Πράγματι το πορνό έχει διαβρωτικό χαρακτήρα στο μυαλό του εφήβου και όχι με την ηθικιστική πλευρά αλλά με την έννοια της ψυχολογίας, καθώς τον επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό σε πάρα πολλά πράγματα. Πως φτάσαμε όμως ως εδώ; Όσο προχωρούν τα χρόνια αναπτύσσεται και η τεχνολογία, γεγονός που σημαίνει ευκολότερη πρόσβαση σε αγαθά τεχνολογίας μιας και οι τιμές λόγο ανταγωνισμού μειώνονται. Με αυτόν τον τρόπο όλο και περισσότεροι άνθρωποι συμπεριλαμβανομένων των εφήβων αποκτούν πρόσβαση σε αυτή. Εκτός από τις απεριόριστες δυνατότητες στην πληροφορία, οι νέοι και οι νέες έχουν απεριόριστη πρόσβαση και σε ότι υπάρχει στο διαδίκτυο και ένα από αυτά τα πράγματα είναι το πορνό. Το πορνό δεν είναι πρόσφατο, υπήρχε και από παλιά στις ζωές μας. Οι μεγαλύτεροι από εμένα θα θυμάστε τις βιντεοκασέτες και η γενιά μου είχε τα DVD. Όμως οι νεότερες γενιές, δεν χρειάζεται πλέον να πάνε στο βίντεοκλαμπ της γειτονιάς τους για να νοικιάσουν μια ταινία πορνογραφικού περιεχομένου, αλλά μπορούν ελεύθερα να την δουν στις ιστοσελίδες που υπάρχουν. Θα μου πείτε αυτό εξοικονομεί και χρόνο και μειώνει και το άγχος που θα αντιμετώπιζε ένας νέος/-α οι οποίοι θα θέλανε να νοικιάσουν μια ταινία πορνογραφικού περιεχομένου ειδικά όταν αυτοί βρίσκονταν κάτω από το όριο των 18 ετών. Το θέμα όμως εδώ δεν είναι ο χρόνος, ούτε το άγχος που θα αντιμετώπιζαν μπροστά στον υπάλληλο του καταστήματος ταινιών αλλά οι κίνδυνοι που ενέχουν οι ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου για το μυαλό των εφήβων.
Οι κίνδυνοι από την έκθεση στο πορνογραφικό περιεχόμενο.
Είναι γνωστό πως ότι βλέπει ο άνθρωπος αλλά και ότι διαβάζει ή αντιλαμβάνεται περνάει ως πληροφορία μέσα στον εγκέφαλο. Ο εγκέφαλος ως ο υπολογιστής του ανθρωπίνου σώματος επεξεργάζεται αυτήν την πληροφορία και δημιουργεί διάφορα μοτίβα σκέψεων, συμπεριφορών αλλά και αντιλήψεων, γύρω από το θέμα με το οποίο καταπιάνεται ο άνθρωπος. Ειδικότερα λοιπόν στο θέμα της πορνογραφίας και σε συνδυασμό με την έλλειψη της σεξουαλικής εκπαίδευσης από τα σχολεία, ο εγκέφαλος του εφήβου μπορεί να δημιουργήσει μερικά πολύ λανθασμένα μοτίβα σκέψης όσων αφορά την συμπεριφορά του νέου απέναντι στο φύλλο με το οποίο επιθυμεί να έχει ερωτικές επαφές, τον τρόπο σκέψης γύρω από την ερωτική επαφή, την απόδοση που υποτίθεται ότι πρέπει να έχει στον σεξουαλικό τομέα ένας άνθρωπος και άλλα πολλά τα οποία θα αναλυθούν παρακάτω.
