Είμαστε πια στην καρδιά του καλοκαιριού, και η πιο συνηθισμένη, και αγαπημένη, κινηματογραφική εικόνα είναι πια οι θερινοί κινηματογράφοι. Θα αναλύσουμε τρεις πρόσφατες κυκλοφορίες που έπαιξαν ή παίζουν ακόμα στις αίθουσες, διαφορετικές στο ύφος, την προέλευση και τη θεματολογία, όλες όμως έχουν κερδίσει την προσοχή του κοινού.
Top Gun: Maverick του Joseph Kosinski
Περιπέτεια δράσης, 120΄
Πρωταγωνιστούν: Tom Cruise, Jennifer Connelly, Miles Teller, Jon Hamm
Τρεις δεκαετίες και πλέον μετά τη θητεία του στο Top Gun, ο θρυλικός πιλότος “Maverick” επιστρέφει εκτάκτως για να συμμετάσχει σε μια ομάδα παλιών γνώριμων και νέου αίματος, με στόχο την εξουδετέρωση μιας παράνομης βάσης εξόρυξης ουρανίου
Πόσα χρόνια παίρνει, συνήθως, μέχρι μια επιτυχημένη ταινία να αποκτήσει σίκουελ; Ένα; Δύο; Πέντε; Σίγουρα όχι.. τριάντα έξι, όπως έγινε με το θρυλικό Top Gun, την ταινία που ανέδειξε σε σύμβολο τον “Μάβερικ” Τομ Κρουζ και αποτελεί συνώνυμο της κινηματογραφικής κουλτούρας της δεκαετίας του 1980. Σε μια τελείως άλλη εποχή, ο Κρουζ έρχεται… σχεδόν ίδιος, χωρίς σύγχρονα εφέ, με αυθεντικό στιλ 80s, αλλάζοντας μόνο τα στοιχεία της πρώτης ταινίας εκείνα που φαντάζουν παράταιρα ή και εντελώς μη αποδεκτά στο σήμερα. Νοσταλγία, δράση, επιστροφή στο… παρόν και ο αειθαλής Τομ Κρουζ στο επίκεντρο. Το σίκουελ δε φτάνει το original, δυστυχώς ή ευτυχώς δεν είμαστε στα ανέμελα 80s να χαιρόμαστε με τον macho πιλότο που ρίχνει εχθρικά αεροπλάνα και… αιθέριες υπάρξεις, ωστόσο η προσπάθεια είναι καλή, ένα δάκρυ κυλάει βλέποντας το όλο κόνσεπτ ξανά, κι αυτό μετράει.
Tick… Tick… Boom! του Lin-Manuel Miranda
Μιούζικαλ/δράμα, 121’
Πρωταγωνιστούν: Andrew Garfield, Alexandra Shipp, Vanessa Hudgens, Robin de Jesus
Λίγες μέρες πριν από τα 30ά του γενέθλια, ο συνθέτης Τζόναθαν Λάρσον επεξεργάζεται τις προοπτικές της επαγγελματικής και προσωπικής του ζωής, καθώς προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει το δρόμο του και να κυνηγήσει τα όνειρά του
O Lin-Manuel Miranda είναι περισσότερο γνωστός στη θεατρική σκηνή του Broadway, με τα φαντασμαγορικά, σύγχρονα μιούζικαλ που ανεβάζει εκεί (με πιο γνωστό το Χάμιλτον) να αποθεώνονται από κοινό και κριτικούς. Τι πιο λογικό, λοιπόν, από το να ξεκινήσει την καριέρα του στη μεγάλη οθόνη με ένα έργο με πολλή μουσική, ένα έργο που αφορά έναν γνωστό στις ΗΠΑ συνθέτη που πέθανε πολύ νέος, τον Τζόναθαν Λάρσον. Η ταινία ασχολείται με τα πρώτα βήματα του δημιουργού, όταν δούλευε σαν σερβιτόρος και η επιτυχία έμοιαζε άπιαστο όνειρο, όταν σκέφτηκε να τα παρατήσει και ρίσκαρε τα πάντα για μία ευκαιρία. Καλογυρισμένο, με όμορφη ισορροπία ανάμεσα σε μουσική, κωμωδία και δράμα, με έναν εξαιρετικό Γκάρφιλντ να κλέβει στην παράσταση, η πρώτη κινηματογραφική απόπειρα του Μιράντα δε φτάνει στα επίπεδα των μεγάλων θεατρικών επιτυχιών του, αλλά αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη αρχή.
Παρίσι, 13ο Διαμέρισμα του Jacques Audiard
Κοινωνικό δράμα, 104΄
Πρωταγωνιστούν: Lucie Zhang, Makita Samba, Noémie Merlant
Οι επαγγελματικές, προσωπικές και ερωτικές ζωές ενός ετερόκλητου γκρουπ νέων ανθρώπων, σε μια γειτονιά του Παρισιού, μπερδεύονται μεταξύ τους καθώς αυτοί ψάχνουν διεξόδους, όνειρα και ένα καλύτερο αύριο
Ολοκληρώνουμε με λίγο ευρωπαϊκό κινηματογράφο, και συγκεκριμένα με μια γαλλική κομεντί που ασχολείται ουσιαστικά με την καθημερινότητα των milennials στη σύγχρονη Ευρώπη. Ως γαλλική κομεντί που σέβεται τον εαυτό της, υπάρχει πολύ πάθος και ερωτικές σκηνές. Ταυτόχρονα, γλυκόπικρο χιούμορ, όμορφες εικόνες του Παρισιού, και στο επίκεντρο χαρακτήρες που ψάχνουν τον εαυτό τους και τη θέση τους στον κόσμο, τον επαγγελματικό και τον προσωπικό. Φαινόμενα της εποχής μας όπως οι εργασιακές συνθήκες, η παρενόχληση και τα dating apps διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο, η ταινία απευθύνεται ξεκάθαρα σε μια συγκεκριμένη γενιά, ωστόσο ακόμα κι αν δεν ανήκει κανείς εκεί θα αγαπήσει τη φωτογραφία της γαλλικής πρωτεύουσας και το νοσταλγικό ασπρόμαυρο που κάνει εύστοχη αντίθεση με τη σύγχρονη αμφιλεγόμενη πραγματικότητα.