Έπειτα από την απόκλιση ενδεχομένου για δημιουργία κλειστού πιλοτηρίου στα μονοθέσια της formula 1 το 2018 και αφότου η χρήση του “shield” απεδείχθη αποτυχημένη, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ανακοινώνει τη χρήση του “halo” από το 2018. Τι είναι όμως το Halo;
Το “halo” είναι μια κατασκευή υψηλής αντοχής από προηγμένα υλικά, που τοποθετείται πάνω και μπροστά από το πιλοτήριο του μονοθέσιου. Αντικειμενικός στόχος αυτής της προσθήκης είναι η προστασία του κεφαλιού του οδηγού από τυχόν συγκρούσεις με άλλα μονοθέσια, προσκρούσεις στους προστατευτικούς τοίχους ή με άλλα μεγάλα αντικείμενα.
Βέβαια, κανένας δε θα μπορούσε να πει πως η πρώτη εικόνα από τις δοκιμές του “halo” στα μονοθέσια είναι θετική. Μάλιστα, ο βετεράνος αγώνων “Nikki Lauda” εξέφρασε στεγνά την αντίρρηση του απέναντι στο προστατευτικό. Συγκεκριμένα αναφέρει: “Υπάρχει 100 τοις εκατό καλύτερη λύση από το halo. Αλλιώς, δε θα είχαμε δοκιμάσει τρία διαφορετικά είδη προστασίας. Ως εκ τούτου, θα ήταν λογικό να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο προς αυτήν την κατεύθυνση και αν βρούμε κάτι που δεν καταστρέφει τα βλέμματα, τότε θα μπορούσε να εισαχθεί το 2019. Είναι τόσο απλό. Δεν υπάρχει λόγος να βιαζόμαστε για κάτι που θα μετανιώσουμε αργότερα.”
Η formula 1 έχει ανοικτά πιλοτήρια από την εναρκτήρια κούρσα του 1950, και ο Nikki Lauda πιστεύει πως δεν υπάρχει ανάγκη να προσφέρουν επιπλέον μέτρα ασφάλειας, τώρα που έχουν τεθεί τόσα άλλα σε εφαρμογή. Τελειώνει λέγοντας: “Το halo καταστρέφει το DNA του μονοθέσιου της formula 1”. Αναντίρρητα η προσθήκη του νέου προστατευτικού εξαρτήματος αποτελεί το πλέον αμφιλεγόμενο ζήτημα του κόσμου του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αναμένουμε την εφαρμογή του, για να δούμε τα αποτελέσματα!