Α) Αρνητική εικόνα σώματος
Παρότι υπάρχουν ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου όπου οι ηθοποιοί είναι υπέρβαροι ή πολύ λεπτοί στις περισσότερες οι ηθοποιοί έχουν ή σχεδόν έχουν τα τέλεια σώματα. Γυναίκες με καμπύλες ή και χωρίς, δίχως ίχνος από ραγάδες ή κυτταρίτιδα, με μεγάλα στήθη ή και μικρά, κυρίως κοντούλες σε ύψος και από την άλλη άνδρες γυμνασμένοι, με ελάχιστη υπόνοια λίπους στο σώμα τους ή και λιγότερο γυμνασμένοι με τατουάζ ή χωρίς, η λίστα αν συνεχίσω θα καλύψει πολλές σελίδες αλλά το νόημα είναι ένα. Στην πλειοψηφία των ταινιών προβάλλονται μερικοί τέλειοι σωματότυποι για άνδρες και γυναίκες. κάτι που δημιουργεί μια διαστρεβλωμένη εικόνα στους εφήβους για το σώμα τους αλλά και την ερωτικότητα τους. Σύμφωνα με έρευνες οι έφηβοι που εκτίθενται συχνά σε πορνό αρχίζουν να αισθάνονται άσχημα με το σώμα τους και σε κάποιες των περιπτώσεων αντιερωτικοί. Αυτό γίνεται διότι ο εγκέφαλος σχηματίζει την εικόνα ότι προκειμένου να κάνει ο έφηβος ότι διαδραματίζεται στην ταινία που βλέπει θα πρέπει να διαθέτει ένα παρόμοιο σώμα με τον πρωταγωνιστή ή την πρωταγωνίστρια. Αυτή η επίκτητη αντίληψη μπορεί να ενισχυθεί και από άλλους κοινωνικούς παράγοντες της ζωής του εφήβου οδηγώντας και σε άλλες ακραίες συμπεριφορές όπως η υπερβολική γυμναστική και η κατανάλωση σκευασμάτων προκειμένου να αποκτήσει μυϊκή μάζα ή τις πλαστικές επεμβάσεις και από την άλλη στην κατάθλιψη αλλά και την απομόνωση.
Πηγή : Φωτογραφία
Β) Αντικειμενοποίηση του σεξουαλικού συντρόφου
Όπως ανέφερα παραπάνω στις ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου προβάλλονται τα τέλεια σώματα σε άνδρες και γυναίκες. Αυτό λοιπόν δημιουργεί την εικόνα στους νέους ότι ο άνδρας ή η γυναίκα που έχουν απέναντι τους αποτελεί ένα ερωτικό αντικείμενο το οποίο θα χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά για την ικανοποίηση των ερωτικών επιθυμιών τους. Αξίζει να τονιστεί ότι θύματα αυτής της αντικειμενοποίησης από τις ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου γίνονται περισσότερο οι γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες. Αυτό εφίσταται λόγο των υπαρχόντων αλλά και παλαιότερων κοινωνικών αντιλήψεων για την γυναίκα, η οποία προβάλλεται πολλές φορές ως το αντικείμενο της σεξουαλικής διέγερσης ενός άνδρα, αντιλήψεις τις οποίες αναπαράγουν και οι ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου. Εξάλλου στην πλειοψηφία των ταινιών η γυναίκα είναι πρωταγωνίστρια είτε μαζί με έναν άνδρα πρωταγωνιστή τον οποίο διεγείρει σεξουαλικά με την εμφάνιση αλλά και τις τεχνικές της, είτε με μια άλλη γυναίκα την οποία επιδέξια αποπλανά. Πολύ μικρότερος είναι ο αριθμός των ταινιών στις τον ρόλο αυτό αναλαμβάνει ένας άνδρας είτε απέναντι στην γυναίκα, είτε απέναντι σε ένα άλλο άνδρα.
