Για όσους δεν γνωρίζουν, η Airbnb είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία καταλυμάτων για ενοικίαση (από ολόκληρο νησί, κάστρο, διαμέρισμα μέχρι και κοινόχρηστο δωμάτιο) από μερικές μέρες έως και μήνες. Οι τιμές συνήθως είναι πιο οικονομικές σε σχέσει με αυτές του ξενοδοχείου και το κέρδος της εταιρείας προκύπτει από τις προμήθειες για κάθε κράτηση από την ιστοσελίδα της. Η ιστοσελίδα ιδρύθηκε το 2008 και από τότε η πορεία της είναι ανοδική αφού μέχρι σήμερα έχει πάνω από 640.000 καταχωρήσεις σε 150 πόλεις. Γενικά, το επίπεδο των παροχών είναι καλό (διαβάζοντας πολλά από τα σχόλια) αλλά φυσικά δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που χαρακτηρίζονται περίεργες. Βρήκαμε 6 τέτοιες περιπτώσεις που είτε οι ιδιοκτήτες, είτε οι φιλοξενούμενοι αντιμετώπισαν τέτοιες καταστάσεις.
1. Στο δωμάτιο του νεκρού γιου…
Την ιστορία αυτή την έγραψε ένας άντρας που ονομαζόταν Dee και για επαγγελματικούς λόγους έπρεπε να πάει στη Νορβηγία. Μέσω της Airbnb, έκλεισε ένα δωμάτιο σε μια ήσυχη περιοχή κοντά στα φιόρδ και σε ένα σπίτι που έμενε ένα ζευγάρι με τον γιό τους. Καθώς πήγαινε στο σπίτι, διαπίστωσε πως ήταν πιο απομονωμένο από ότι νόμιζε αφού η πλησιέστερη πόλη ήταν περίπου μιάμιση ώρα μακριά (με το αυτοκίνητο) ενώ ο πλησιέστερος γείτονας 20 λεπτά (με τα πόδια). Ο Dee είπε πως η γυναίκα ήταν πολύ αφηρημένη ενώ ο άντρας δεν μιλούσε σχεδόν καθόλου και έμοιαζε σαν να τον βασανίζει κάτι. Ο γιος τους, έπαιζε παιχνίδια στον υπολογιστή του και ούτε καν χαιρέτησε.
Ο Dee παρατήρησε πως υπήρχαν σε όλο το σπίτι αρκετές φωτογραφίες δύο έφηβων αγοριών και έτσι ρώτησε τη γυναίκα αν είχαν περισσότερα παιδιά. Μετά από μερικά ποτά, η γυναίκα αποκάλυψε ότι ο πρωτότοκος γιος τους (στου οποίου το δωμάτιο έμενε ο Dee ), είχε πνιγεί πριν από μερικά χρόνια στο κοντινό φιόρδ και ότι δεν έχουν αλλάξει τίποτα από το δωμάτιο του παιδιού τους. Η γυναίκα συνέχισε λέγοντας πως θα ήταν πολύ καλό που ο φιλοξενούμενος τους θα κοιμόταν στα σεντόνια που κοιμόταν ο γιος τους. Ο Dee από ότι είπε, δεν μπόρεσε να κοιμηθεί εκείνο το βράδυ ενώ το επόμενο πρωί άφησε μερικές ώρες νωρίτερα το δωμάτιο από ότι υπολόγιζε.
2. Κατά λάθος κάηκε το διαμέρισμα
Αυτή η ιστορία δεν προέρχεται από έναν οικοδεσπότη, αλλά από έναν πρώην εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών της Airbnb. Όπως λέει, γύρω στις 4 το πρωί πήρε μια κλήση από έναν φιλοξενούμενο που τον ενημέρωσε πως ο χώρος που νοίκιαζε καιγόταν. Είπε πως έγινε κατά λάθος, ότι δεν θυμόταν πως ακριβώς έγινε και θα έπρεπε να ενημερωθεί ιδιοκτήτης όσο η φωτιά δεν ήταν πολύ μεγάλη ώστε να μπορέσει να τη σβήσει. Είπε επίσης πως δεν είχε βρεθεί ποτέ στο παρελθόν σε μια τέτοια κατάσταση και έτσι δεν ήξερε τι ακριβώς θα έπρεπε να κάνει αφού βρισκόταν για διακοπές σε μια ξένη χώρα και δεν ήξερε τους νόμους. Είπε μάλιστα πως δεν θα μπορούσε να μείνει περισσότερο για να δει τι θα γίνει με το σπίτι αλλά ήταν ευχαριστημένος από τη φιλοξενία. Την πυροσβεστική την κάλεσαν οι γείτονες όταν είδαν τη φωτιά αλλά το σπίτι είχε καταστραφεί. Την υπόθεση την ερευνούν οι αρχές.
