Οι νέες κυκλοφορίες πληθαίνουν καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του 2021, με πληθώρα πολύ διαφορετικών και πολλά υποσχόμενων επιλογών. Ταινίες που είχαν γυριστεί πριν ή μέσα στην περίοδο των αλλεπάλληλων lockdown και πήραν επιτέλους το “πράσινο φως” για να κυκλοφορήσουν, μαζί με νέες παραγωγές, προβάλλονται αυτό το μήνα στους κινηματογράφους, ή/και στις γνωστές μας πλέον πλατφόρμες τύπου Netflix, με κάποιες να εμφανίζονται ως διεκδικητές των Όσκαρ, καθώς η περίοδος των βραβείων θα ξεκινήσει με το νέο έτος. Ας δούμε ακόμα τρεις από αυτές.
Last Night in Soho του Edgar Wright – Θρίλερ φαντασίας, 116΄
Πρωταγωνιστούν: Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith
Μια νεαρή κοπέλα που θαυμάζει και νοσταλγεί τη δεκαετία του 1960 φτάνει στο Λονδίνο για σπουδές. Σύντομα καταφέρνει με μαγικό τρόπο να ταξιδέψει στην εποχή που ονειρεύεται, αλλά τα πράγμα παίρνουν επικίνδυνη τροπή.
Μια ιδιόρρυθμη ταινία που συνδυάζει το ρετρό στοιχείο, μια δαιδαλώδη ιστορία χιτσκοκικού τύπου γεμάτη σασπένς και ανατριχιαστικές σκηνές που θυμίζουν ταινία τρόμου. Ξεκινά ήρεμα, συνεχίζει σαν μια λίγο πιο σκοτεινή εκδοχή του Midnight in Paris του Γούντι Άλεν (η ηρωίδα που είναι απογοητευμένη με τη σύγχρονη πραγματικότητα και ταξιδεύει τη νύχτα στην αγαπημένη της χρονική περίοδο) και ξετυλίγει σταδιακά ένα ιδιαίτερα disturbing κουβάρι με μεταφυσικό στοιχείο. Πολύ καλές ερμηνείες από τις δύο πρωταγωνίστριες, που λειτουργούν σαν alter ego η μία της άλλης, ξεχωρίζει η απεικόνιση, έστω και κάπως σουρεαλιστικά διαστρεβλωμένη, του νυχτερινού Λονδίνου της δεκαετίας του ΄60, αλλά η υπερβολική, κατά τη γνώμη του γράφοντος, δόση horror περισσότερο βλάπτει παρά ωφελεί, καθώς αποπροσανατολίζει από την πολύ καλοστημένη πλοκή.. Προκύπτει, τελικά, μια πολύ αξιόλογη ταινία, η οποία όμως γίνεται αναίτια δύσκολη στην παρακολούθηση και μπορεί να διχάσει.
Βαθμολογία: 7,5/10
Red Notice του Rawson Marshall Thurber – Περιπέτεια δράσης/κωμωδία, 117΄
Πρωταγωνιστούν: Dwayne Johnson, Gal Gadot, Ryan Reynolds
Ένας σκληροτράχηλος πράκτορας του FBI κι ένας επιτυχημένος κλέφτης πολύτιμων αντικειμένων ενώνουν τις δυνάμεις τους για να σταματήσουν μια αντίπαλο του τελευταίο σ΄ έναν αγώνα δρόμου ανά την υφήλιο, με έπαθλο τα σπουδαιότερα κειμήλια της βασίλισσας Κλεοπάτρας.
Η ταινία που ξεπέρασε κάθε προσδοκία του Netflix και έγινε η πιο επιτυχημένη εμπορικά στη σύντομη ιστορία της δημοφιλούς πλατφόρμας, δε χρήζει ιδιαίτερης και αναλυτικής κριτικής. Πρόκειται για μια ελαφριά περιπέτεια δράσης, πλήρως ασόβαρη και καθόλου ρεαλιστική που ξέρει απόλυτα τι θέλει να πετύχει: να κάνει το θεατή να περάσει αβασάνιστα δύο ευχάριστες, κεφάτες ώρες. Αβανταδόρικη πλοκή με προβλέψιμες ανατροπές, καστ κατάλληλα επιλεγμένο για το πετυχημένο, αν και όχι εμπνευσμένο, χιούμορ και μερικές έξυπνες ατάκες, κάποια φαντασμαγορικά πλάνα, και κάπως έτσι “δένει το γλυκό”. Δεν είναι η ταινία που σου μένει αφού τη δεις, που αξίζει να την ξαναδείς, που έχει να εμφανίσει κάτι το πρωτότυπο, το αξιόλογο, το καλλιτεχνικό. Είναι μια χαριτωμένη ανοησία, και αυτό την κάνει ιδανική για όποιους ψάχνουν κάτι ανάλαφρο και διασκεδαστικό, ειδικά με την κατάλληλη παρέα.
Βαθμολογία: 6,5/10
Power of the Dog της Jane Campion – Γουέστερν/δράμα, 126΄
Πρωταγωνιστούν: Benedict Cumberbatch, Kirsten Dunst, Jesse Plemons
Ένας μάλλον άξεστος αγρότης, στην αγροτική Μοντάνα του 1925, έρχεται σε αντιπαράθεση με τη σύζυγο του αδερφού του αλλά αναπτύσσει μια ιδιαίτερη σχέση με τον θηλυπρεπή, για τα στάνταρ της εποχής, νεαρό γιο της.
Μια ταινία που φιλοδοξεί να φτάσει μέχρι τα Όσκαρ, με ατού την εξαιρετική ερμηνεία του Benedict Cumberbatch, το καλοστημένο σκηνικό εποχής και την έμφαση στα ανθρώπινα συναισθήματα, στις πιο απρόβλεπτες συνθήκες. Ο Cumberbatch θυμίζει λίγο στην ψυχρότητα τον Σέρλοκ και τον Dr. Strange, ωστόσο αυτή τη φορά ο χαρακτήρας του είναι ένας άξεστος cowboy-style τύπος στην αγροτική Αμερική των 1920s, που κάνει δύσκολη τη ζωή του αδερφού του και της νύφης του. Η ταινία παίρνει ιδιαίτερη τροπή από το μέσο και μετά, ξεδιπλώνοντας μια ενδιαφέρουσα ιστορία με συναισθήματα, πάθη, αδυναμίες και κίνητρα στο επίκεντρο. Δεν πετυχαίνει όσα ήθελε, ενώ το φινάλε αφήνει, κατά την ταπεινή μου άποψη, ανάμικτα συναισθήματα. Ωστόσο, πρόκειται για μια αδιαμφισβήτητα αξιόλογη προσπάθεια, με ερμηνείες, σκηνοθεσία και ατμόσφαιρα να αποτελούν τα δυνατά χαρτιά της.
Βαθμολογία: 7,5/10