Γ) Άγχος απόδοσης
Το άγχος της ερωτικής ικανοποίησης του συντρόφου μας ενυπάρχει σε όλες τι ηλικίες, αλλά στην εφηβική ηλικία που αρχίζουν και οι πρώτες σεξουαλικές επαφές είναι κάπως αυξημένο. Αυτό το αυξημένο άγχος οφείλεται σε φυσιολογικά πλαίσια στο ότι οι έφηβοι αντιμετωπίζουν μια πρωτόγνωρη για αυτούς κατάσταση στην οποία πολλές φορές δεν ξέρουν πως να φερθούν και τι να κάνουν. Το θέμα όμως είναι ότι οι ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου μπορεί να γίνουν ένας λάθος «δάσκαλος» για αυτές τις ηλικίες καθώς παρουσιάζουν πρωταγωνιστές οι οποίοι μπορεί να επιδίδονται για ώρες σε μια σεξουαλική πράξη με τον/την ίδιο/-α παρτενέρ κάτι που δημιουργεί την λανθασμένη εικόνα στους εφήβους ότι οι επιδόσεις τους θα πρέπει να είναι παρόμοιες με αυτές των πρωταγωνιστών αλλιώς η/ο σύντροφος τους θα τους αφήσει για κάποιον καλύτερο/-η σε αυτόν τον τομέα. Από την άλλη για τις νεαρές γυναίκες που παρακολουθούν ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου μπορεί εφόσον δεν δρουν όπως όταν οι πρωταγωνίστριες αυτών των ταινιών στις στιγμές της κορύφωσης αλλά και κατά την διάρκεια της σεξουαλικής πράξης, να αισθάνονται ως μη ερωτικές απέναντι στους/στις συντρόφους τους.
Πηγή : Φωτογραφία
Δ) Λανθασμένα πρότυπα κατά την σεξουαλική επαφή
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω πολλοί έφηβοι προσπαθούν να «μάθουν» από τις ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου τι συμβαίνει γύρω από την σεξουαλική πράξη. Αυτό εκτός από άγχος απόδοσης μπορεί να συμβάλει στην δημιουργία λανθασμένων προτύπων όσον αφορά τον τρόπο που θα φέρονται στον/στην ερωτικό/-ή τους σύντροφο. Για παράδειγμα η μη χρήση προφυλακτικού κατά την ερωτική επαφή παρουσιάζεται ως πρότυπο στις ταινίες κάτι το οποίο στον πραγματικό κόσμο μπορεί να αποφέρει ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες συν την μετάδοση σεξουαλικών νοσημάτων. Ακόμα ένα λανθασμένο πρότυπο που προβάλλεται κατά την σεξουαλική επαφή στις ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου είναι η βία προς τον/την ερωτικό/-ή σύντροφο, γεγονός που «διδάσκει» ότι το να φέρεσαι βίαια ή το να εξαναγκάζεις τον/την ερωτικό/ή σου σύντροφο σε συνουσία τον/την ανάβει περισσότερο. Βεβαίως αξίζει να αναφερθεί η επίδοση των ανηλίκων ακόμα και σε σεξουαλική πράξη με πολλαπλούς ερωτικούς συντρόφους ταυτόχρονα μόνο και μόνο επειδή το παρακολουθήσανε σε μερικές ταινίες, μην γνωρίζοντας τους κανόνες αλλά και την συμπεριφορά σε τέτοιες περιπτώσεις, ώστε τα πάντα να γίνονται με ασφάλεια και με τρόπο που δεν θα προσβάλει τον κάθε άνθρωπο.
Ε) Προβληματική κοινωνική συμπεριφορά
Σύμφωνα με έρευνες οι νέοι που έρχονται συχνά σε επαφή με ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου, αυξημένο κίνδυνο αντικοινωνικής συμπεριφοράς απέναντι σε συνομήλικους με αποτέλεσμα την κοινωνική απομόνωση είτε των ίδιων των παιδιών, είτε την βία προς τους συμμαθητές τους αλλά και αυξημένο κίνδυνο να βιώνουν κατάθλιψη. Εκτός λοιπόν από την προσπάθεια σεξουαλικού εξαναγκασμού που αναφέρθηκε παραπάνω στις αντικοινωνικές συμπεριφορές που ενδεχόμενος να εκδηλώνουν οι νέοι που παρακολουθούν σε καθημερινή βάση ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου είναι οι απουσίες από το σχολείο, η κλοπή, και ο εμπρησμός. Εξάλλου υπάρχουν ταινίες στις οποίες νεαροί πρωταγωνιστές ή πρωταγωνίστριες που επιδίδονται σε κλοπή ή κοπάνα από το σχολείο διεγείρουν το σεξουαλικό ενδιαφέρον του/της δασκάλου/-ας τους, γεγονός που μεταδίδει λανθασμένα μηνύματα στα νεαρά άτομα.