3. Ο οικοδεσπότης με τις Polaroid
Κάποιοι οικοδεσπότες είναι πιο φιλικοί από κάποιους άλλους. Δύο φίλες που επισκέφτηκαν την Οσάκα της Ιαπωνίας ένιωσαν περίεργα με τον οικοδεσπότη τους που αν και φιλικός, είχε ένα περίεργο αίτημα. Ζητούσε από τα άτομα που φιλοξενούσε, πριν μπουν στο σπίτι να βγαίνουν μαζί 6 φωτογραφίες στον κήπο του σπιτιού. Ζητούσε στις περισσότερες να κάνουν το σήμα της νίκης. Βέβαια, έπρεπε να βγάζουν τις φωτογραφίες όχι από κάποιο κινητό αλλά με φωτογραφική polaroid. Στη συνέχεια, έβαζε τις 4 φωτογραφίες σε ένα αρχείο που είχε με όλους όσους φιλοξένησε και τις άλλες 2 τις κολλούσε σε έναν τοίχο από το δωμάτιο του. Οι δύο φίλες όπως είπαν, αν και το βρήκαν περίεργο, συμφώνησαν να βγουν φωτογραφίες. Έπειτα τους έδωσε ένα τουριστικό οδηγό με τα αξιοθέατα της περιοχής αλλά και ότι θα μπορούσαν να χρειαστούν. Όταν κατάλαβε πως τους έδωσε λάθος πρόγραμμα με τις ώρες την τρένων για να πάνε στο αεροδρόμιο, έκανε αρκετά χιλιόμετρα προς το αεροδρόμιο ώστε να μην χάσουν οι κοπέλες τη πτήση τους.
4. Ο… φίλος που μόλις χώρισε…
Ο Sam και η Jesy περνούσαν υπέροχα στο σπίτι του Antonio στην Ιταλία. Όπως είπαν, ήταν ένας πολύ καλός οικοδεσπότης και διακριτικός. Αυτό, μέχρι να γυρίσει από τις διακοπές του ο συγκάτοικος και φίλος του Antonio, ο Enzo. Είχε πρόσφατα χωρίσει μετά από μια μακροχρόνια σχέση και η διάθεση του ήταν πού άσχημη. Έκλαιγε συνέχεια και δεν ήθελε να ακούει ούτε γέλια. Γκρίνιαζε με το παραμικρό ενώ ήθελε συνέχεια να μιλάει για την πρώην του και να ζητάει συμβουλές.
Την ημέρα που θα έφευγε το ζευγάρι,ο Enzo προσφέρθηκε να τους πάει στο αεροδρόμιο. Στο δρόμο έβαλε τραγούδια που μιλούσαν για αγάπη ενώ το ζευγάρι τον έβλεπε να κλαίει και να σκουπίζει συνέχεια τα μάτια του. Το ζευγάρι είπε πως ήταν κουραστικό να τον παρηγορούν όλη την ώρα και να έχουν και τον νου τους στο δρόμο.
5. Φωτιζόμενο κρεβάτι
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, πρόκειται για το κρεβάτι που οι ιδιοκτήτες του σπιτιού περιμένουν οι φιλοξενούμενοι τους να βολευτούν σε αυτό. Είτε χρησιμοποιηθεί για μαύρισμα ή το χρησιμοποιήσετε ως “φωτάκι νυκτός”, το σίγουρο είναι πως δεν θα σας αφήσει να κοιμηθείτε το βράδυ. Σε αυτό το μικρό δωμάτιο θα έμενε η Emily από τη Σουηδία όταν ταξίδεψε ως φοιτήτρια στο Παρίσι και διάλεξε την Airbnb για να εξοικονομήσει κάποια χρήματα. Αν και δεν φαίνεται και πολύ βολικό, σίγουρα ο ιδιοκτήτης ήταν δημιουργικός!
