, θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι το 2010 θα ισχύσουν οι αλλαγές σχετικά με τον ανεφοδιασμό των μονοθεσίων.
Ο ανεφοδιασμός των μονοθεσίων κατά την διάρκεια του Gran Prix επανήλθε το 1994 όταν η τότε FIA προσπαθούσε να βρει κάποιον τρόπο να κάνει το πρωτάθλημα πιο ενδιαφέρον καθώς αυτό που γινόταν σε κάθε Gran Prix ήταν τα μονοθέσια της Williams να χάνονται πολύ μπροστά και να εξαφανίζουν την αγωνία της νίκης. Από το 2010 είναι πολύ πιθανό να απαγορευθεί εκ νέου ο ανεφοδιασμός.
Πολλοί είναι αυτοί που τάσσονται κατά του μέτρου αυτού θεωρώντας πως δεν θα υπάρχουν πλέον παιχνίδια τακτικής. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν είναι σωστό. Οι οδηγοί πάλι θα πρέπει να μπουν στα pit για να αλλάξουν λάστιχα. Η τακτική πάλι θα παίζει μεγάλο ρόλο… πόσα pit stop θα κάνει ένα μονοθέσιο, ποια λάστιχα θα χρησιμοποιήσει και για πόσους γύρους! Επίσης, θα ξαναδούμε τα pit stop – αστραπή (γύρο στο 1,5 δευτερόλεπτο)!
Οι κανονισμοί της νέα χρονιάς δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί, ωστόσο οι ομάδες έχουν αρχίσει να σχεδιάζουν τα μονοθέσιά τους με βάση την απαγόρευση του ανεφοδιασμού η οποία απαιτεί ένα τεράστιο ντεπόζιτο βενζίνης. Αυτή τη στιγμή τα μονοθέσια ζυγίζουν από 610 ως 680 κιλά ανάλογα με τα καύσιμα που κουβαλάνε. Η διαφορά αυτή στο βάρος θα είναι αρκετά μεγαλύτερη με την απαγόρευση του ανεφοδιασμού, συνεπώς οι τεχνικοί θα πρέπει να βρούνε έναν τρόπο να λειτουργεί το μονοθέσιό τους εξίσου καλά σε κάθε σημείο του αγώνα ανεξάρτητα από το βάρος των καυσίμων. Είναι πολύ πιθανό να δούμε δύο εντελώς διαφορετικά μονοθέσια στην αρχή και στο τέλος του κάθε Gran Prix εξαιτίας αυτής της διαφοράς στο βάρος.
Τέλος, οι οδηγοί θα είναι αναγκασμένοι να περάσουν τα προπορευόμενα μονοθέσια μέσα στην πίστα και όχι μέσα από τα pits, ενώ ευχάριστο είναι το γεγονός ότι θα εκλείψουν τα φαινόμενα όπου κάποιος οδηγός χάνει χρόνο ή και θέσεις εξαιτίας προβλημάτων στα pit (κόλλησε η αντλία, πήρε μαζί του την αντλία, δεν δουλεύει η αντλία, κλπ).
Ποια είναι η δικιά σας άποψη σχετικά με την απαγόρευση ανεφοδιασμού που ενδεχομένως να ισχύσει στο νέο πρωτάθλημα;
[via]
2 Comments
sid_iron
Έχω αρχίσει και την βαριέμαι την όλη κατάσταση..:(
kimi
ime sigouros oti i ferarri psifise auto ton kanona…}.
sovara tora exoun vakthi na katastrepsoune to athlima?? nai ok tha ine pio grigora t pits alla me tosa kausima den tha pernoun mpros ta monothesia.