ΣΤ) Αύξηση της διάθεσης για ερωτική απιστία
Οι ταινίες ερωτικού περιεχομένου τείνουν να παρουσιάζουν την απιστία με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν που στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύει για μια σχέση. Σε αυτές τις ταινίες η απιστία μπορεί να αποτελέσει ερωτικό παιχνίδι ώστε το ζευγάρι να κάνει σεξ και με ένα τρίτο πρόσωπο και να περάσει καλά. Από την άλλη, στη πραγματικότητα σχεδόν ποτέ δεν συμβαίνει αυτό, θα έλεγα ποτέ αλλά στην ψυχολογία έχω μάθει να μην αποκλείω τίποτα, συν το ότι υπάρχουν διάφορα ερωτικά φετίχ. Έτσι λοιπόν, οι νέοι που βλέπουν τακτικά πορνό έχουν μεγαλύτερη διάθεση για απιστία, διότι το μυαλό τους συνηθίζει στην ιδέα της εναλλαγής των ερωτικών συντρόφων. Αυτό το γεγονός δεν πληγώνει μόνο τον/την εκάστοτε ερωτικό/-ή σύντροφο αλλά δημιουργεί μοτίβα συμπεριφορών που αργότερα δεν θα αφήνουν το ίδιο το άτομο να απολαύσει την συντροφικότητα.
Πηγή : Φωτογραφία
Αιτίες πίσω από την διάθεση των ανηλίκων για την παρακολούθηση πορνογραφικού περιεχομένου.
1) Έλλειψη σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία
Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αποτελεί θέμα ταμπού για τις περισσότερες χώρες, λόγο του συντηρητισμού που όσο και αν προοδεύει ο κόσμος ακόμα υπάρχει σαν κραταιά δύναμη πίσω από τις σκιές. Ξέρω ότι αυτή η συγκεκριμένη παράγραφος μπορεί θα σηκώσει θύελλα αντιδράσεων όπως λένε και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για κάποιες ειδήσεις αλλά σύμφωνα με έρευνες, η σεξουαλική εκπαίδευση έχει να προσφέρει πολλά τα οποία θα αναλυθούν παρακάτω. Έτσι λοιπόν, η έλλειψη σεξουαλικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την αυξανόμενη τάση των εφήβων για εξερεύνηση συμβάλει στο να εναποθέτουν τις ελπίδες τους να μάθουν πληροφορίες για το πως γίνεται το σεξ στις ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου.
2) Θρησκευτικός / Κοινωνικός συντηρητισμός
Πράγματι, σύμφωνα με έρευνες ο θρησκευτικός συντηρητισμός αυξάνει τις πιθανότητες οι νέοι να παρακολουθήσουν ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου κατά 66,53% ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό. Η εφηβεία (από 12 έως 24 ετών) ως γνωστών είναι μια περίοδος κατά την οποία οι ορμόνες αυξάνονται σε μεγάλα επίπεδα. Οι νέοι και οι νέες αρχίζουν να έχουν τις πρώτες σεξουαλικές επιθυμίες και να εξερευνούν το σώμα τους. Σε κοινωνίες λοιπόν στις οποίες η απαγόρευση της σεξουαλικής πράξης ή ακόμα και το να βγαίνει ραντεβού ο/η έφηβος/-η μην τυχών και προβεί σε σεξουαλικές περιπτύξεις είναι αρκετά συχνές. Και όμως αυτή η απαγόρευση σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη επικοινωνίας περί των θεμάτων του σεξ μπορεί να στρέψει τους φιλοπερίεργους νέους στην αναζήτηση ταινιών πορνό προκειμένου να δουν τι συμβαίνει γύρω από το σεξ. Όμως τα λανθασμένα πρότυπα που προβάλλονται εκεί μπορεί να έχουν μεγαλύτερο αρνητικό αποτέλεσμα στο μυαλό και στην ψυχοσύνθεση του/της νέου/-ας.
