Παρακολούθησα σήμερα (12/02/2007) το μεσημέρι ένα ρεπορτάζ στην TV100 σχετικό με κάποιες εφευρέσεις συστημάτων που έκαναν Έλληνες επιστήμονες σε συνεργασία με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και ήδη έχουν αρχίσει να εφαρμόζονται σε κάποια μοντέλα.
Δυστυχώς δεν παρακολούθησα όλο το ρεπορτάζ, γιατί το πέτυχα κατά λάθος ενώ ήδη είχε ξεκινήσει, συνεπώς μπορεί να έχω χάσει μερικές από τις εφευρέσεις που ειπώθηκαν.
Πιο συγκεκριμένα, οι πατέντες που αναφέρθηκα στο εν λόγω ρεπορτάζ είναι οι εξής:
- Στον κεντρικό καθρέπτη έχει προσαρμοστεί ένα σύστημα με 3 φωτάκια. Ένα πράσινο, ένα κίτρινο και ένα κόκκινο, καθώς και ένας αισθητήρας. Ο αισθητήρας διαβάζει την απόσταση που απέχει το προπορευόμενο όχημα και σε συνδυασμό με την τρέχουσα ταχύτητα του οχήματός μας υπολογίζει την απόσταση που θα πρέπει να κρατήσουμε από το μπροστά αυτοκίνητο. Στην συνέχεια, συγκρίνει την προτεινόμενη απόσταση με την πραγματική και ανάβει αναλόγως το πράσινο, το κίτρινο ή το κόκκινο φωτάκι. Στην περίπτωση όπου είμαστε πολύ κοντά στο μπροστινό όχημα, ώστε να ανάψει το κόκκινο φωτάκι, ταυτόχρονα δονείται και η ζώνη ώστε να ειδοποιείτε άμεσα ο οδηγός.
- Έχει εγκατασταθεί στο όχημα ένα σύστημα το οποίο χρησιμοποιεί τα ηχεία του αυτοκινήτου για να ειδοποιήσει τον οδηγό σε περίπτωση που παρεκκλίνει της πορείας του (π.χ. αλλαγή λορίδας, στροφή, κτλ) χωρίς να έχει ανάψει φλας. Ταυτόχρονα δονείται και η ζώνη του. Με αυτό το τρόπο, ο οδηγός ειδοποιείτε σε περίπτωση που άθελά του έχει ξεφύγει από την πορεία του.
- Ένα τελευταίο σύστημα, το οποίο θα μπει στην παραγωγή σε 3 με 5 χρόνια, χρησιμοποιεί αισθητήρες και κάμερες για να ελέγξει την κατάσταση του οδηγού. Πιο συγκεκριμένα, μετράει τον ρυθμό που ανοιγοκλείνουν τα μάτια του οδηγού και σε συνδυασμό με κάποιες άλλες πληροφορίες που συλλέγει καταλαβαίνει αν ο οδηγός είναι στα πρόθυρα ύπνου ή όχι. Μετά, σε περίπτωση που κρίνει ότι ο οδηγός νυστάζει έντονα, χρησιμοποιεί τα ηχεία του αυτοκινήτου, όπου μία γυναικεία ή μία ανδρική φωνή (ορίζεται από τον οδηγό) προτρέπει τον οδηγό να σταματήσει την οδήγηση, να ξεκουραστεί και να συνεχίσει μετά από μισή ή μία ώρα.
Πολλές από τις παραπάνω εφευρέσεις εφαρμόζονται ήδη σε κάποια μοντέλα ευρωπαϊκών εταιριών. Δυστυχώς, δεν πρόλαβα να παρακολουθήσω μέρος της εκπομπής, οπότε μπορεί να υπάρχουν περισσότερες εφαρμογές.
One Comment
Pingback: N e w s F i l t e r » Επιλογή ειδήσεων στην τηλεόραση