6. Επιθετικοί ιδιοκτήτες
Αυτή ήταν η χειρότερη εμπειρία Airbnb της ζωής μου. Σχεδόν μας έχουν επιτεθεί η οικογένεια και οι φίλοι του ιδιοκτήτη κατά την αποχώρηση τους από το σπίτι” είπε το ζευγάρι και συνεχίζουν με την ιστορία τους. Κλείσαμε δυο νύχτες σε μια όμορφη βίλα στο Μπαλί. Πληρώσαμε πολλά και έτσι περιμέναμε ένα όμορφο μέρος σύμφωνα και με τις φωτογραφίες. Όταν φτάσαμε, το μέρος δεν έμοιαζε σε τίποτα με αυτό που κλείσαμε αλλά είχε όμορφη θέα στη θάλασσα και δεν παραπονεθήκαμε. Κλείσαμε αυτό το μέρος ειδικά επειδή είχε wifi αλλά όταν ζητήσαμε τον κωδικό μέσω της εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων Airbnb, ο ιδιοκτήτης έγινε έξαλλος και μας έβριζε. Αποκαλούσε συνεχώς τη φίλη μου (που είναι γιατρός) “γλυκιά” και “αγάπη” ενώ της έλεγε πόσο πολύ χαζή ήταν για να ζητάει WiFi. Αποφασίσαμε να διακόψουμε τη συνομιλία με τον οικοδεσπότη και της ζητήσαμε να μην μας μιλάει έτσι. Η πόρτα του δωματίου μας δεν κλείδωνε και ο οικοδεσπότης περνούσε από το δωμάτιό μας χωρίς την άδειά μας και βρίζοντας. Έτσι αποφασίσαμε να φύγουμε για την ασφάλειά μας. Ενώ αργότερα αποδείχθηκε μια καλή απόφαση. Καθώς περπατούσαμε στο δρόμο για να φύγουμε, μια ομάδα ντόπιων μας πλησίαζε ζητώντας να μείνουμε στο σπίτι ενώ ο ιδιοκτήτης μιλούσε στο τηλέφωνο και μας κοιτούσε αγριεμένος. Η ομάδα μπλόκαρε τον δρόμο μας λέγοντας μας συνέχεια πως έπρεπε να μείνουμε. Κατορθώσαμε να ξεφύγουμε όμως η ομάδα μας ακολούθησε στον κεντρικό δρόμο, όπου συνέχισαν να μας κάνουν ερωτήσεις αλλά και να μαζεύονται όλο και πιο πολλοί. Εκείνη τη στιγμή περνούσε ένα ταξί οπότε το σταματήσαμε και μπήκαμε μέσα γιατί όσο περνούσε η ώρα η ομάδα αυτή γινόταν όλο και πιο απότομη. Είπαμε στον οδηγό να μας πάει σε ένα καλό ξενοδοχείο μέχρι να φύγουμε για το σπίτι. Μιλήσαμε με την εξυπηρέτηση των πελατών της Airbnb και δείξαμε την αλληλογραφία. Συμφώνησαν πως η συμπεριφορά του ιδιοκτήτη ήταν κακή και παραπλανητική ενώ συμφώνησαν να μας επιστρέψουν μερικά από τα χρήματα που πληρώσαμε για τη διαμονή.
Αυτά είναι μερικά από τα περίεργα σχόλια που βρήκα σχετικά με τη φιλοξενία από τη πλατφόρμα της airbnb. Βέβαια, περισσότερα είναι τα σχόλια που μιλάνε για μια σχετικά καλή ή ευχάριστη “συγκατοίκηση” μεταξύ ιδιοκτητών και φιλοξενούμενων. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να προσέχουμε αν και πιο πολύ είναι θέμα τύχης σχετικά με το ποιος θα σε φιλοξενήσει ή το που θα πας να μείνεις. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι αγγελίες είναι παραπλανητικές ή αν κάποιος πέσει θύμα απάτης η κλοπής. Σε κάθε περίπτωση, καλό θα ήταν να έχουμε το τηλέφωνο της εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας αλλά και εκτυπωμένη την αλληλογραφία σχετικά με τη κράτηση.
Πηγές άρθρου:
- airbnbhell.com
- thetravel.com
- shutterstock.com
- airbnbhell.com
- thrillist.com