3) Το πορνό είναι διαθέσιμο, δωρεάν και δεν έχει όρια
Πράγματι στον πλέον σύγχρονο κόσμο μπορείς να αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης την λέξη πορνό και να σου εμφανίσει εκατομμύρια αποτελέσματα, στα οποία εκτός εξαιρέσεων ο εκάστοτε χρήστης έχει πρόσβαση, σε όποια ηλικία και αν βρίσκεται. Και ακόμα και αν μπλοκαριστεί η πρόσβαση από τους γονείς του εφήβου, μπορεί να την βρει σε ένα σπίτι ενός φίλου ή μιας φίλης. Όντως οι ταινίες με αυτό το περιεχόμενο απαριθμούν εκατοντάδες χιλιάδες και ο καθένας μπορεί να παρακολουθήσει κάθε μια από αυτές. Είναι όμως κάτι που πουλάει γιατί πολλοί το παρακολουθούν, αν δεν πουλούσε όπως όλα τα προϊόντα θα αποσυρόταν από την αγορά. Ειδικά λοιπόν οι νέοι και οι νέες που μπορεί να μην έχουν βιώσει ακόμα την πρώτη τους σεξουαλική εμπειρία ή και αυτοί με ελάχιστες εμπειρίες μπορεί να έχουν την περιέργεια να δουν τι υπάρχει, από στάσεις μέχρι πειραματισμούς με άτομα του ίδιου φύλλου ή κάποιου από τα άλλα 72 φύλλα.
Προτεινόμενες λύσεις
α) Μη θεραπευτικές παρεμβάσεις
Στις μη θεραπευτικές παρεμβάσεις θα πρότεινα πρώτα από όλα την σεξουαλική εκπαίδευση στα σχολεία, ώστε οι νέοι να μάθουν περισσότερα γύρω από το σεξ, τον σεβασμό στον/στην σύντροφο, την προστασία από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα αλλά και την τοποθέτηση ορίων ώστε να οικοδομούν υγιής σεξουαλικές και συναισθηματικές σχέσεις μακριά από τα διαστρεβλωμένα πρότυπα που προβάλλονται στην βιομηχανία του πορνό. Από την άλλη πλευρά θα πρότεινα στους γονείς να έχουν καλύτερη επικοινωνία με τα παιδιά τους στο θέμα του σεξ και της σεξουαλικής πράξης απαντώντας οτιδήποτε και αν έχουν απορία. Καλύτερα το παιδί να μάθει πληροφορίες από άτομα τα οποία μπορεί να εμπιστευτεί και το νοιάζονται παρά από αλλού. Αν βέβαια το παιδί θέλει ακόμα να δει ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου προκειμένου να αποκτήσει μια εικόνα για το τι γίνεται, θα πρότεινα πάντοτε να υπάρχει και ο γονέας μαζί και να εξηγεί ότι όλο αυτό είναι απλά ένα φανταστικό σενάριο και ότι η σεξουαλική πράξη μπορεί να γίνεται κατά παρόμοιο τρόπο με αυτόν που παρακολουθούν αλλά είναι κάτι το οποίο είναι προσωπικό θέμα του καθενός και δεν θα πρέπει να αντιγράφει ούτε τον τρόπο συμπεριφοράς των ηθοποιών ούτε τα πρότυπα που τυχών προβάλλονται.
