Διοικητικό δικονομικό δίκαιο είναι το σύνολο κανόνων δικαίου που ρυθμίζουν τις διοικητικές διαφορές που αφορούν την αφισβητήση για διατάραξη έννομη σχέσης εκ μέρους της διοίκησης. Οι διοικητικές διάφορες ουσίας ρυθμίζονται στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια και όπως προβλέπει ο νόμος αφορούν συμβάσεις, υλικές ενέργειες, ατομικές πράξεις ενώ μπορούν να τροποποιηθούν και να ακυρωθούν Ένδικα βοηθήματα των διαφόρων ουσίας είναι η προσφυγή, η αγωγή και η ανακοπή ερημοδικίας. Η ακυρωτικές διάφορες ρυθμίζονται στο ΣτΕ και αφορούν κανονιστικές πράξεις και εκτελεστές ενώ το ένδικο βοήθημα που ασκείται είναι η αίτηση ακύρωσης. Υπάρχουν βέβαια και κάποιες πράξεις, πολεοδομικές, εκπαιδευτικές υπαλληλικές που ρυθμίζονται με τις
ακυρώσεις στο διοικητικό εφετείο όπως προβλέπεται νομοθετικά.
Αξιοσημείωτο είναι είναι το γεγονός πως παράλληλα με την αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ που αποτελεί την οριστική δικαστική προστασία μπορεί να ασκηθεί η αναστολή εκτελέσεως και η προσωρινή διαταγή, ως προσωρινή δικαστική προστασία . Η αναστολή εκτέλεσης ενώπιον του ΣτΕ αφορά το γεγονός πως αν υποβληθεί αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ΣτΕ ο αρμόδιος υπουργός μετά από αίτηση εκείνου που άσκησε αίτηση ακυρώσεως μπορεί να διατάξει την αναστολή εκτέλεσης της προσβαλλόμενης πράξης.(αρθρο52π.δ18/1989). Οι λόγοι αναστολής είναι η ανεπανόρθωτη βλάβη του αιτούντος και προδήλως το βάσιμο της αιτήσεως ακυρώσεως.(52παρ6 18/1989). Αν η αίτηση ακυρώσεως είναι αβάσιμη δεν δύναται η αναστολή εκτελέσεως. Επιπροσθέτως, η προσωρινή διαταγή ισχύει μέχρι την έκδοση της επιτροπής, μπορεί να ανακληθεί, ακόμη και αυτεπαγγέλτως από τον πρόεδρο ή την επιτροπή. Η προσωρινή διαταγή κοινοποιείται στον αιτούντα που μπορεί να διατυπώσει τις απόψεις του μέσα σε δύο εργάσιμες ημέρες .(55παρ5π.δ18/1989).
Εν κατακλείδι, στην ακυρωτική δίκη προβλέπεται και πρόσθετη παρέμβαση αρκεί να συντρέχει έννομο συμφέρον τρίτου, να υπάρχει εκκρεμοδικία ενώ η παρέμβαση αποτελεί την άμεση επέμβαση ενός τρίτου προσώπου στη δίκη και αυτό έχει έννομες συνέπειες.