Πηγή : Φωτογραφία
β) Θεραπευτικές παρεμβάσεις
Πρώτα από όλα ως ψυχολογική παρέμβαση σε νέους και νέες που έχουν εθιστεί στην παρακολούθηση ταινιών πορνογραφικού περιεχομένου προτείνεται η ψυχοθεραπεία. Μέσα λοιπόν από την ψυχοθεραπεία μπορεί να έρθουν στην επιφάνεια οι λόγοι που ο/η έφηβος/-η καταφεύγουν στην λύση του πορνό. Δεύτερων η γνωσιοσυμπεριφορική θεραπεία μπορεί να συμβάλει στο να βρεθούν λύσεις για τον εθισμό στο εδώ και τώρα, σχεδιάζοντας στρατηγικές μαζί με τον ίδιο τον έφηβο ώστε να αποφεύγεται η όσο τον δυνατό έκθεση του στο πορνογραφικό περιεχόμενο ή τουλάχιστον να αποβληθούν από το σύστημα αξιών σχετικά με τον έρωτα και τις σχέσεις, τα όσα έχουν εισχωρήσει από την παρακολούθηση αυτών των ταινιών. Τρίτη μέθοδος που θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική είναι η ομαδική ψυχοθεραπεία. Η ομαδική ψυχοθεραπεία θα μπορούσε να συμβαίνει ανάμεσα σε γκρουπ εφήβων οι οποίοι θα διηγούνται την προσωπική τους εμπειρία με το πορνό και πως αυτό διαμόρφωσε τις ιδέες τους σχετικά με τον έρωτα και το σεξ. Με αυτό τον τρόπο οι έφηβοι δεν θα αισθάνονται το βάρος ότι είναι περίεργοι και κατακριτέοι για την πράξη τους αυτή μιας και άλλοι έφηβοι κάνουν το ίδιο αλλά και ίσως μπορέσουν να διαπιστώσουν τα μοτίβα που τους οδήγησαν στην υπερπαρακουλούθηση πορνογραφικού περιεχομένου μέσα τις ιστορίες και άλλων συνομήλικων. Στην ακραία περίπτωση που ο εθισμός στο πορνό οφείλεται σε κάποια ψυχοπαθολογία του ατόμου, προτείνεται η λήψη φαρμάκων σε συνδυασμό με συμβουλευτική θεραπεία.
Πηγή : Φωτογραφία
Ένας προσωπικός επίλογος
Αγαπητέ έφηβε που διαβάζεις το άρθρο, θέλω να ξέρεις ότι το πορνό δεν είναι η πραγματικότητα. Ναι το ξέρω ότι μπορεί να σου αρέσει ο τρόπος που φέρεται η πρωταγωνίστρια ή ο πρωταγωνιστής ή ο τρόπος που φτιάχνεται ερωτικά αλλά αυτός ο τρόπος πρώτων είναι μια πράξη που λέμε και στο θέατρο, δεν είναι πραγματικός. Όλα αυτά που παρακολουθείς δεν είναι πραγματικά, ούτε θα πρέπει να γίνουν ο τρόπος που αντιλαμβάνεσαι την πραγματικότητα. Διότι αν αντιλαμβάνεσαι την πραγματικότητα μέσω του πορνό, δεν θα μπορείς να την ευχαριστηθείς, δεν θα μπορείς να ευχαριστηθείς τον έρωτα με έναν άλλο άτομο, την σεξουαλική πράξη σε όλο το μεγαλείο της όταν εκείνη έρθει αλλά και δεν θα μπορείς να ταιριάξεις με κάποιον άνθρωπο διότι τα πρότυπα σου θα είναι οι πρωταγωνιστές ή οι πρωταγωνίστριες αυτών των ταινιών. Αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να είναι τελείως διαφορετικοί έξω από την ταινία. Μπορεί να μην έχουν τα τέλεια σώματα που εσύ βλέπεις αλλά μπορεί και να μην έχουν την ίδια συμπεριφορά που εσύ θαυμάζεις. Άσε το πορνό και φλέρταρε, όσο και αν σε φοβίζει, φλέρταρε με τους ανθρώπους που σου αρέσουν και αν απορριφθείς από τον ένα ή την μία, στην επόμενη γωνία μπορεί να βρεις τον άνθρωπο που θα σε αποδεχθεί όπως είσαι και τότε θα ζήσεις μια πρωτόγνωρη εμπειρία που δεν θα την καταλάβεις ποτέ μέσα από μια ταινία.
Όσο για εσάς αγαπητοί γονείς, το παιδί σας από κάποια στιγμή και έπειτα θα αρχίσει να εξερευνά και το σώμα του αλλά και την σεξουαλικότητα του. Μην του φερθείτε ποτέ άσχημα για ότι μπορεί να θέλει να συζητήσει μαζί σας, γιατί το χειρότερο θα είναι να πέσει στα χέρια άλλων ανθρώπων που θα το πονέσουν. Η λιγότερο χειρότερη επιλογή θα είναι να «απευθυνθεί» στις ταινίες πορνογραφικού περιεχομένου που δεν έχουν να του μάθουν και πολλά, μην σας πω θα του μάθουν λάθος μαθήματα και δεν είναι όλα τα παιδιά τόσο πνευματικά προοδευμένα για να ξεχωρίζουν την πραγματικότητα από την επίπλαστη πραγματικότητα μιας ταινίας πορνό. Οπότε αντιμετωπίστε με ανοιχτό νου ότι σας ρωτήσει το παιδί σας σχετικά με τον σεξ και τον έρωτα και αν δεν θεωρείται τον εαυτό σας κατάλληλο/-η απευθυνθείτε σε κάποιον/-α ειδικό. Να θυμάστε όμως πάντοτε ότι η καλή επικοινωνία με τα παιδιά σας και ο σεβασμός τον ορίων τους είναι μείζων θέμα.
Βιβλιογραφικές Αναφορές:
Al Mamun, M.A., Yasir Arafat, S.M., Ambiatunnahar, M. et al. Attitudes and Risk Factors of Pornography Consumption Among Bangladeshi University Students: An Exploratory Study. Int J Ment Health Addiction 17, 323–335 (2019). https://doi.org/10.1007/s11469-018-0021-7
Boskey, E. (2020). Top 10 Reasons to Support Sex Education in Schools. Verywell Health. Retrieved 5 July 2022, from https://www.verywellhealth.com/support-comprehensive-education-schools-3133083.
Dolan, E. (2020). A conservative religious environment strongly increases the chances of adolescent porn viewing, study finds. PsyPost. Retrieved 5 July 2022, from https://www.psypost.org/2020/05/a-conservative-religious-environment-strongly-increases-the-chances-of-adolescent-viewing-56919.
Gomez, S. (2021). Treatment For Porn Addiction. Addiction Center. Retrieved 5 July 2022, from https://www.addictioncenter.com/drugs/porn-addiction/treatment-porn-addiction/.
Haney, J. Teenagers and Pornography Addiction: Treating the Silent Epidemic. Vistas Online. Retrieved 5 July 2022, from https://www.counseling.org/docs/default-source/vistas/teenagers-and-pornography-addiction-treating-the-silent-epidemic.pdf?sfvrsn=8.
Kohut, T., & Štulhofer, A. (2018). Is pornography use a risk for adolescent well-being? An examination of temporal relationships in two independent panel samples. PloS one, 13(8), e0202048. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0202048
Nufer, R. (2017). A Brief Background of Pornography and its Effects on Physical, Psychological, and Emotional Health in Youth. Intuition, 12(1). Retrieved 5 July 2022, from https://scholarsarchive.byu.edu/intuition/vol12/iss1/2/?utm_source=scholarsarchive.byu.edu%2Fintuition%2Fvol12%2Fiss1%2F2&utm_medium=PDF&utm_campaign=PDFCoverPages.
Owens, E., Behun, R., Manning, J., & Reid, R. (2012). The Impact of Internet Pornography on Adolescents: A Review of the Research. Sexual Addiction &Amp; Compulsivity, 19(1-2), 99-122. https://doi.org/10.1080/10720162.2012.660431
Pornography Addiction: Teenagers at Risk | Addiction Helper. Addiction Helper. Retrieved 5 July 2022, from https://www.addictionhelper.com/addiction/pornography/pornography-addiction-teenagers-at-risk/.
Αυτό το άρθρο θέλω να το αφιερώσω σε έναν καλό μου φίλο ο οποίος μου έδωσε την συγκεκριμένη θεματική.